Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Relaxed schreef:Tja, heeft ie wel een punt lijkt me
. Beide is mooi, maar niet haalbaar hoe goed je ook fokt en wil uitsluiten.
Gebreken zal je altijd houden. Een kind van twee
professoren kan wel een geweldige sukkel zijn, dus hoe wil je dat bij paarden wel goed krijgen.
Of zoals men wel eens zegt op een plaatje kan je niet rijden.
macke schreef:IK heb liever een paard dat super loopt, dan een paard met een geweldig exterieur dat matig is. Beide is mooi, maar niet haalbaar hoe goed je ook fokt en wil uitsluiten.
![]()
professoren kan wel een geweldige sukkel zijn, dus hoe wil je dat bij paarden wel goed krijgen.
Cayenne schreef:www.horses.nl
,,Als een merrie een afwijkend spronggewricht heeft, mag ze niet worden opgenomen in het stamboek, hoe goed ze ook kan bewegen. Dat is mijn mening over de discussie die loopt omtrent Asther de Jeu”, zegt Jespers stellig. ,,Op jurybijeenkomsten is vaak over dit onderwerp gesproken en discussieerden we over het wel of niet accepteren van bijvoorbeeld een hazenhak. Ik kan daar heel duidelijk over zijn. Als er niet scherp geselecteerd wordt op een hazenhak, zal het dramatische gevolgen hebben voor de fokkerij. Heeft een paard een hazenhak, dan kunnen er veterinaire problemen ontstaan die onregelmatigheid tot gevolg hebben. Dit is dus niet wenselijk en daarom selecteert het KWPN hierop.”
Het is zo erfelijk als wat. Je hebt het er zo ingefokt, maar nog lang niet eruit.
macke schreef:IK heb liever een paard dat super loopt, dan een paard met een geweldig exterieur dat matig is. Beide is mooi, maar niet haalbaar hoe goed je ook fokt en wil uitsluiten.
![]()
Amarie schreef:Toch denk ik dat ze hier bedoelen een overvuld spronggewricht.
Misschien kan hier meer duidelijkheid over gegeven worden dan weten we "zeker" waar we het over hebben.