Alice Naber-Lozeman gaat samen met Tom Cruise naar Boekelo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Alice Naber-Lozeman gaat samen met Tom Cruise naar Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 07:42

www.destentor.nl

Wat Tom Cruise al niet met vrouwen kan doen.

Zijn invloed reikt ver. Zelfs de wereld van nuchtere boerenmeiden uit de oer-Hollandse Flevopolder zet hij compleet op zijn kop. Deze week gaat 'de ster' samen met poldervrouw Alice Naber van start in Boekelo, één van de mooiste eventingwedstrijden van de wereld. Naber is al helemaal verknocht aan de donkerbruine ruin, luisterend naar de naam Coral Estate Tom Cruise.

Jarenlang gold Naber als de absolute nummer één in de vaderlandse eventingsport. Maar sinds 2006 is het opvallend rustig rond de amazone uit Biddinghuizen. Zo was ze niet in de race voor de Olympische Spelen. "Maar ik heb niet stilgezeten, hoor", reageert de amazone. "Ik heb een stel nieuwe, jonge paarden opgeleid, veel lessen gegeven en tussendoor nog twee kinderen gekregen. Je komt echter niet zoveel in het nieuws als je niet wint. Maar mijn jonge paarden hebben het heel goed gedaan en liepen regelmatig in de prijzen."

Toen kwam Tom Cruise en werd alles anders. Het paard heeft alles in een stroomversnelling gebracht. "In augustus kreeg ik hem en van de twee wedstrijden die ik met hem heb gereden, hebben we er al één gewonnen."

De ruin van de Engelse Sue Somner heeft al heel wat ervaring en won in 2003 de military in Boekelo met zijn toenmalige ruiter, wereldtopper William Fox Pitt. "Sue en William kregen echter een beetje onenigheid waardoor William het paard niet meer bleef rijden. Afgelopen zomer belde Sue mij met de vraag of ik Tom Cruise wilde gaan rijden", vertelt Naber.

Lang hoefde ze daar niet over na te denken. Alhoewel het maar de vraag is of Cruise weer zo kan schitteren als in 2003. "Hij is al veertien en heeft twee jaar niks gedaan. Daar wordt een paard niet beter van", is Naber zich bewust. De 37-jarige amazone weet tegelijkertijd dat de eerste resultaten veelbelovend zijn.

En Boekelo? "Ik loop al zo lang mee in dit wereldje, dat ik heel goed weet dat je niks kunt voorspellen", verzucht Naber. "Ik hoop eerst dat hij goed door de keuring komt en dat ik een goede dressuurproef rijd. Dan zien we wel weer verder."

Feit is dat Tom Cruise een hele aparte is, een echte winnaar ook. "Ik heb nog nooit zo'n bijzonder paard gehad", reageert Naber op de eigenaardigheden van Tom Cruise. "Thuis is hij Mister Casual en op concours Mister Special. 'Hij weet dat-ie goed is', vertelde zijn eigenaresse mij al. Nou, dat is echt zo. Thuis staat hij altijd buiten. Hij heeft in Engeland nooit op stal gestaan, dus dat wilde hij hier ook niet. Dus hij staat gewoon met een paar dikke dekens en een regendeken dag en nacht in de wei. Ook slooft hij zich thuis niet uit. Maar op concours gaat hij helemaal ervoor."

claud1

Re: Alice Naber-Lozeman gaat samen met Tom Cruise naar Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 07:46

ha ha grappig dacht effe : huh tom cruise Bloos! Bloos!
tot dat ik verder las ha ha ha Nagelbijten / Gniffelen Blond

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 07:57

Alice heel veel succes!
Ze omschrijft hem ook leuk, precies hoe hij thuis is.

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:07

wat een leuk paard, en wat mij erg aanspreekt is dat hij dag en nacht buiten staat. Lekker stoer!!
Succes Alice in Boekelo!!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:10

Sprak net HJ (broertje Alice), en zag dit topic. Onnozel:"gaat zij met Tom Cruise naar Boekelo?!?Wat moet die vent bij de paarden?"HJ kwam niet meer bij en zei:"Da's d'r paard!" Clown

Kwam niet meer bij.. Pling

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:10

Ja idd, dat laat maar weer eens zien dat een topsportpaard niet per se op stal 'moet'. Zal voor hem (net als voor de meeste endurancepaarden in de top, die ook dag en nacht buiten staan) wel wennen zijn op de internationale wedstrijden, waar ze verplicht dag en nacht binnen moeten. Maar op een wedstrijd zijn dingen sowieso al anders.

