Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:De vijf vrijheden van een paard moet in elk geval aan voldaan worden.
Bolieke schreef:Eerlijk? Ik hou mijn hart vast. Straks gaan ze dat allemaal in regeltjes gieten en krijgen ruiters opgelegd hoe ze moeten rijden, wat voor paard ze moeten rijden, wat voor materiaal ze moeten gebruiken, hoe ze paarden moeten houden etc... Iedereen weet dat er meerdere wegen naar Rome leiden.
Enkele richtlijnen kunnen welkom zijn, maar waar ligt de lijn met verplichten?
Helemaal mee eens. Overigens hoef je niet veel te verwachten van dat klubje wat denkt 'innovatief' te zijn. Was weer een standaard bijeenkomst waar weer eens een hoop werd geblaat zonder inhoudCitaat:Het lijkt me zinnig om een gezonde mate van wetenschappelijke interesse te tonen in een door de maatschappij breed gedragen sport en recreatie. Dat hoeft helemaal niet te resulteren in 'regeltjes' die 'opgelegd worden'. Ik vind dit nogal zwartkijkerij en als ik heel eerlijk ben ook behoorlijk kortzichtig.
. Ze moeten eens daadwerkelijk wetenschappelijke interesse tonen en daar ook eens iets mee doen. Vooralsnog loopt deze kudde schapen 20 jaar achter...... Cayenne schreef:instructrice Tineke Bartels vraagt zich af in hoeverre het juiste harnachement door slijtage en verandering van het paard het juiste harnachement blijft.
Ze heeft er blijkbaar nog nooit aan gedacht dat als een paard veranderd het zadel misschien niet meer zou kunnen passen. Dat kan toch iedereen bedenken.
Men neme 100 drie-jarige met een goed passend zadel. Men gaat/laat deze trainen en kijkt na 1/2 jaar, 1 jaar (en evt 2 jaar) hoe goed het zadel nog past 
Black_White schreef:Het lijkt mij juist heel erg interessant en nuttig. Al die mensen die bij voorbaat al roep dat er regeltjes komen slaat nergens op. Vooruit denken en meer willen weten over het hoe en wat ik juist goed voor helderheid. Ze moeten het alleen wel groots en proffesioneel aanpakken.