Britse natuursite mogelijk betrokken bij paardendiefstallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Britse natuursite mogelijk betrokken bij paardendiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 07:38

www.horseandhound.co.uk / Nieuwsredactie

De "UK Horsewatch Alliance" (Een groep Britse paardenliefhebbers tegen paardendieven) is ervan overtuigd dat een natuurwebsite te maken zou kunnen hebben met het verdwijnen van verschillende paarden.
Op de website worden gebruikers uitgenodigd om foto's toe te voegen. Afgelopen zomer waren er echter opmerkelijk veel mannen in Engeland die foto's van paarden in weilanden aan het maken waren.

De website, http://www.geograph.org.uk is aan het proberen om de Britse eilanden en Ierland zoveel mogelijk fotografisch in kaart te brengen. Maar volgens paardeneigenaren is het een menukaart voor paardendieven.

Zoekopdrachten als woorden of postcodes geven al resultaat: een zoekopdracht naar het woord "horse" laat alle foto's van de paarden zien, inclusief de locaties en het adres waar het dier zou staan.

UK Horsewatch Alliance directeur Garry Porter: "Dit zou kunnen verklaren waarom mensen opeens zoveel foto's van paarden zijn gaan maken.

Ik zou zelf ook ongerust zijn wanneer de foto van mijn paard op die website zou staan. De paarden die het meest gestolen worden zijn Shetlanders en bonte pony's. Dat zijn toevallig ook nog eens de paarden die het meest gefotografeerd worden en op de website staan."

Paardenwelzijnsorganisatie The Horse Trust was geschokt om haar gehele paardenbestand op de site aan te treffen. Paarden, pony's en ezels leven op het land van de organisatie in Buckinghamshire. Volgens de organisatie moeten de foto's gemaakt zijn toen de dieren op het land stonden.

Een woordvoerder van Horse Trust: "We hebben mensen rond en zelfs op het land gehad buiten onze bezoekuren. We raken dikwijls betrokken bij reddingsoperaties en sommige paarden hier zijn onderwerp van rechtzaken. Zij hebben bescherming nodig.

Eigenlijk kan deze site iedere potentiele dief informatie geven over een paard dat hij zou willen gaan stelen."

Maar Paul Dixon, eigenaar van de bewuste website, verklaarde: "Wij zijn er niet van overtuigd dat foto's van onze website (die vaak ook al verouderd zijn) worden gebruikt bij het stelen van paarden.

We hebben de afgelopen dagen nog maar een enkele klacht ontvangen omtrent een paard, en dat wijst er op dat het allemaal wel mee zal vallen."

laurel

Re: Britse natuursite mogelijk betrokken bij paardendiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:21

"We hebben de afgelopen dagen nog maar een enkele klacht ontvangen omtrent een paard, en dat wijst er op dat het allemaal wel mee zal vallen."

Bwahaha, yeah right! Da's wel heel kort door de bocht. Ik zou persoonlijk verre van gecharmeerd zijn van foto + locatie van mijn knollies,
"open en bloot" op Internet.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:49

Dat zouden ze bij mij ook zeker niet moeten proberen! En daarbij, is het toch ook niet toegestaan om een foto van iemand anders eigendom op de foto te zetten? Laat staan op internet lijkt mij. Weet iemand hoe dit precies zit?

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:22

nee is volgens mij niet toegestaan, maar het is niet te controleren.
Hoe vaak zie je niet op TV dat mensen met iemand aan het chatten zijn die een foto van een ander op zijn account heeft en daarna worden ze opgelicht...?!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:22

Ga ik even checken, ik heb namelijk de melding gekregen dat er 2 mini shetlanders gestolen zijn...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:41

Nou ja als jij paard op internet tegen komt en de locatie is ook duidelijk jouw locatie dan kun je lijkt mij toch actie gaan ondernemen? Natuurlijk ben je dan eigenlijk al te laat maar als er niets aan gedaan wordt stopt het ook niet. Als het in Nederland zou zijn geweest was ik nu die site aan het checken of mijne er tussen stond!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:41

"De paarden die het meest gestolen worden zijn Shetlanders en bonte pony's. Dat zijn toevallig ook nog eens de paarden die het meest gefotografeerd worden en op de website staan."

Misschien omdat er heeeeeel veel shetlanders en bonte pony's zijn? Als er 10 tomaten liggen en 1 banaan is het logisch dat er meer tomaten worden gejat...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:50

haha dat vind ik wel een goede. Daarnaast zijn bonte paarden misschien ook wel meer een uitdaging om te fotograveren. Veel niet paarden-mensen vinden bonte paarden mooi!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:35

ongelofelijk... en dan zo laconiek reageren...