Henk van Bergen gaat Amerikaanse trainers trainen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Henk van Bergen gaat Amerikaanse trainers trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 08:16

www.dehoefslag.nl

De United States Dressage Federation (USDF) heeft aangekondigd dat Henk van Bergen aangesteld is om hoofdpresentator te zijn op de ‘Succeed FEI-level Trainers Conference’. Een speciale seminar voor professionele Amerikaanse dressuurtrainers, die gehouden wordt van 16 t/m 18 januari in Loxahatchee in Florida.

Ieder jaar biedt de USDF een trainersconferentie aan voor trainers, om technieken en studies te volgen van een dressuurtrainer van wereldklasse. De organisatie is blij met een grote naam als Henk van Bergen als hoofdpresentator in de trainingsconferentie. Van Bergen coachte o.a. het Nederlandse team tijdens de Olympische Spelen in ‘72 en ‘92 en het Japanse team in ‘88. Ook geeft hij geregeld trainingen en clinics in Engeland, Amerika en Spanje.

amstdgaaf

Re: Henk van Bergen gaat Amerikaanse trainers trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:38

Heel begrijpelijk dat er gekozen wordt voor zo'n fantastiche trainer.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:30

Dat is leuk te lezen. Ik heb 7 jaar lang daar op stal gereden. Het is een top instructeur en zijn vrouw Wilma eigenlijk ook.

Nillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:51

Ik vind het ook fantastisch dat hij 't gaat doen! Ik heb op de Nijmeegse manege leren rijden als kind van 9 en heb ook sporadisch les van hem gehad. Keek altijd erg tegen hem op: het was voor mij een idool!!! Maar dat is heeeeeeeeel lang geleden...... Bloos

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:02

Nillie schreef:
Ik vind het ook fantastisch dat hij 't gaat doen! Ik heb op de Nijmeegse manege leren rijden als kind van 9 en heb ook sporadisch les van hem gehad. Keek altijd erg tegen hem op: het was voor mij een idool!!! Maar dat is heeeeeeeeel lang geleden...... Bloos

Grappig, voor mij ook heuuuuuul lang geleden. Van 1980 t/m 1987 en jij?

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:13

Ook ik heb een aantal jaren les van hem mogen hebben....geweldig wat kan deze instructeur zich verplaatsen in ruiter en paard. Het respect dat hij voor het paard heeft is echt geweldig, daar kunnen een aantal huidige toptrainers een voorbeeld aannemen.
Geen gepluk, geen geruk, geen gezaag, geen vastgesnoerde aansnoerneusriemen, geen bitten, die zo hoog opgehangen zijn dat je het hoofdstel bv niet eens in kunt krijgen.
Ik vind het vreselijk om op dressuurwedstrijden te moeten aanzien dat paarden en pony's zomaar vanuit galop in een keer met veel geruk stil worden gezet en dan nog een paar flinke schoppen met de sporen krijgen. Terwijl de meeste dieren echt niet begrijpen wat ze nu weer fout deden. Die ruiters en amazones zijn echte drezzuur rijders. Jammer.