Naast Mayflower die met haar Quincy Mayflower brons haalde, heeft ook bokker CjvR haar paard, Ima Dancing Juwel met succes deelgenomen aan het EK van de Appaloosa's.
Hij kreeg zilver en dus reserve european champion in de Halter Aged Geldings. Werd een keer reserve champion geplaatst en behaalde ook nog een 5e plaats in de Hunter in Hand. Hieronder het verslag door bokker Rina!
Donderdagmorgen zijn we (CJvR en ik) met caravan, trailer en paard vertrokken naar Aken toe. Ergens in de middag daar aangekomen en Cookie in zijn stal geparkeerd. Vrijdagmiddag eerst Pleasure gereden, waarbij ik er te lang opgezeten had (tijdschema was een beetje overhoop, het duurde dus nogal lang) en helaas viel hij me een keer uit de galop. Break of gate dus en niet geplaatst. Maar toch zeer tevreden over hoe hij gelopen had. Laat in de middag zou ik dan Hunter moeten rijden, dat werd ergens in de avond. De ringmeester wist volgens mij zelf niet meer hoe laat iets zou beginnen want er werd tegen Tiny gezegt dat het nog 10 minuten zou zijn, terwijl het uiteindelijk 1,5 uur werd. En dus alweer jammer genoeg te lang erop gezeten. Hij bleef nu wel lopen, maar de puf, en het mooie wat hij kan laten zien kwam er nu niet uit. Hij kwam af en toe iets achter de loodlijn en ja dat willen ze niet, dus helaas ook weer niet geplaatst.
Zaterdag smorgens de Halter waarbij Cookie zich van zijn beste kant liet zien. Ondanks dat de make up hem verschrikkelijk jeukte (wat heeft hij de pest daaraan ) Een schitterende 2e plaats behaald. Later ons gein-onderdeel, de Hunter in Hand. Niet geoefend of wat dan ook, op terrein ervoor zelfs nog een blouse gekocht (had geen die voldeed). Gewoon gaan met de banaan en lol hebben, dus met die 5e plaats was ik helemaal blij.
Hilarisch werd het toen Cookie tussen de Grand Champion en Hunter nog in de voorring liep en ik me al aan het omkleden was voor de Hunter in Hand. Toen bleek dat hij ook nog geplaatst was voor een Reserve Grand Champion, en Tiny zonder showkleding zelf de ring in moest om het lintje op te halen.
Zaterdagavond genoten van de Cutting en Working cowhorse. Met als terrechte winner in de cutting, Kiss My Cat. Wat een paard is dat. Zondagmorgen zouden we richting huis gaan, maar de storm hield ons in Aken. We vonden het niet verantwoord om met paard en een caravan op pad te gaan, en hebben er dus maar een dagje extra achteraan geplakt. Maandagmorgen dus alles ingepakt en Cookie ingeladen, en tegen een uur of 10 moe maar zeer voldaan richting huis gereden.
Ima Dancing Juwel, links op de foto, met zijn zilveren plak.

Bron foto: Horse 'n Light.

)
Gefeliciteerd, en Rina, leuk verslag