www.dehoefslag.nl
Goed begonnen is niet gewonnen. Het vat het weekend samen van Julie De Deken en Fazzino De leerlinge van Tineke Bartels startte in Zweden, waar ze haar start niet miste. In de Prix St. Georges kreeg ze van de jury een na hoogste score. Een uiterst sterk resultaat in een sterk internationaal deelnemersveld. Enkel Edward Gal (Totilas) deed beter. Euforie overheerste bij Julie. Ze kende een sterk seizoen en won onder andere de Beker van België.
In Zweden reed ze naar haar hoogste score op een internationaal toernooi. De ‘day after’ stond de Kür op muziek op het programma. Daar ging het helemaal mis. Fazzino was zenuwachtig en ook het losrijden liep niet goed, aldus De Deken: ‘Ik was hem volledig kwijt. Een zware ontgoocheling, vooral omdat het er tot dan toe allemaal goed uit zag. Ik sta weer met mijn beide voeten op de grond. Je werkt nu eenmaal met een levend wezen en dan kan zoiets gebeuren’, evalueert Julie. Haar score volgde de beurstrend, van 69,10% in de St. Georges zakte ze in de Kür naar 61,75%. Dit jaar staat eveneens in het teken van de grote overstap naar Grand Prix niveau. ‘Fazzino is er klaar voor, ik nog niet’, zo bekent ze eerlijk. ‘Gelukkig is er geen druk, we stappen pas over als we er allebei klaar voor zijn.’