Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. ze zijn heel erg geschrokken en hadden het ook niet verwacht dat dit zou gaan gebeuren, want ze waren al een tijdje aan het oefenen voor deze maraton en het ging altijd goed. Sientje schreef:Dus als ik het verhaal van eilander goed begrijp zijn er drie combinaties aan de kletter gegaan? Is dat gebruikelijk bij een marathon? Ik word in elk geval wel benieuwd naar het niveau van de deelnemers.

[***] schreef:Nouja, dat zei Sientje.
Normaal gesproken gebeurd er eigenlijk nooit wat. Dit keer was het 2 keer raak. Kan gebeuren. En dat doet het bij officiele wedstrijden ook.
[***] schreef:Nouja, dat zei Sientje.
Normaal gesproken gebeurd er eigenlijk nooit wat. Dit keer was het 2 keer raak. Kan gebeuren. En dat doet het bij officiele wedstrijden ook.
Sientje schreef:Dit was dus geen officiële wedstrijd? Wat is het verschil?

manie schreef:Sientje schreef:Dit was dus geen officiële wedstrijd? Wat is het verschil?
Bij KNHS wedstrijden is er altijd een Technisch Afgevaardigde die de de week vooraf hindernissen inspecteert, maar ook de wijze waarop de boel is afgezet en hoe de veiligheid van het publiek is geregeld.
Ook zijn er eisen aan het materiaal dat je gebruikt (oa ronde palen en geen bielzen om verwondingen te beperken).
Verder bestaat een officiele wedstrijd altijd uit 3 onderdelen, dressuur, vaardigheid (kegeltjesrijden) en de marathon.
De marathon bevat in de basissport 6 hindernissen.
Op wilde wedstrijden zie je vaak allerlei varianten, vaak meer hindernissen en meestal geen dressuurproef.
Mijn ervaring is dat deze wedstrijden vaak een ander 'menpubliek' trekken.
Ik ken genoeg menners die alleen wilde wedstrijden rijden omdat ze dan niet zo'n suffe dressuurproef hoeven te rijden.
Dat de dressuur de basis van alles is, wordt even vergeten
Ook zie je vaker mensen die voor de lol een keer starten (er is immers geen startkaart nodig), ervaring speelt dan wel een rol.
Maar goed hiermee wil ik dus niks zeggen over hetgeen hier gebeurt is, ik was er niet bij.