Landstede komt nu ook met Hippische opleidingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Landstede komt nu ook met Hippische opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 06:31

www.destentor.nl

'Je houdt enorm van paarden.
Je vindt het belangrijk dat zij gezond zijn en dat ze zich op hun gemak voelen. Je voelt je verantwoordelijk voor wat je doet.' Dat zijn heel in het kort de basisvereisten als je een van de nieuwe Hippische opleidingen op de Landstede wilt gaan volgen.

Er is van alles te doen in de paardenwereld en nu zijn er dus ook opleidingen voor, op middelbaar beroeps onderwijs-niveau (MBO). ,,Het schijnt een hype te zijn'', zegt Gert de Groot, van Landstede. ,,Er is enorm veel animo voor zulke opleidingen. Dat merken we ook bij onze andere 'hippe', moderne richtingen zoals de opleidingen Fashion Design en Event & Organisatie. Dit jaar is al een grote groep studenten ermee begonnen in Zwolle en ze komen vaak van ver om deze opleidingen te doen. Dat verwachten we ook van de Hippische opleidingen.''

Op de school voor voortgezet onderwijs worden vanaf het nieuwe schooljaar 2009/2010 in Raalte de Hippische Opleidingen aangeboden, waarbij de paardensport gecombineerd kan worden met een beroepsopleiding.

Variatie genoeg ook nog, want je kunt leren voor Begeleider Paardensport, Dierverzorger Paardenhouderij, Instructeur Paardensport, Manager Paardenhouderij, Manager Paardensportbedrijf of Medewerker Paardenhouderij.

,,Er komt steeds meer werkgelegenheid in de paardenwerled'', weet ***, docent diervakken op Landstede. ,,Het is een groeiende bedrijfstak.Daar haken we op in. We zetten momenteel de opleidingen op poten voor volgend schooljaar. En dan gaan we van start, ongeacht het aantal aanmeldingen.''

De Hippische Opleidingen zijn te volgen bij Landstede in Raalte, met als belangrijke praktijklocatie Hippisch Centrum De Haerst in Zwolle. De opleidingen zijn, net als de andere Landstede-opleidingen, heel praktijkgericht. Het is niet alleen maar knuffelen met paarden, zo kunnen leerlingen-in-spe tijdens een 'meeloopdag' zelf ervaren. ,,We proberen de potentiele studenten te laten zien wat het werk in de praktijk inhoudt'', vertelt Sleeuw. ,,Ze moeten een reeel beeld krijgen van het beroep. Daarbij ook het voeren van de paarden, stallen uitmesten, dat soort dingen. Het moet hun ambitie zijn om met paarden te werken en alles wat erbij komt kijken.''

Belangstellenden zijn welkom bij open dagen van Landstede op 12 en 13 december of ze kunnen een dagje meelopen.

Meer informatie over de hippische opleidingen:

groenendier@landstede.nl
Laatst bijgewerkt door Storm op 14-12-09 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek van persoon zelf, naam verwijderd.

Anoniem

Re: Landstede komt nu ook met Hippische opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:15

Laat die kids een opleiding volgen waar ze over een paar jaar tenminste wel een fatsoenlijke boterham mee kunnen verdienen. Die school heeft echt een bord voor zn kop, deze opleiding biedt nu niet echt een goed toekomstperspectief. Zonde, zo verspillen ze toch al gauw 3 tot 4 jaar van hun leven.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:18

Wat een onzin zeg, Juliette.
Het is in de paarden heel goed mogelijk om een goede boterham te verdienen. Je moet alleen wel bereid zijn om tot het uiterste te gaan. En daar wringt vaak de schoen.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:51

Zo'n onzin vind ik dat toch niet.. echt goed verdienen in de paardenwereld? Enkel als je al geld teveel hebt denk ik.
De mensen die ik ken en actief zijn in de paardenwereld hebben nog een bij-job naast hun paardenjob..
En die gaan ook tot het uiterste hoor..

Soit, je mag me gerust proberen te overtuigen van het tegendeel. Knipoog

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:33

Ik moet nog zien hoe dat gaat lopen in Raalte. Landstede Raalte staat namelijk niet erg goed aangeschreven. Helemaal niet als het gaat om nieuwe opleidingen..

