Nederlandse deelnemers Military Boekelo vast in Engeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nederlandse deelnemers Military Boekelo vast in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 12:09

www.horses.nl

Iris Pemen en Mirella Vrolijk beleven een onrustige voorbereiding op hun deelname aan Military Boekelo. De eventingamazones staan met vier paarden vast in de haven van Dover na een trainingsweek bij Lucinda Fredericks. De gezondheidspapieren van de paarden van Mirella Vrolijk blijken niet in orde.

,,We kwamen gisteren naar Dover om terug te reizen naar Nederland, maar er bleek iets niet goed te zijn met de papieren die de Belgische overheid voor me had geregeld”, verklaart Mirella Vrolijk. ,,De papieren van Iris waren wel in orde, maar we hebben maar één vrachtwagen, dus ook Iris kon niet terug.”

De paarden verbleven vannacht in de stallen bij de haven en kunnen hopelijk vanmiddag naar huis. Of dat gaat lukken is afwachten omdat de nieuwe papieren vanuit West-Londen moeten komen met een koerier, bovendien moet een dierenarts de dieren komen controleren. ,,Erg meewerkend zijn ze hier niet. In eerste instantie behandelden ze ons zelfs als halve criminelen omdat ze dachten dat we vaker met verkeerde papieren reizen.” Vrolijk is niet blij met de regeling van de papieren vanuit België. ,,De Belgische overheid kan daarom ook zeker een brief verwachten met een claim voor de gemaakte kosten.”

Ondanks de vertraging heeft het tweetal alle vertrouwen in hun deelname aan Military Boekelo. ,,De paarden zijn goed getraind en wij zijn vol vertrouwen dat het gaat lukken”, zegt Vrolijk stellig. ,,Natuurlijk kom je liever op tijd thuis en ga je graag met de paarden gewassen en gestreken naar de wedstrijd. Helaas is dat dit keer niet zo”, zegt Vrolijk nuchter.” Desnoods vertrekken we morgenochtend en rijden we rechtstreeks door naar Boekelo. Als Iris met Embregts en ik met Heide Prinz maar om tien uur bij de veterinaire keuring staan.”

Cyruss_

Re: Nederlandse deelnemers Military Boekelo vast in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:21

Ik hoop voor ze dat ze optijd terug zijn, anders is het echt heel erg balen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:25

Ik begrijp het niet. Is de Belgische overheid eigenaar van dit paard?

De eigenaar is en blijft verantwoordelijk voor de correctheid. Behoort de wet te kennen en zet ook diens handtekening onder de papierwinkel.

hc

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:48

Nou mooi is dat zeg.. Ik geloof dat ik echt wel in de stress zou schieten!! Ik weet wel dat ze in Dover vaker moeilijk doen met paarden! Beetje vervelend zeg.

rixta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:06

Hopen dat ze op tijd terug zijn
Wat irrie moeilijk doen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:11

Huertecilla schreef:
Ik begrijp het niet. Is de Belgische overheid eigenaar van dit paard?

De eigenaar is en blijft verantwoordelijk voor de correctheid. Behoort de wet te kennen en zet ook diens handtekening onder de papierwinkel.

hc
De Belgische overheid zorgt voor de papieren die nodig zijn om naar Engeland te gaan. Ook al ben je als eigenaar verantwoordelijk het is vaak zo'n onduidelijk zooitje dat je krijgt dat je maar moet hopen dat je de juiste spullen met het juiste stempeltje krijgt.

Hoop voor de dames dat alles een beetje vlot wil gaan en ze goed kunnen rijden in Boekelo.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:22

hoop dat ze optijd terug zijn in Nederland

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:53

Cayenne schreef:
www.horses.nl
” Vrolijk is niet blij met de regeling van de papieren vanuit België. ,,De Belgische overheid kan daarom ook zeker een brief verwachten met een claim voor de gemaakte kosten.”

Wat een zielige opmerking. De overheid is echt niet verantwoordelijk voor het in orde maken van de papieren. Dat zul je toch echt zelf moeten doen! Ik heb nog nooit meegemaakt dat de overheid voor mijn paarden de papieren wel even regelde. Je moet zelf de dierenarts en de RVV regelen en vervolgens zorgen dat je de juiste papieren hebt. Ken niemand die dat niet zelf hoeft te doen.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:24

En jij hebt ervaring in topsport op internationaal niveau? Jij gaat wel eens even een maandje trainen in het buitenland enzo?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 07:26

De keuringsartsen (in Nederland van de VWA) zijn toch overheid?! En zij vullen die papieren in, dus ik snap haar wel Ja