dehoefslag.nl
Het heeft even geduurd voordat Piet Raijmakers junior zijn gezicht liet zien in het internationale springcircuit. Tijdens het CSI van Duinkerkerken kwam de jonge springruiter weer eens tevoorschijn en direct met succes. Met de negenjarige Van Schijndel’s Cassanova (Carthago x Lord) behaalde de 26-jarige springruiter een knappe tweede plek in de Grote Prijs. ‘Ik had uitgekeken naar dit concours, sinds tijden weer een wedstrijd op internationaal niveau. Het is me meer dan goed bevallen’, aldus Raijmakers junior. ‘Al mijn paarden sprongen goed en de Grote Prijs verliep fantastisch. Het basisparcours was weliswaar niet hoog, maar zeer technisch met de nodige keuzeafstanden. Je moest je plan klaar hebben.’ De springruiter uit Asten had zijn plan klaar en behoorde tot de slechts vijf foutlozen, waaronder vier Fransen. Raijmakers: ‘In de barrage moest ik als vierde van start. Met slechts een, wat langzamere foutloze, voor me ben ik er met succes voor gegaan. Je kunt echter niet rijden tegen de ruiter achter je.’ Deze ruiter, was in dit geval een amazone, de Française Pauline Guignery, die net als vorig jaar de Grote Prijs won. Buiten Raijmakers jr. wist ook Esther Manders een tweede plek te halen. Zij deed dit in de finale van de Lichte Tour met Nicomea des Hayettes (v. Flipper d’Elle).