Voor mij i.i.g nooit geen Landstede Raalte meer!! Hele slechte ervaringen mee.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:34

Ik zit nu op Landstede Raalte en doe daar dierverzorging/paardenhouderij.. Maar weet niet wat ik ervan moet vinden eigenlijk..

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:35

echt zonde deze opleiding. Je leert thuis toch ook wel voeren en stal mesten, moet je daarvoor perse een opleiding doen.

Doe dan de HBO-versie hiervan. Ik doe zelf de hippische bedrijfskunde aan de CAH in Dronten. Ik leer juist de juridische en bedrijfskundige kant met voorbeelden uit de paardensector. Na deze opleiding kan ik zelfs een hele andere kant op dan de paardensector omdat ik zoveel bedrijfskundige kanten heb gezien tijdens deze opleiding dat ik niet in de paardensector hoef te belanden. Maar door juist voorbeelden uit de paardensector te nemen, is het begrijpelijker en leuker.

Maarja ik kan best begrijpen dat mensen deze opleiding kiezen, tis namelijk hun hobby en ze willen wel een diploma. Maar in zwolle zijn er toch al paardenopleidingen bij de groene welle?

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:43

Ik Zwolle zijn er inderdaad paardenopleidingen bij de groene welle.

Ik heb in Raalte de opleiding dierverzorging/paardenhouderij gevolgd. Wat ik er geleerd heb? 0,0!!!

We begonnen zelfs met het leren poetsen van paarden Verward
We hebben heel vaak aangegeven of ze niet de ervaren en onervaren leerlingen konden scheiden zodat de ervaren leerlingen er ook wat aan hadden maar nee dat kon toch echt niet.. Het waren echt weggegooide jaren en daar betaal je dan ook nog eens ik weet niet hoeveel geld voor Verward

Nee voor mij (en velen met mij) geen Landstede Raalte meer!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:43

Juliette86 schreef:

Laat die kids een opleiding volgen waar ze over een paar jaar tenminste wel een fatsoenlijke boterham mee kunnen verdienen. Die school heeft echt een bord voor zn kop, deze opleiding biedt nu niet echt een goed toekomstperspectief. Zonde, zo verspillen ze toch al gauw 3 tot 4 jaar van hun leven.

Helemaal mee mee! Mensen met een kruiwagen zullen er een goede boterham mee kunnen verdienen en anders is het keihard werken voor weinig geld.
Heb ook (in de vakanties) gewerkt op een hengstenhouderij en de eigenaar zei altijd tegen mij 'zoek een goede baan en hou dan je eigen paarden aan huis'
Zo deed hij het ook. Overdag in stropdas op kantoor en s'avonds en op de vrije dagen stond hij in zijn stallen. Ken trouwens veel meer mensen die zo hun hobby (professionele) stal oprichten en succesvol runnen en daarnaast een full- of parttime baan hebben.

zonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:18

Als je iets wil in de paarden is Deurne of Orun nog steeds de meest gevraagde opleiding. Voordeel van Orun is dat het deeltijd is en je er naast een andere opleiding kunt doen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:25

Sin schreef:
Zo'n onzin vind ik dat toch niet.. echt goed verdienen in de paardenwereld? Enkel als je al geld teveel hebt denk ik.
De mensen die ik ken en actief zijn in de paardenwereld hebben nog een bij-job naast hun paardenjob..
En die gaan ook tot het uiterste hoor..

Soit, je mag me gerust proberen te overtuigen van het tegendeel. Knipoog

Mee eens, als je en kapitaal hebt om mee te beginnen kom je er wel. Maar anders krijg je het erg moeilijk..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:13

Ha, bij de buren dus Clown

Neem aan dat deze opleiding pas bij de Haerst plaats gaat vinden als de boel daar verbouwd is? Nou kun je daar echt geen opleiding geven hoor Scheve mond Ja, in mesten Pling

Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:11

Er lijkt wel wildgroei te zijn aan paardenopleidingen. En het klinkt stom, maar als je het inzicht niet van nature hebt, dan leer je het ook niet. En jong geleerd is oud gedaan. Zonder kruiwagen kun je het vergeten. In de paardensport is succes nog steeds te koop.
Leuk het ideaal om een eigen manege te beginnen, maar zonder startkapitaal red je het niet.
En iemand die het inzicht heeft om een eigen bedrijf te beginnen kan dat in bijna elke tak. Mis je het inzicht, dan is elk eigen bedrijf gedoemd te mislukken.
Laatst bijgewerkt door germie op 22-10-08 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:12

Vudress schreef:
Wat een onzin zeg, Juliette.
Het is in de paarden heel goed mogelijk om een goede boterham te verdienen. Je moet alleen wel bereid zijn om tot het uiterste te gaan. En daar wringt vaak de schoen.

