Bondscoach Lips zeer teleurgesteld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Bondscoach Lips zeer teleurgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 15:59

Afbeelding
Bondscoach Martin Lips is zeer teleurgesteld door de matige resultaten van de Nederlandse combinaties in Boekelo. Dat begon al na de dressuur waar alleen Alice Naber een goede prestatie neerzette. De cross bracht ook weinig hoop voor de toekomst. “Met die fout van Alice kan ik leven, zij rijdt dat paard nog maar kort. Maar van de negen combinaties reden er slechts drie zonder fouten de cross. Slechts één benaderde de optimale tijd, de twee anderen waren meer dan een minuut buiten die tijd!”

Met een weigering in de cross en de voorlopige 49e plaats gaat Naber aan de leiding in het nationaal kampioenschap en dat stemt tot weinig vreugde. Veel combinaties blijken zich onvoldoende te ontwikkelen. Er moet volgens Lips een goed plan komen en duidelijkheid met wie hij verder wil. “Ik moet duidelijkheid hebben wie 200% ambitie heeft en wie hobbymatig wil blijven rijden. Voor Boekelo had ik al een plan. Dan is er geen vrijheid blijheid meer en zal er ook geïnvesteerd moeten worden zodat we de sport kunnen professionaliseren.”

Bron: De paardenkrant