Achtergrond Nederlandse dressuur op Global Dressage Forum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Achtergrond Nederlandse dressuur op Global Dressage Forum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 06:33

http://www.academybartels.nl

Afbeelding
Ook Rhodium zal aanwezig zijn tijdens het Global Dressage Forum
Foto: http://www.sjoert.com

'De achtergronden van de Nederlandse dressuursport'

De Nederlandse dressuursport is erg succesvol. Dit blijkt uit een toenemend aantal van meer dan 40.000 geregistreerde dressuurruiters en -amazones, een zeer succesvol fokprogramma, vele medailles voor pony ruiters en amazones, junioren en Young Riders en senioren in FEI kampioenschappen en de Olympische Spelen. Ook staan verschillende Nederlandse dressuur evenementen bekend als de beste van de wereld. Is het geheim van dit succes alleen het positieve effect van ‘mega ster' Anky of zijn er meer factoren verantwoordelijk voor de positieve ontwikkeling van de Nederlandse dressuur?

Tijdens het Global Dressage Forum op 27 en 28 oktober in Hooge Mierde geeft het Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland (KWPN)en de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) een presentatie over de achtergrond van het fokbeleid en over het scouting en stimuleringssysteem voor getalenteerde ruiters. Tevens zijn er diverse topruiters en toppaarden uitgenodigd voor een demonstraties Eén van de topruiters is de Engelse teamruiter Emma Hindle met haar Olympische paard Lancet. Lancet is door het KWPN uitgenodigd als perfect voorbeeld van een topsportpaard en een zeer succesvolle dekhengst.

Tussen de ruiters en paarden die zichzelf zullen presenteren zijn verschillende medaille winnaars van grote kampioenschappen en de Olympische spelen:

Hans Peter Minderhout - Vivaldi (Krack C x Jazz)
Theo Hanzon - Spargo (Krack C x Boreas)
Laurens van Lieren - Ollright (Rubiquil x El Corona)
Edward Gal - United (Krack C X TCN Partout)
Lotje Schoots - Reine B (Rubinstein I x Vincent)
Diederik van Silfhout - Rhodium (Ferro x Ramiro)
Emmelie Scholtens - Westpoint (Jazz x Michelangelo)
Wynton (Jazz x Matador II)
Gerdine Maree - Ziësto (Lancet x Clavecimbel x Vanitas)
Emma Hindle - Lancet (Wenzel I x Show Gun xx)

smeetjoew

Re: Achtergrond Nederlandse dressuur op Global Dressage Forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:17

Wat een gave combinaties doen er mee!
Ik hoop zeker een kijkje te kunnen gaan nemen. Vingers aflikken Indien dit uberhaupt mogelijk is natuurlijk.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 00:28

Als Lancet een zeer succesvolle dekhengst is; waarom werd er dan de wereld gedekt bij Krack en lieten de fokkers Lancet veelal links liggen? Als ie zijn geld had verdient met de dekdienst was ie niet verkocht als sportpaard denk ik zo....

Heeft er iemand een antwoord op deze vraag die al heel lang door mijn hoofd speelt?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 00:36

smeetjoew schreef:
Wat een gave combinaties doen er mee!
Ik hoop zeker een kijkje te kunnen gaan nemen. Vingers aflikken Indien dit uberhaupt mogelijk is natuurlijk.

Iemand info of er vrije toegang is? Alleen voor leden misschien?

Silvesters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 10:40

Nee, het is zeker geen vrij entree. Je mag een giga bedrag betalen of je moet uitgenodigd worden door een zakenrelatie die daar een tafeltje heeft gesponsord voor een flink bedrag. Je wordt keurig ontvangen en het is prima verzorgd. Je krijgt een zeer mooie avond voorgeschoteld. Er komen zeker mooie en interessante paarden, wel toevalig dat het bijna allemaal hengsten zijn, het zou een hengstenshow kunnen zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:44

Het is wel een tweedaags evenement met veel meer aspecten dan alleen dit onderdeel hé Silvesters, je krijgt dus niet alleen een mooie avond maar twee dagen onderdompeling in de topwereld van de dressuur met allerlei lezingen en clinics, bijv. ook van Hubertus Schmidt.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:39

Anne_GTI schreef:
Als Lancet een zeer succesvolle dekhengst is; waarom werd er dan de wereld gedekt bij Krack en lieten de fokkers Lancet veelal links liggen? Als ie zijn geld had verdient met de dekdienst was ie niet verkocht als sportpaard denk ik zo....

Heeft er iemand een antwoord op deze vraag die al heel lang door mijn hoofd speelt?

En daarbij, uitgenodigd door het KWPN ? Hij heeft een behoorlijk Duitse pedigree... ook een beetje raar dan.
Maar als er goed geld geboden word kan er een hoop gebeuren denk ik !
Ben in ieder geval wel blij met mijn exemplaar !

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:50

Lancet is natuurlijk gewoon goedgekeurd bij het KWPN, dus die uitnodiging vind ik niet zo raar.