Anoek_1996 schreef:......
er wordt overnagedacht een alarm systeem op de stallen en zadelkamer (DEUREN)
het is gewoon erg poedersuiker en meestal denk je het is niet vlak bij maar dit keer ben ik toch echt de dupe geworden dus let allemaal goed op wie je langs ziet komen.
groetjes
Vervelend dat je nu je zadel kwijt bent.
Wij hebben marktplaats en de plaatselijke (paarden)markten in de gaten gehouden. Naast zadels, hoofdstellen, tuigen was er ook gereedschap gestolen.
Wat betreft alarmsysteem.
De kleine crimineel gaat dan misschien naar de buren maar de echte laat zich hierdoor niet afschrikken. Het heeft toch geen prioriteit bij de politie dus een camera zou alleen handig zijn als de dader bekend is.
Zo'n systeem is overigens wil je het goed doen best wel duur en dan krijg je weer het baten/lasten verhaal.
Ook lees ik vragen of zo iets verzekert is. Meestal is het niet te verzekeren. Ik heb nog maar een stal meegemaakt waar dat via de eigenaar wel het geval was maar dan was er bij de nieuwbouw al rekenening gehouden met de dikte vd wanden, zadelkasten en camera's/alarm.
Om het zelf te verzekeren gaat meestal ook niet. De maatschappijen verzekeren het alleen maar als het thuis of in de auto ligt via auto/inboedelverzekering.