Albert Zoer is zenuwachtig voor NIC Zuidlaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Albert Zoer is zenuwachtig voor NIC Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 07:28

www.dvhn.nl

Afbeelding
Albert Zoer en Okidoki
foto: http://www.sjoert.com

Ik ben best wel gespannen", bekent Zoer, "ik heb wel al enkele keren op kleinere concoursen gereden. Maar nu begint het grote werk."

Begin juli brak Zoer na een val tijdens de training zijn linkerbeen op twee plaatsen. Het kostte de onfortuinlijke ruiter deelname aan de Olympische Spelen in Hongkong, al had hij lange tijd hoop tijdig te zijn hersteld. "Maar dat was eigenlijk tegen beter weten in, maar je wilt zo graag. Het was zo'n enorme domper. Ja, natuurlijk heb ik wel gekeken naar de Spelen en ook met droge ogen. Ik ben niet zo'n emotioneel mens."

De eerste maanden na de val mocht Zoer niet op een paard zitten. Hij was dagelijks bezig met een revalidatieprogramma en inmiddels is dat teruggebracht naar drie keer per week een bezoek aan een fysiotherapeut. Daar moet hij oefeningen doen om zijn been weer sterker te maken. "Het is vooral krachttraining. In het begin was dat hartstikke zwaar, maar nu vind ik het wel lekker. Dat komt ook omdat je het resultaat voelt. Elke keer doe ik nieuwe oefeningen. Het been wordt steeds beter, al kan ik er nog niet goed op lopen. Pijnlijk? Nee, dat valt wel mee, alleen als ik te veel doe."

Inmiddels traint Zoer al weer met paarden, vooral met Okidoki en Sam. "Die hebben de laatste maanden veel rust gehad. Er is wel dressuurmatig met ze gereden en ook wel met ze gesprongen, maar niet erg hoog. Ik ben nu bezig om ze weer hoog te laten springen en dat gaat goed. Of ik in het begin bang was weer te vallen? Nee, dat valt eigenlijk wel mee. In het begin was het even wennen, maar je moet er niet bij stil staan dat je kunt vallen. Dan kun je beter stoppen."

NIC Zuidlaren is niet alleen internationaal springen. Er zijn ook landelijke rubrieken waarin noordelijke ruiters uitkomen. Zoer reed de afgelopen jaren ook mee in die rubrieken. "Maar dat doe ik nu niet. Ik rijd alleen internationaal. Ik wil op dit moment niets forceren. En ik zal mijn handen vol hebben aan het internationale programma."

In 2004 won Zoer met zijn toenmalige toppaard Lowina de Grote Prijs van NIC Zuidlaren. Dat kunststukje zal hij dit jaar – zo denkt Zoer – niet herhalen. "Je moet daar niet te veel op rekenen. Het zou wel heel bijzonder zijn als ik wel zou winnen. Ik ben er drie maand uitgeweest, dan kun je niet verwachten dat ik direct al met de besten mee ga doen. Ik moet gewoon proberen de draad goed op te pakken en in het goede ritme te komen. Dat is de eerste prioriteit."

Zoer heeft vooral dankzij de goede neus van vader Arend de beschikking over goede paarden. Als er toppaarden worden verkocht, en dat gebeurt uiteraard regelmatig, staan er al weer nieuwe paarden voor hem klaar. Het is niet onwaarschijnlijk dat zijn huidige toppaard Okidoki wordt verkocht. Er is al enkele keren een miljoenenbod op het paard uitgebracht. Dankzij een sponsorovereenkomst werd het paard niet voor de Spelen van dit jaar verkocht, maar inmiddels zijn de Spelen geweest en staat het paard weer in de etalage. "Op dit moment is er nog geen concrete belangstelling", zegt Zoer, "maar dat kan ook zo veranderen."

De concurrentie in Zuidlaren is bijzonder sterk. Zo komt de olympische ploeg met Gerco Schröder, Marc Houtzager, Angelique Hoorn, Vincent Voorn en Leon Thijssen naar Zuidlaren. Ook oud-olympisch kampioen (2000 in Sydney) Jeroen Dubbeldam staat op de startlijst, evenals de noordelijke topruiters Jur Vrieling en Suzanne Tepper. De buitenlandse inbreng komt van onder anderen de Ierse Jessica Kuerten, de Belg Jos Lansink en de Zwitser Beat Mändli.

