P.S.I veiling maakt zich op voor imposante collectie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

P.S.I veiling maakt zich op voor imposante collectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 07:24

www.eurodressage.com

Ullrich Kasselmann en Paul Schockemohle maken zich op voor een spectaculaire P.S.I veiling op 13 en 14 december 2008. De collectie van dit jaar is mooier dan ooit en biedt onder andere de mogelijkheid om eigenaar de worden van Bundeschampioneste finalisten of zelfs kampioenen.

Kopers die overboden werden in 2007 kunnen nu uitkijken naar de 29ste Performance Sales International Veiling. De paarden worden meestal geveild voor prijzen tussen de 40.000 en 800.000 euro. dus iedere ambitieuze dressuurruiter zou hier in theorie kunnen slagen.

Ieder jaar worden er jonge wedstrijdpaarden in de collectie opgenomen welke het tot de Bundeschampionate hebben geschopt, de meest belangrijke paardenshow van Duitsland. Dit jaar zijn er vier dressuurpaarden die de de Bundeschampionate finales hebben gehaald.

De donkerbruine Rijnlander Laetare (Lord Sinclair x Lancer II x Phantom) werd Bundeschampion bij de vierjarige dressuurpaarden onder Eva Möller, terwijl Wyllow R (Wolkentanz II x Don Primero x Fruhlingsball) de bronzen medaille won bij de vijfjarige dressuurpaarden en zeker een dier is met FEI potentie.

De vijf jaar oude Hannoveraanse merrie Donna Weltina (Don Frederico x Weltruhm x Ecuador xx ) was een finaliste bij de Wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden van 2008. Ze won ook de Kwalificatiewedstrijd voor de Bundeschampionate in Bremen en eindigde als twaalfde in de finale.

Tijdens de Bundeschampionate van 2008 kwamen vijf voormalige PSI paarden in actie. Reggae Ann (Rotspon x Matcho AA), Ronja M (Relevant x Weltmeyer), Weitsicht (Welt Hit O x Andrew), Rossano R (Rohdiamant x Weltmeyer) en King Size (King Arthur x Don Schufro) werden verkocht tijdens de PSI en bewezen hun nieuwe eigenaren dat zij veel kwaliteit bezitten.

"We kennen onze paarden geblinddoekt en kunnen veel achtergrondinformatie geven over de verschillende ontwikkelingsfases van de meeste paarden. We staan achter al onze paarden en zijn er zeker van dat we ze in de toekomst terug zullen zien in de internationale sport," aldus Dr. Ulf Moeller.

De complete collectie-lijst van 2008 zal snel online staan.
Kijk op http://www.psi-auktion.de voor meer informatie.

Getup

Re: P.S.I veiling maakt zich op voor imposante collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:50

Ik ben benieuwd welke paarden er geveild zullen worden en wat voor prijzen er voor betaald gaan worden Haha!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:54

In ieder geval buiten mijn budget Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:12

Nou ik heb de folder thuis gekregen (niet dat ik die gevraag heb hoor. krijg die waarschijnlijk omdat ik een hengst van herr Schockemuhle heb gebruikt vorig jaar) en afgaande op de foto's loop ik niet echt warm voor de collectie.