Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Nikka schreef:Ik vraag me af of het nut heeft. Misschien voor een kleine groep. De mensen die echt voor hun dier gaan zoeken zelf de info wel op, maar degenen die hun dier als wegwerpvoorwerp zien lezen het toch niet.
germie schreef:Erg betuttelend. Meer kan ik er niet over zeggen. Vind het grote onzin. Denk maar niet dat mensen er door veranderen. De eerste tijd is een dier leuk, daarna alleen maar lastig. Zo gaat het heel vaak. Je kunt nog zo hameren dat mensen moeten realiseren dat een dier er voor vele jaren is, maar bij sommige mensen wil dat er niet in en helpt een foldertje ook niet. Voor de andere mensen is een foldertje toch grote onzin, beledigend zelfs.

ranna schreef:@Germie, precies mijn idee
Het 1e wat in mij opkwam was ook dat het weer eens een belachelijk betuttelend iets is.
Er wordt verwacht/geïmpliceerd dat mensen niet zelf na kunnen denken en dat overal regeltjes en foldertjes voor moeten komen.
Je hebt altijd mensen die onbezonnen iets aanschaffen en/of er niet goed mee omgaan. Het grootste gros van de mensen denkt wel degelijk goed na voor ze een dier aanschaft.
) deel een uitkomst. En misschien ook niet, je kan het altijd proberen

moonfish13 schreef:Naast hooi kunt u een paard, dat regelmatig stevig moet werken, ook krachtvoer (bijvoorbeeld brokken of haver) geven.
Lekker, iemand die een bijsluiter moet lezen voor het aanschaffen van een paard haver als voorbeeld van krachtvoer te geven.
LiNdA1986 schreef:Bijsluiter werkt denk ik wel voor kleinere huisdieren, maar niet voor paarden.
Het mooiste zou zijn dat je eerst een test moet afleggen voordat je aan een dier mag beginnen!