www.dehoefslag.nl
‘Hier heb ik jaren van gedroomd!’ Peter Postelmans, die in Italië zijn tweede thuis vond, won in Palermo de ‘Coppa Degliassi’, een viersterren Grote Prijs met een inzet van 80.000 euro. De 53-jarige ruiter heeft al veel sprongen op zijn teller staan. Toch is hij in de eerste plaats handelaar, zijn sportieve loopbaan komt op de tweede plaats. Twee jaar geleden liep hij Top Gun tegen het lijf. ‘Wil ik me ooit nog eens op de sport gooien, moet het de moeite lonen’, was het uitgangspunt van Postelmans.
Sinds Top Gun op stal staat, gaat er geen dag voorbij dat ze niet samen trainen. Aanvankelijk met vallen en opstaan. Het duurt nu eenmaal een jaar voor je een combinatie vormt, weet Peter. Langzaam maar zeker groeide het koppel naar een eenheid. Postelmans werd gulzig en wilde terug op wedstrijd. Hoe vaker hoe liever, want enkel zo kunnen we elkaar vinden, vond hij. Er zat progressie in hun resultaten, succes kon niet uitblijven. Vorig weekend sprongen ze in Palermo en vanaf de eerste dag toonde Top Gun zijn grote vorm. Tweede in de hoofdrubriek op vrijdag, foutloos op zaterdag om dan voluit te gaan in de Gran Premio. Amper drie ruiters haalden de barrage en daarin toonde het duo Postelmans Top Gun zich veruit de snelste. Ze wonnen met overmacht hun eerste Grote Prijs voor een trio Italianen.