Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Heel goed dat de SZH zich er sterk voor maakt (die sponsor ik namelijk
). Volgens mij is er 1 oplossing: noem het een ras, maak er een apart stamboek van en zorg dat de financien geregeld zijn. Er worden geen knopen doorgehakt en dat nekt het ras/type uiteindelijk. De hele discussie lijkt wel een afleidingstactiek terwijl ondertussen het fokken gewoon doorgaat en je steeds meer inmenging van KWPN/volbloed en wat dan ook ziet. Agnes75 schreef:Wel grappig, volgens mij zijn ze er al uit. Het Gelders Paard is namelijk RAS van het jaar 2009. Heel goed dat de SZH zich er sterk voor maakt (die sponsor ik namelijk
). Volgens mij is er 1 oplossing: noem het een ras, maak er een apart stamboek van en zorg dat de financien geregeld zijn. Er worden geen knopen doorgehakt en dat nekt het ras/type uiteindelijk. De hele discussie lijkt wel een afleidingstactiek terwijl ondertussen het fokken gewoon doorgaat en je steeds meer inmenging van KWPN/volbloed en wat dan ook ziet.
[***] schreef:Agnes75 schreef:Wel grappig, volgens mij zijn ze er al uit. Het Gelders Paard is namelijk RAS van het jaar 2009. Heel goed dat de SZH zich er sterk voor maakt (die sponsor ik namelijk
). Volgens mij is er 1 oplossing: noem het een ras, maak er een apart stamboek van en zorg dat de financien geregeld zijn. Er worden geen knopen doorgehakt en dat nekt het ras/type uiteindelijk. De hele discussie lijkt wel een afleidingstactiek terwijl ondertussen het fokken gewoon doorgaat en je steeds meer inmenging van KWPN/volbloed en wat dan ook ziet.
Toe maar, aan de slag dan jij.
Ik hoor wel als je het op poten hebt.
Judje schreef:Nog steeds geen eisen m.b.t. de afstamming?
Ik blijf het maar raar vinden.
Toen ik 2 jaar terug (volgens mij 2 jr.) bij de IBOP kwam van het Gelders paard hoorde ik één van de juryleden zeggen dat 'de merrie goed in het rechthoeksmodel stond'. Dat lijkt me juist niet zo positief, aangezien de type/rasbeschrijving meldt dat het een GP een paard in het vierkantsmodel is.