Daniel Deusser negeert startverbod van Duitse federatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Daniel Deusser negeert startverbod van Duitse federatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 12:29

www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl

Daniël Deusser kwam dit weekend verrassend genoeg toch aan de start in de finale van de Global Champions Tour. De stalruiter van Jan Tops verloor vorige week zijn wedstrijdlicentie. Deusser startte echter een nieuwe procedure en kon zo in Brazilië toch starten.

De Duitser zwichtte niet voor de druk van de Duitse ruitersportfederatie (FN) die eerder zijn internationale en nationale licentie introk en naar verluidt al dreigde met nieuwe ordemaatregelen. FN straft Deusser, omdat het verboden middel Reserpine ruim anderhalf jaar geleden bij zijn paard Pristanna werd aangetroffen tijdens een wedstrijd in Wellington (VS).

Rodrigo Pessoa startte dit weekend niet in de finale van de Global Champions Tour. De Braziliaan koos onder druk van de FEI eieren voor z’n geld.

Verwant artikel:

[VN] Daniel Deusser mag niet aan start komen in Sao Paulo

Bonita_Bon

Re: Daniel Deusser negeert startverbod van Duitse federatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:56

Ow ow ow.... waar gaat dit heen... regels? Who care!! Dat kan toch niet, heo kon hij in godsnaam toch starten zonder licenties?

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:50

O,o,o, wat is het toch een stout jongetje !!Ik hou niet van doping,maar verder mag hij de knuppel wel in het hoenderhok gooien.Wat dat betreft heeft hij aan Jan Tops als baas een goeie .Die is ook niet bang uitgevallen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:00

Bonita_Bon schreef:
Ow ow ow.... waar gaat dit heen... regels? Who care!! Dat kan toch niet, heo kon hij in godsnaam toch starten zonder licenties?

Dat dacht ik dus ook. Het iende is gewoon echt helemaal zoek als je blijkbaar gewoon schijt aan de FEI kunt hebben en kunt starten. Wat mij betreft gaan ze hem nu schorsen voor 1 jaar want dit is gewoon een vrijbrief om de regels te overtreden en dan min of meer toch je gang te kunnen blijven gaan. Gek genoeg zouden als een ander iemand woonachtig in Duitsland dit zou doen de poppen niet uitgedanst raken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:07

hoe kan zo'n wedstrijd organisatie hem laten starten???? Die zijn, in mijn ogen, net zo fout!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:15

amondi schreef:
hoe kan zo'n wedstrijd organisatie hem laten starten???? Die zijn, in mijn ogen, net zo fout!

Is toch niet zo moeilijk met Tops als hoofd? Neemt niet weg dat het hardstikke verkeert is.. Boos!

Boy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:13

Daniel doet niks verkeerds! De duitse FN moet zich niet zo aanstellen. Hij is eerder al drie maanden geschorst en hij is in Amsterdam gepakt dus is zaak van de FEI. Ik praat het gebruik van doping niet goed, maar dan moeten ze meredith en ludger ook direct uit a kader zetten net zoals ze met christian ahlman doen! Zij zijn net zo goed fout geweest, maar of heel lichtjes gestraft of het is in doofpot gestopt!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:25

Ben het helemaal met Boy1978 eens,er wordt in Duitsland teveel met 2 maten gemeten.Denk eens terug aan het geval Tebbel.
Is zelf zeker geen braaf mannetje,maar Luthger B laat z`n oog op een goed paard vallen en...............alla weg kans voor Tebbel en het paard wordt onder z`n kont verkocht.
En ik denk dat Tops wel een hele grote vinger in de Deusserpap heeft.

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:38

Dom! Je start toch niet zonder toestemming!