Ruim 60 springhengsten aangemeld voor 'Denekamp'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Ruim 60 springhengsten aangemeld voor 'Denekamp'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 21:40

horsetelex.nl

Een zeer sterk deelnemersveld lijkt van start te gaan op dinsdagavond 21 oktober op de hengstenspring- en showavond tijdens het Euregio Indoor Denekamp. Een groot aantal vooraanstaande dekstations uit Nederland en Duitsland heeft zijn medewerking toegezegd. Citango, Wup en Sund and Fun verzorgen een dressuurshow.

Het bijzondere aan de hengstenavond in Denekamp is dat men veel hengsten in korte tijd bewonderen kan vanuit zowel Nederland als Duitsland. Om 18.00 uur wordt aangevangen met de klasse M die een klassiek parcours met barrage springen. Aansluitend vindt de klasse L plaats, waar men in twee manches kan zien wat deze jonge hengsten al geleerd hebben. De jonge hengsten worden op stijl beoordeeld door Roeli Bril en Rene Tebbel.

Hierna wordt de baan ontruimd voor een dressuurshow met Nars Gottmer en de KWPN-goedgekeurde hengst Citango (v.Contango), de Finse Grand Prix-ruiter Ville Paloniëke met de in Oldenburg goedgekeurde hengst Sun and Fun (v.Sunny Boy) en Joyce Heuitink met de NRPS-goedgekeurde hengst Wup ( v.Welthit II). Aansluitend zal de Z/ZZ rubriek aanvangen, waar zich maar liefs 31 combinaties voor opgegeven hebben, die over een klassiek parcours met barrage zullen strijden om de titel.

Vanuit Nederland zien we aan de start de hengsten van onder meer Team Nijhof (o.a. Peter Geerink) ,VDL Stud (Angelique Hoorn), familie Houwen, Judith Vetker, De Watermolen (o.a. Willem Greve), Danny Schaper, De Havikerwaard (o.a. Ester Blekking), Bart Bles, Stal Eurocommerce (o.a. Wim Schröder met Zurich) en last but not least de plaatselijke coryfee Gerben Morsink.

Landgestüt Celle komt onder leiding van Hauptsattelmeister Joachim Winter met acht hengsten. Goede tweede zijn Gerd en Hendrik Sosath, die zes hengsten opgeven hebben. Verder komen o.a. de internationale ruiters Mario Stevens, Jens Dummeijer, Gilbert Böckmann, Alfons Klöpper met de hengsten van stal Visschedijk en voor het eerst Marcus Döring van het Nordrhein-Westfälisches Landgestüt uit Warendorf aan de start.

knooopje

Re: Ruim 60 springhengsten aangemeld voor 'Denekamp'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:36

ik ga heen kijken!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:37

Waar kan ik wat meer vinden over de tijden en prijzen? Lijkt me heel mooi!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:39

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:59

nice, I'll be there!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:05

Ik ben er ook hoor!
Het is 200 meter van mijn huis weg *LOL*.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:28

Ik kom ook even buurten.
Als ik op tijd klaar ben iig.

Camera laat ik denk ik thuis. Die draait dit weekend weer overuren.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:29

gaan er nog mensen kijken morgen?