Chardon bejubelt winnaar Verstappen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Chardon bejubelt winnaar Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 10:09

www.ed.nl

"Je moet dit gezien hebben, anders geloof je het niet. Harder kan gewoon niet. Dit is de snelste man ter wereld!" Kersvers wereldkampioen vierspannen IJsbrand Chardon, gisteren co-speaker bij de nationale menwedstrijden (klasse 4) in Deurne, was lyrisch over Harry Verstappen tijdens de marathon.

De tweespanner uit Eersel maakte tijdens de eerste hindernis van de afsluitende uithoudingsproef met aangespannen paarden zijn zaterdag opgelopen achterstand al grotendeels goed, om in de volgende zes hindernissen de winst te pakken.

Verstappen startte in Deurne met een zevende plaats op de vaardigheidsproef en een vierde plaats op het onderdeel dressuur, waardoor hij als zesde de tweede dag in ging. In de bossen rond het Hippisch Centrum Deurne trad Verstappen aan met zijn vaste groom Ad van Gestel en de paarden Roelanda-Petronella (loopt alles), Olivier (vaardigheidsproef en marathon) en Tsambikos (dressuur) "Ik heb vertrouwen in mijn groom en paarden. Met deze paarden zijn we nog nooit omgevallen, wat wil zeggen dat we precies zo hard rijden dat het allemaal past. We nemen geen risico's."

Hard ging het echter wel en opgezweept door een enthousiaste Chardon maakte Verstappen meer dan genoeg tijd goed om naast de marathon ook het klassement in Deurne te winnen. " Het was een mooie zware marathon en dat heb ik graag", aldus de blije winnaar.