Recordpoging langste koetsenparade valt in het water

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Recordpoging langste koetsenparade valt in het water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 19:09

Nieuwsredactie

De menclub Grenzland Nordhorn heeft een poging gewaagd het wereldrecord te breken van de langste koetsenparade. Dit record stond op 208 aanspanningen, er is echter onlangs een recordpoging geweest in Ierland met 265 deelnemers. Dit record is echter nog niet bevestigd door het Guinness Book of Records.

Diverse bokkers hadden aangegeven deel te willen nemen. Frisiangirl heeft een spoedcursus mennen bij haar vriend gehad en zelfs bokker Flettie heeft na enkele jaren het mennen weer fanatiek opgepakt om de begeerde herinneringsplaquette aan de koets te mogen schroeven. Veel bokkers gaven aan te willen gaan kijken om dit unieke spektakel mee te maken. De tocht voerde gedeeltelijk door het Twentse land en door de stad Nordhorn en was ongeveer 10 kilometer lang. Ook menners wonende in Nederland werden gevraagd om te mee doen zodat de recordpoging kon slagen. De datum waarop dit moest gebeuren was vandaag, zondag 5 oktober, vanaf 11.30 uur.
Helaas is het record niet verbroken. Onder andere vanwege het zeer slechte weer waren er maar 85 aanspanningen op komen dagen.

Flowerbomb

Re: Recordpoging langste koetsenparade valt in het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:11

Nou, dat is jammer zeg! Misschien volgende keer in de zomer organiseren vanwege het weer...

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:49

Zonde! en lullig voor de gene die er wel waren Gaaaap

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:50

Wat jammer zeg! Je leeft er toch enorm naar toe, maar helaas valt er weinig aan te doen met dit weer.
Hopelijk komt er een herhaling!

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:02

Dat is jammer. Hopelijk nieuwe kansen volgend jaar.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:11

aaah nee he? dat is balen zeg!
maar het weer zat ook echt niet mee zo, denk dat bij een zonnetje er flink meer waren geweest Ja

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:31

Ahh wat jammer, lijkt me wel heel leuk om zo'n hele stoet te zien! En 85 vind ik bij dit weer nog best veel Lachen

Ik hoop dat de deelnemers toch een geslaagde dag gehad hebben Haha!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 06:42

Ik heb als deelnemer in ieder geval veel lol en plezier gehad.... tenminste nadat Fayette d'r energie kwijt was geraakt in een extra rondje van ca. 4 km voordat de tocht begon Haha!
Verder hebben we nog redelijk geluk gehad met het weer. In het begin nog wind en miezerregen maar toen we eenmaal echt vertrokken is het grotendeels droog geweest. Tegen de tijd dat we weer terug waren en Fayette op de trailer hadden begon het weer te gieten OK dan!
En die plaquette gaat echt op de koets geschroefd worden Ja

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:18

Hatsjie! Zo, ben wel aardig verkouden geworden dit weekend!
Was echt heel jammer dat het weer niet meespeelde, de vereniging had zo vreselijk zijn best gedaan. De rijplaats is geloof ik nog nooit zo mooi geweest....En ondanks het slechte weer waren er veel bezoekers.
Heel erg vervelend was wel dat de postkoets met vierspan op het laatste moment besloot niet te komen...en om 15 minuten voor aanvang nog zoiets te bezorgen is onmogelijk....

Maar wij hebben lol gehad en heel erg veel schitterende aanspanningen gezien: trouwkoetsen, marathonwagens, wagonettes, spiders en zelfs een lijkkoets!
De aanspanning die het verst weg kwam, had 197 km gereden!

Nogmaals heel veel respect voor al die menners die op deze dag met voorspelde regen en storm toch zijn gekomen om ons te helpen het WR te breken. Ons is gevraagd wanneer we een volgende poging ondernemen....voorlopig nog niet, maar proberen gaan we het vast nog wel een keer!!

Foto's worden zeer spoedig verwachten natuurlijk ook op Bokt geplaatst!!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:39

Wat ontzettend jammer! Het weer was dan ook echt baggerslecht.
Ik ben benieuwd naar de foto's! Plaats je hier dan een linkje Frisiangirl?!
offtopic, mooie ava heb je!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:15

Haha, die ava is gepikt uit slimmeriks profiel.... Haha!

Tuurlijk plaats ik hier dan een link...of ik open een nieuw topic... Tong uitsteken
Maar ik denk dat je al heel snel foto's op de homepage, http://www.rufclub-nordhorn.com , kunt zien.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:10

flettie schreef:
Ik heb als deelnemer in ieder geval veel lol en plezier gehad.... tenminste nadat Fayette d'r energie kwijt was geraakt in een extra rondje van ca. 4 km voordat de tocht begon Haha!
Verder hebben we nog redelijk geluk gehad met het weer. In het begin nog wind en miezerregen maar toen we eenmaal echt vertrokken is het grotendeels droog geweest. Tegen de tijd dat we weer terug waren en Fayette op de trailer hadden begon het weer te gieten OK dan!
En die plaquette gaat echt op de koets geschroefd worden Ja

We hebben je gezien, hoe je ingevoegd kwam Haha!

Wij waren de laatste drie: Een grote bruine ruin, een Fires voor een jachtwagen en een haflinger voor een groene koets, jij bent toen volgens mij achter de haflinger aangegaan toch...?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:36