Yara de boer over haar ervaring tijdens het EK Endurance

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Yara de boer over haar ervaring tijdens het EK Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 07:36

www.dehoefslag.nl

Ze werd al eerder geselecteerd voor kampioenschappen, maar het EK endurance in Oviedo (Spanje) was voor Yara de Boer het eerste internationale kampioenschap waar zij daadwerkelijk reed.

‘Aan het begin van dit seizoen was het helemaal niet de bedoeling dat we naar het EK zouden gaan. Sumaya is pas zeven en heeft nog niet zoveel ervaring. In Ermelo presteerde ze zo goed dat we werden opgenomen in het A-kader. Ze voelde tijdens en na de wedstrijd zo goed aan dat we uiteindelijk besloten om toch naar het EK te gaan, maar daar niet het uiterste van haar te vragen. Ik wist dat het zwaar zou worden. Met Sumaya had ik ook nog nooit in zulk heuvelachtig gebied gereden.

De enige vlakke stukken in de route waren de stukken op de renbaan van en naar de vetgates, verder waren we alleen maar aan het klimmen en dalen, vaak steil omhoog en omlaag. Overal lagen losse stenen en de bermen langs de verharde wegen waren te smal om in te rijden, zodat we er daar maar voor kozen om over het asfalt te gaan. Dan moest je weer oppassen dat je niet ging glijden. Normaalgesproken rijd ik altijd een opbouwende wedstrijd, waarbij ik iedere ronde de snelheid iets opvoer. Dat ging nu niet, we hebben een constant tempo tussen de 11 en 12 km/u aangehouden. Ik heb nog nooit eerder zo langzaam gereden in een wedstrijd!'

Klik hier voor foto's.

Verwante artikelen:

[VN] Lakeman supporter in plaats van deelneemster op EK
[VN] Sumaya van Yara de Boer goedgekeurd
[VN] Yara de Boer rijdt met beleid tijdens EK Endurance

kmeijer

Re: Yara de boer over haar ervaring tijdens het EK Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:01

leuk!

MajjoxFliip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 08:57

Haha, yara doet dit jaar wel weer mee denk ik.
tenminste, ze had gister weer een wed. die wel heel goed ging geloof ik!
Ik zal zaterdag is vragen of ze dit jaar weer mee (mag?) doen.
met soep(sumaya :P )! :+: