Sectie A Welsh pony veilingtopper tijdens Engelse veiling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Sectie A Welsh pony veilingtopper tijdens Engelse veiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 08:33

www.horsetalk.co.nz

Een sectie A Welsh pony ruin werd de veilingtopper van 11.000 Engelse ponden tijdens de Brightwells Fayre Oaks Sale. Deze prijs werd betaals voor de ruin Rosmarche Huckleberry, en dit bedrag is net zo hoog als het veilingrecord van 2006.

Een totaal van 499 pony's werden geveild. Zij brachten bij elkaar ruim 364.595 pond op. 76 pony's vertrekken naar het buitenland: 35 naar Nederland, 20 naar Denemarken, 10 naar Ierland, 5 naar Zweden, 4 naar Duitsland en een enkeling naar Frankrijk en Noorwegen.

Rosmarche Huckleberry, een negenjarige ruin van Penual Mark, werd gefokt door Helen Myers uit Carmarthenshire. Hij wist zich te kwalificeren voor de Horse of the Year show. De ruin blijft in Engeland. Een voorwaarde van de verkoop was dat zijn tienjarige ruiter de pony mag rijden tot en met de Horse of the Year show.

De vader van Huckleberry, Penual Mark is al jaren een van de beste Welsh Pony en Cob hengsten. Een andere zoon van Penual Mark, de acht jaar oude voshengst Friars Golden Mark, bracht 5200 pond op. Ook hij zal voorlopig in Engeland blijven.

Klik hier voor een foto van Rosmarche Huckleberry.

avaluna

Re: Sectie A Welsh pony veilingtopper tijdens Engelse veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:50

Wauw!
En het is nog een ruin ook!
Is het toch alweer minder erg dat ik de onze heb laten castreren... Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:54

Ik verbaasde me er ook al over dat dit een ruin is....
Mooi bedrag dat wel! Daar wil ik een van onze Welshjes ook wel voor kwijt. Knipoog

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:30

Wat een geld voor zo'n beestje dan. Bloos! Van die foto zou ik het er helemaal niet voor over hebben. Clown Ik was er niet bij helaas, had het wel met eigen ogen willen zien. Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:33

Ik moet zeggen dat ik wel iets héél spectaculairs had verwacht toen ik dat zag staan, al helemaal een ruin Bloos!
Vind het eigenlijk een beetje zonde, ik heb zeker mooiere welsh pony's gezien die goed voor de fok gebruikt zouden kunnen worden, en die kosten minder..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:30

Ik heb wel het idee dat dit een zeeeer chique diertje is hoor. Ik denk dat ze daar in Engeland wel verstand hebben van Welshjes. Althans; wel enigzins. Knipoog Vind het een mooi diertje en als je door de foto heen kijkt; kun je wel zien dat het een goede pony is. Ja

Citaat:
top class welsh a Rosmarche Huckleberry 9yo geld. Superb show record inc RIHS M&M FR Winner 07, HOYS 07/08, Open ridden Champ NPS 08 (see H&H 21/8). Untapped LR & WHP potential. Entered in the High Flyer Sale at Fayre Oaks Sept 27th. Prior viewings by arrangement.

Die heeft toch al wel wat titels op zn naam staan. Knipoog

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:17

Haha! Ik zou hem toch niet willen ruilen tegen onze eigen altijd gelijkhebbende Wellespony. Clown