Albert Zoer met Okidoki tijdens de Samsung Super League
Foto: Kit Houghton / FEI
Albert Zoer heeft zaterdag tijdens een springconcours in Bronneger in het geheim zijn rentree gemaakt. De ruiter uit Echten brak op 8 juli zijn been en miste daardoor de Olympische spelen. In manege De Rietweg kwam hij weer voor het eerst in actie en dat nog wel met zijn toppaard Okidoki. Zoer maakte een succesvol trainingsrondje over het Z-parcours.
Het optreden van Zoer was geheim gehouden om hem de kans te geven om in alle rust zijn eerste schreden weer te zetten in de springsport. Na afloop was Zoer opgelucht. ,,Het liep lekker. Natuurlijk ontlast ik m’n been nog wel wat, maar ik heb toch fijn kunnen rijden." Woensdag werden de laatste foto’s van zijn been gemaakt en die geven Zoer veel moed. ,,Volgens de dokter ziet het er prima uit. Ik ben dan ook optimistisch gestemd. Ik hoop zelfs te kunnen starten op NIC Zuidlaren. Maar ik wil me er nog niet op vastpinnen. Ik leef van dag tot dag."
Voor de organisatie van de wedstrijd was de komst van Zoer een prachtig moment. ,,We hebben Albert graag de mogelijkheid geboden om bij ons te rijden en we hebben natuurlijk gerespecteerd dat hij dat in alle rust wilde doen. Het gaf een geweldige kick om een toppaard als Okidoki bij ons in de manege te zien springen", aldus Lydia Siepel van de organisatie.
Klik hier voor het filmpje van de rentree.
.

niet HuerteCilla