LID redt flink verwaarloosde pony van het slachthuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

LID redt flink verwaarloosde pony van het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 14:13

www.dierenbescherming.nl

Niet het slachthuis, maar De Paardenkamp in Soest, daar bivakkeert de 25-jarige pony Axel uit Utrecht sinds woensdag 8 oktober. Het dier is in dit paardenrusthuis opgenomen dankzij bemiddeling van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID).

Een inspecteur kwam op het spoor van de verwaarloosde pony dankzij een oplettende buurvrouw. Na een gesprek met de eigenaren bleek dat zij vanwege persoonlijke omstandigheden niet goed meer voor de pony konden zorgen. Hoewel al oud en met name aan de achterbenen redelijk versleten was Axel te goed om door een dierenarts te laten inslapen. Dus wilden zij hem naar het slachthuis brengen.

De eigenaren zijn overgehaald om een vrijwillige afstandsverklaring te tekenen, waarna de inspecteur op zoek is gegaan naar passende nieuwe woonruimte. De Paardenkamp, die in het verleden al vaker met de LID heeft samengewerkt voor huisvesting van een in beslag genomen pony, had de mogelijkheid om Axel op te nemen. In Soest heeft hij nog een aantal goede jaren voor de boeg.

Klik hier voor foto's.

bromfiets

Re: LID redt flink verwaarloosde pony van het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:15

Mooi nieuws OK dan!

Hoop dat hij nog een paar mooie jaartjes krijgt Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:16

Ah, wat een leuk paard Lovers
Die heeft geluk gehad Ja

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:31

Gelukkig maar, nu krijgt hij zijn verdiende rust..

Maar ik denk wel dat er veel paarden wel zo eindigen en niet gered worden...

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:32

Deze berichtjes lezen we graag !

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:34

Wat fijn om te lezen dat er weer 1tje is gered!
Nu de rest nog!

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:36

Waarom wel al die moeite voor een paard en niet voor al die dieren in de bio-industrie... Verward

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:55

SuzanneHk schreef:
Waarom wel al die moeite voor een paard en niet voor al die dieren in de bio-industrie... Verward

Of voor andere, niet versleten paarden en pony's. Zolang een pony nog naar de slacht kan, snap ik niet waarom ze zo fantiek zijn om die eigenaar zo te benaderen. Dat is iemands eigen keus. Hoeveel paarden worden niet geslacht die nog een heel leven voor zich hadden?

Neemt niet weg dat het voor het beestje fijn is dat die zijn laatste tijd mag slijten. Maar een paard met een beenwond (dus ook gezond) die niet te herstellen is, mag tegenwoordig niet geslacht worden. Maar moet dus ingeslapen worden...? Dus ik snap de redenatie van de LID niet... meten met 2 maten.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:37

Kan iemand ze even tippen dat ik ook een oud paard heb staan die nog veel te goed is voor de slacht. Gun Fleur ook een goede ouderdom maar het is natuurlijk erg mooi als ze gratis en zonder wachtlijst naar Soest kan.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:40

Wat fijn voor de pony zeg.. Op die eerste foto Lovers Wat een blij hoofd.. Hopelijk krijgt hij nog een paar mooie jaren op Soest !

kell_gino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:53

Super voor dit beestje. Ik hoop dat er nog vele zullen volgen! OK dan!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:54

Hermesdeux schreef:
Of voor andere, niet versleten paarden en pony's. Zolang een pony nog naar de slacht kan, snap ik niet waarom ze zo fantiek zijn om die eigenaar zo te benaderen. Dat is iemands eigen keus. Hoeveel paarden worden niet geslacht die nog een heel leven voor zich hadden?

Neemt niet weg dat het voor het beestje fijn is dat die zijn laatste tijd mag slijten. Maar een paard met een beenwond (dus ook gezond) die niet te herstellen is, mag tegenwoordig niet geslacht worden. Maar moet dus ingeslapen worden...? Dus ik snap de redenatie van de LID niet... meten met 2 maten.

Ik sluit me geheel bij Hermesdeux aan ...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:02

@ DendroFleur: Er zijn een hoop mensen die dat graag willen! Dit paard is verwaarloosd, dat is natuurlijk wel even wat anders dan bij jou!

Maar ik geef je groot gelijk dat je je paardje naar Soest wilt brengen, ik werk er al 5 jaar met veel plezier Haha!

_eefiej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:30

wat een lief paard!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:46

Onwijs he, als je er nog maar voor kan vangen.
Wat zijn mensen toch onwijs STOM!

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:07

Toch wel tof dat de LID de moeite neemt om een verwaarloosd paard nog een paar fijne levensjaartjes te geven.
Het zal dan ook vast niet bij deze éne blijven.

paard4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:29

Ik zie het maar zo : elk paard dat ze redden is toch weer een paard erbij dat nog lekker van het leven mag genieten! Leuk paardje trouwens

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:39

Zo te zien.... is dit mogelijk zelfs een Aron, NRPS( ook papa van Amondi)..... wat erg dat ze zo'n beest zover laten gaan en dan ook nog de slachtprijs zouden willen hebben, Arme pony...

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:15

amondi schreef:
Zo te zien.... is dit mogelijk zelfs een Aron, NRPS( ook papa van Amondi)..... wat erg dat ze zo'n beest zover laten gaan en dan ook nog de slachtprijs zouden willen hebben, Arme pony...

jah lijkt echt heel veel op mondi!!!

vind het altijd al erg als er een dier wordt verwaarloosd, maar waarom dan ook nog zon lieve oude,,, ziet er echt uit als een schatje (als hij echt op mondi lijkt is het dat ook) vreselijk dat ze dat kunnen!

gelukkig kan hij zn laatste tijd nog genieten!! (zou zon knuffelbeer zo willen hebben)

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:04

Wat een geweldig bericht!

Ook al is het een druppel op de gloeiende plaat (er zijn zoveel dieren die hulp nodig hebben, ook in de bio-industrie), voor dit dier is het leven weer de moeite waard!

Lof voor iedereen die hieraan heeft meegeholpen! OK dan!

Zal de Paardenkamp in Soest snel een donatie sturen. Pling

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 00:39

Natuurlijk fijn dat de pony naar Soest kon, maar ik vraag me af welk paard er nu langer op zijn plekje moet wachten omdat Axel er tussendoor kwam...bij mijn weten hebben ze een wachtlijst in Soest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:05

Cayenne, waarom 2x een topic hierover? Het is nou niet echt zo dat het andere stuk nog wat toevoegt ofzo... Tis allebei nieuws over precies hetzelfde feit, zowel dit als het andere stuk gaan over de reden (de relatieproblemen) en het feit dat het paard nu naar Soest mocht.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:02

@ Cassidy: We hebben inderdaad een wachtlijst, deze is behoorlijk lang en daarom is de wachtlijst op dit moment ook gesloten. Stel dat je je paard op dit moment op de wachtlijst zou kunnen zetten, mag je er ongeveer 6 jaar voor uittrekken voordat hij bij ons terecht kan. De wachttijd wisselt natuurlijk wel een beetje, afhankelijk van hoeveel paarden er overlijden en hoeveel paarden er ingeschreven staan die nog geen 20 zijn, sommige paarden zijn ook al overleden voordat ze aan de beurt zijn en er zijn natuurlijk ook mensen die hun paard liever nog even houden en wachten tot een "volgende ronde" (als je eenmaal bovenaan staat en je paard nog niet naar de paardenkamp wilt brengen, blijf je gewoon bovenaan de lijst staan en word je daarna gewoon weer benaderd).