Leuk stukje, ik wens Alice veel succes in Boekelo! Ze heeft idd niet stilgezeten de afgelopen jaren, ook al kwam ze niet veel in het nieuws. Fijn dat ze weer een leuk paard heeft gevonden waarmee ze in de top kan meedraaien!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:14

Veel succes, Alice, en heb gister je kids even mogen bewonderen, wat een droppies, zeker die oudste! Hollands welvaren! Ach gut

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:06

Lol vooral dat laatste is geweldig een topper die gewoon lekker buiten staat kijk zo kan het dus ook. Ik hoop dat die het goed doet, we gaan het zien.

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:38

[quote="detour"]Veel succes, Alice, en heb gister je kids even mogen bewonderen, wat een droppies, zeker die oudste! Hollands welvaren! Ach gut[/quote]

Idd! Echt hele leuke kinderen!
Alice zet hem op!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:42

Geweldig hoe ze over haar paard praat. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen.

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:04

detour schreef:
Veel succes, Alice, en heb gister je kids even mogen bewonderen, wat een droppies, zeker die oudste! Hollands welvaren! Ach gut

Idd, te lieve kids zijn dat!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:12

Toch apart dat dit paard wel in de wei mag. Ik werd namelijk niet vrolijk van hoe zij haar paarden houdt, toen ik daar vorig jaar was.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:40

Hoezo, dorientjuh?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:02

Donkere stallen, heel weinig naar buiten, als ze naar buiten mogen dan wel in hun eentje, kilo's krachtvoer die erin worden gegooid, paarden die sip staan te kijken op stal terwijl het buiten een mooie dag is. Kortom: zoals bij veel professionals mogen paarden geen paard meer zijn. Ik vind dit toch erg triest. Die paarden kunnen zichzelf niet / onvoldoende bevredigen in hun natuurlijke gedrag, en dat is in mijn ogen een vorm van mishandeling, ook al wuiven veel mensen dit weg als onbelangrijk.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:49

Nou heb je niet goed opgelet.
Ze komen geregeld buiten en dan met meerdere tegelijk.
Niet bij elkaar in 1 paddock, maar kunnen elkaar wel zien.

Daarbuiten worden ze zeer regelmatig gereden.

Ik train daar regelmatig en moet dan gewoon tussen haar paarden door sturen.

Vergis je je niet met de dressuurruiter die daar ook staat?

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:45

Wat een onzin zeg! Als je nou daar op stal stond en ermee evaring had oke. Maar dit slaat werkelijk nergens op.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:18

Ruudjw schreef:
Nou heb je niet goed opgelet.
Ze komen geregeld buiten en dan met meerdere tegelijk.
Niet bij elkaar in 1 paddock, maar kunnen elkaar wel zien.

Daarbuiten worden ze zeer regelmatig gereden.

Ik train daar regelmatig en moet dan gewoon tussen haar paarden door sturen.

Vergis je je niet met de dressuurruiter die daar ook staat?

Nou ja, we hebben de rondleiding van Alice zelf gehad, maar ze heeft inderdaad wel de hele stal laten zien. Elkaar zien is voor paarden bij lange na niet voldoende. En rijden vind ik niet het zelfde als buiten spelen. Zolang een paard meer dan 20 uur per dag op stal moet staan vind ik dat ze veel te weinig buiten komen. Misschien zijn het dan niet alle paarden van Alice die steeds binnen staan, maar dan nog vind ik het niet echt een goed voorbeeld voor alle penny's en andere mensen.
Maar ja, iedereen kijkt anders tegen paarden houden aan.

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:21

Paarden gaan geregeld naar buiten hoor. Een rondleiding zegt nog niks.

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:23

ze probeert om alle paarden op een dag na buiten te doen, dus ik weet niet waar jij het over hebt!