http://www.knhs.nl
Het Nederlandse oranjekwartet heeft de gunstige negende en laatste startpositie geloot in de Samsung Super League-finale, die in Barcelona wordt verreden. Voor Nederland bijt Angelique Hoorn (Wanneperveen) met Blauwendraad's O'Brien het spits af. Leon Thijssen (Baarlo) is met Olaf de tweede starter, gevolgd door Marc Houtzager (Rouveen) met Opium VS. Gerco Schröder (Tubbergen), die op vrijdagavond al de Grote Prijs van Barcelona met Eurocommerce Milano op zijn naam schreef, is de vierde en laatste starter voor Nederland.
Spanje, dat van start gaat met een wild card, lootte als eerste, gevold door Duitsland. België gaat als derde van start, voor de USA. Als vijfde vertrekken de Zwitsers en als zesde de in degradatiegevaar verkerende Zweden, die slechts met drie ruiters aan de start komen. Groot-Brittannië gaat als zevende van start, voor de Ieren en als negende dus de Nederlanders. "Het is voor de eerste maal in mijn loopbaan als bondscoach dat ik de negende startpositie krijg. Ik hoop dat het spreelwoord: De laatsten zullen de eersten zijn inhoud zal krijgen", aldus bondacoach Rob Ehrens.
Leon Thijssen (Baarlo) stuurde zaterdagmiddag zijn Tyson in een twee-fasenwedstrijd, die direct op tijd werd verreden, naar de zege en verdiende daarmee bijna 4.000 euro. Gerco Schröder (Tubbergen) werd met Eurocommerce New Orleans vijfde.
Verwante artikelen:
[VN] Ontknoping Samsung Super League komt eraan
[VN] Rob Ehrens heeft vertrouwen in Finale Samsung Super League