Robert Dover stopt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Robert Dover stopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 14:17

www.dehoefslag.nl

Robert Dover, inmiddels 52 jaar, heeft aangekondigd te stoppen met het dagelijks geven van lessen en trainingen. Dover, de meest succesvolle Amerikaanse dressuurruiter ooit, stopte al eerder met zijn wedstrijdcarrière. Op de Olympische Spelen van Athene 2004 zadelde hij Kennedy en bracht wederom met het team een bronzen plak mee naar Amerika. Dover werd ook in Europa bekend toen hij in 1987 in Aken de Grand Prix won en daarbij de befaamde Reinier Klimke versloeg. Dover bracht veel tijd door in Europa, zo trainde hij ondermeer bij Anky van Grunsven. De populaire ruiter reed zijn eerste Olympische Spelen in Los Angeles in 1984. Daarna won de ruiter in 1992, 1996, 2000 en 2004 een bronzen Olympische teammedaille. Vanwege rugklachten stopte hij met de actieve sport, maar zijn lessen en trainingen werden door velen gevolgd. Dover: ‘Na 30 jaar is het genoeg geweest. Het wordt tijd voor andere dingen. Ik ben ondermeer bezig met een boek en ik ben van plan (inter)actieve clinics te gaan geven . Maar ik ga niet meer elke dag lessen geven op eigen stal.’