Anky vertelt over haar nieuwe uitdaging: western rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Anky vertelt over haar nieuwe uitdaging: western rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 16:48

www.anky.nl

Nu bekend is geworden dat Anky western traint bij Rieky Young is het tijd om Anky zelf aan het woord te laten over haar nieuwe uitdaging:

‘Sinds mijn terugkomst uit Hongkong ben ik regelmatig naar de stal van Rieky Young gereden om bij haar een westernpaard te rijden. Ik oefen dan voornamelijk reining.

Western rijden heb ik altijd al leuk gevonden. Ik ken Rieky al heel lang. Meerdere malen hebben wij clinics samen gedaan en daarin ook van paard geruild. Rieky kan dressuurmatig heel goed rijden en rijdt zo weg op een dressuurpaard. Ik moet nog wel de fijne kneepjes leren maar ken al wel de basis van het western rijden.

Als ik thuis de dressuurpaarden heb gereden en ik heb nog tijd dan snel ik naar Rieky, die zo'n tien minuten bij mij vandaan woont. Ik ben aan het testen wat voor soort paard mij het meest bevalt. Eén ding weet ik al zeker: ook voor western wil ik toch graag een beetje een 'hete'.

Het oefenen gaat best aardig maar het moeilijke is dat ik op een dressuurpaard altijd precies weet wat ik moet doen en op een westernpaard nog niet helemaal. Rieky helpt en uiteindelijk blijkt het vaak toch iets te zijn dat je op een dressuurpaard ook zou hebben gedaan.

De reining oefeningen zijn natuurlijk wel anders. Zo moest ik laatst oefenen om vanuit galop een stop te maken. Rieky's aanwijzing was: 'rijd maar recht op de muur af in galop'. Toen heb ik toch maar eventjes gevraagd of ik het ook eerst in draf mocht oefenen! haha!

Maar eerst ga ik volgende week een paar dressuurproeven in het Deense Odense rijden met I.P.S Painted Black.’

Verwant artikel:
[VN] Anky wil ook Western starten tijdens Wereldruiterspelen 2010

watdanhe

Re: Anky vertelt over haar nieuwe uitdaging: western rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:51

Haha, die anky.. Tong uitsteken Maar ik zie het nog echt niet voor me hoor, anky op een western paard..! Western is een "stoere" sport en dresuur meer een "nette" sport Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:58

Ik zou het ronduit oneerlijk vinden tegenover westernruiters met veel meer ervaring,maar minder naam. Als zij zomaar.. zo makkelijk mee kan doen in deze tak op zo'n groot evenement Scheve mond

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:04

Ik ben wel benieuwd of ze dan ook veel grote prijzen zal rijden,dat moet ze toch zelf waarmaken..
Nu eerst nog een 'hete' Quarter voor d'r vinden Knipoog