Verwante artikelen:

[VN] Albert Zoer breekt scheen- en kuitbeen: *Update 19:00*
[VN] Operatie Albert Zoer geslaagd * update pagina 2
[VN] Albert Zoer wil de hoop op Olympische Spelen niet opgeven
[VN] Albert Zoer & Okidoki definitief niet naar Olympische Spelen
[VN] Albert Zoer maakt geheime rentree met Okidoki *filmpje*

Mijkee_

Re: Albert Zoer is zenuwachtig voor NIC Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:37

nou, hij hoeft helemaal niet zenuwachtig te zijn hoor! hij is een topper! Haha! Pling
als ie dat dan toch is, zullen ik, me vader en zus extra hard toejuichen Tong uitsteken Haha!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:40

goed om te lezen dat het echt weer beter gaat met hem

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:42

Mag hij dan weer springen met die pen in zijn benen. lijkt me link, weer een val en je hebt die pen door je huid hee. Wel fijn dat hij weer zover is. ik mag langer zitten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:01

Ik wens hem veel succes! Ja

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:52

Hoop dat ik bij zijn wedstrijd kan zijn.. Weet iemand mischien op welke dag(en) hij moet rijden? Schijnheilig

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:18

volgens mij zijn de internationale rubrieken op vrijdag en zaterdag avond Knipoog ik ga hem in ieder geval aanmoedigen; de toppers Haha!

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:23

Een top spring ruiter! een van de betere in ons land!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:42

Jeanneee_ schreef:
volgens mij zijn de internationale rubrieken op vrijdag en zaterdag avond Knipoog ik ga hem in ieder geval aanmoedigen; de toppers Haha!

ik dacht dat zondag de Grote Prijs was en dat Albert Zoer dan zou komen? Tong uitsteken

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 10:53

Albert rijdt Sam en Oki Doki, dus hij zal wel op allebei de dagen te zien zijn. Anders gewoon even op de site van Zuidlaren kijken Lachen

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:40

leuk voor hem dat ie weer op ze paard zit Haha!

hopen dat ie het goed doet op NIC zuidlaren gun het hem echt! Lachen

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:47

Goede uitspraak: "Of ik in het begin bang was weer te vallen? Nee, dat valt eigenlijk wel mee. In het begin was het even wennen, maar je moet er niet bij stil staan dat je kunt vallen. Dan kun je beter stoppen."

Daar ben ik het wel mee eens, die gedachte had ik zelf ook toen ik weer ging paardrijden na mijn 2e botbreuk. (waarvoor ik ook geopereerd moest worden:S)

Ik wens 'm succes,ik vind het een goede ruiter, hij rijdt heel evenwichtig en hindert zijn paard zo weinig mogelijk = top!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:48

wel begrijpelijk dat hij een beetje zenuwachtig is maar hij kan het dus het komt zeker goed!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:12

Die twee slepen zich wel door het parcours in Lachen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:27

Beter Lachen
Ik hoopte al, dat hij al snel kon gaan beginnen Lachen

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:30

Mooi dat het weer goed gaat Haha!
Ik ga zaterdag en zondag heen Pling

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:13

heb net een rondje gezien van albert met sam.1 balkje...echt een keurig rondje.proficiat albert.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:46

Ben net terug van Zuidlaren, was wel een mooie barage aan het eind. Lachen Albert had met Sam inderdaad één balkje in de barage (Grote prijs van gemeente Tynaarloo). Met Uruguay is hij in de jonge paarden (als ik het goed heb! shoot me if I'm wrong) 2de geworden.
Kwam Albert nog tegen in de gangen, maar vind het knap dat hij zo kan rijden terwijl het lopen nou niet bepaald soepel gaat terwijl het springen bij hem zo ontzettend makkelijk lijkt. Maar hij is er weer en hij bracht het er vanavond toch goed vanaf!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 06:59

Albert heeft het inderdaad super gedaan!
Met Okidoki had hij geloof ik ook een foutloze ronde vandaag? Die heb ik gemist helaas..
Heel netjes!