Waar dan?
De meeste meiden die ik ken krijgen voor 40 uur uitbetaald en dan een euro of 4-5 per uur, overuren en weekenden niet uitbetaald. Gemiddeld toch al snel 60 uur werk per week als er geen dingen tegenzitten. En dat voor een bedrag van ongeveer 700 euro per maand...

Dat is allemaal leuk als je thuis of (kosteloos) intern zit, maar jezelf of een eigen paard ervan onderhouden wordt toch wel een heel eind lastiger Nagelbijten / Gniffelen

suzanne_noyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:52

Wat een commentaar zeg.. Ik zit zelf nu in Zwolle, doe opleiding Manager Paardenhouderij, en je leert er echt heel veel. Ik vind het een hele goede opleiding, en echt wel gericht op mensen met ervaring. Moet indd nog zien of Raalte er tegenop kan, grappig trouwens dat ze de praktijklocatie gebruiken die vorig jaar nog door Zwolle werd gebruikt.

Ik zou zeggen ; Als je deze opleiding wil doen, ga dan naar Zwolle toe. Die school heeft ervaring met deze opleiding, heeft goeie docenten (Longeerles van Lammert Haanstra, dat soort dingen) en daar leer je nog is wat..

suzanne_noyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:54

Lol.. ik zeg "wat een commentaar zeg" en kom zelf met een bult commentaar op Raalte aanzetten Tong uitsteken Excuus Tong uitsteken haha

body92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:29

RenskeG schreef:
Ik Zwolle zijn er inderdaad paardenopleidingen bij de groene welle.

Ik heb in Raalte de opleiding dierverzorging/paardenhouderij gevolgd. Wat ik er geleerd heb? 0,0!!!

We begonnen zelfs met het leren poetsen van paarden :?
We hebben heel vaak aangegeven of ze niet de ervaren en onervaren leerlingen konden scheiden zodat de ervaren leerlingen er ook wat aan hadden maar nee dat kon toch echt niet.. Het waren echt weggegooide jaren en daar betaal je dan ook nog eens ik weet niet hoeveel geld voor :?

Nee voor mij (en velen met mij) geen Landstede Raalte meer!

ik doe nu dierverzorging op Landstede raalte,, het blijkt hieruit wel dat ze luisteren naar de leerlingen ,, Het word nu dus wel gescheiden gehouden in ervaren en onervaren =).

Citaat:
Wat een commentaar zeg.. Ik zit zelf nu in Zwolle, doe opleiding Manager Paardenhouderij, en je leert er echt heel veel. Ik vind het een hele goede opleiding, en echt wel gericht op mensen met ervaring. Moet indd nog zien of Raalte er tegenop kan, grappig trouwens dat ze de praktijklocatie gebruiken die vorig jaar nog door Zwolle werd gebruikt.

Ik zou zeggen ; Als je deze opleiding wil doen, ga dan naar Zwolle toe. Die school heeft ervaring met deze opleiding, heeft goeie docenten (Longeerles van Lammert Haanstra, dat soort dingen) en daar leer je nog is wat..

Bij raalte krijg je ook o.a les van Mvr. Drost is 23 en al veel ervaring in de paardenwereld ook internationale wedstrijden ZZ ,, o.a king kadance.

ik vind dat je op deze school echt met respect behandeld word ,, en leraren zijn echt super gezellig en leggen goed uit ,, als je nagaat dat ik op het nippertje ben geslaagd en nu met zowat allemaal cijvers hoger als 7.8 thuiskom,,
Laatst bijgewerkt door body92 op 27-01-09 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:31

Juliette86 schreef:
:n

_/-\o_

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:20

Oud topic, daarom hier een slotje :)