Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valena

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:06

Tsja, ik respecteer je mening, hoor, maar ik blijf er bij dat je iets te veel op het aanzien van iemand blijft hangen...

Ik zal je een voorbeeld geven! Inmiddels geef ik ruim 10 jaar voltigeles (ja, ik heb een opleiding gevolgd, etc.!). Toen ik met de vervolgopleiding voor voltigeleider bezig was, moest ik ook stages lopen. Daarvoor kwam ik bij iemand terecht, waar ik altijd op neer keek ( Bloos ), dat geef ik meteen toe! Zij had ook veel minder ervaring als ik! En toch heeft zij mij een aantal nieuwe inzichten mee kunnen geven! Sinds die tijd ben ik er zelf achter gekomen dat opleiding en aanzien echt geen garanties geven. Maar zoals ik eerder al aangaf, moet je altijd ZELF blijven nadenken, OOK bij het werk van de profs!

Maar genoeg gepreekt, ik wens je veel succes, plezier en leerzame momenten in de paardensport Pling.

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:13

Zoals je het stelt geef ik je helemaal gelijk, het punt is ook meer dat er mensen zijn die totaal geen verstand van zaken hebben zich als eerste opwerpen om commentaar te geven

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:42

Daar heb je ook wel weer een punt! En ook daarvan heb ik wel een leuk praktijkvoorbeeld Pling.

Ik verzorg een anderhalf jarige Tinkermerrie die last heeft van patella fixatie. Een stalgenoot die altijd vol overtuiging van zichzelf een mening klaar heeft vroeg me, toen ik dit vertelde:"Ow ja? Voor of achter?". Tsja... Clown . De standpunten van dit soort mensen laat ik meestal maar links liggen Knipoog.

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:58

nog eentje voor de doorgewinterde dressuurruiter/amazone

goh wat treed jouw paard goed onder van voren he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:53

IrisLove schreef:
Daar heb je ook wel weer een punt! En ook daarvan heb ik wel een leuk praktijkvoorbeeld Pling.

Ik verzorg een anderhalf jarige Tinkermerrie die last heeft van patella fixatie. Een stalgenoot die altijd vol overtuiging van zichzelf een mening klaar heeft vroeg me, toen ik dit vertelde:"Ow ja? Voor of achter?". Tsja... Clown . De standpunten van dit soort mensen laat ik meestal maar links liggen Knipoog.

Dat is toch het vast zitten van de knieschijf bij lopen? Dat kan dan toch zowel voor als achter gebeuren? Blond

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:55

Is er al resultaat van het onderzoek

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:55

Nee dat kan niet Russel.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:00

Vastzetten knieschijf achter. Soms snijden ze een pees door om het te verhelpen. Kan me voorstellen dat men dat niet allemaal weet, de meesten hebben het ook alleen over het op slot schieten van het achterbeen. En alleen achter omdat het paard staand kan slapen en daardoor zelf de knie in rust op slot zet ofzo iets precies weet ik het ook niet

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:06

Patella fixatie is inderdaad het op slot slaan van de knie. Dit heeft te maken met zwakke pezen rondom de knieschijf, waardoor deze op slot schiet (de details van hoe dat precies in z`n werk gaat, weet ik ook niet, hoor!). Dit kan alleen achter, want daar zitten de knieen van een paard. Wat voor het gemak vaak met knie of voorknie wordt aangeduid, is eigenlijk de pols van het paard. En daar zit geen knieschijf Knipoog.

En het is ook niet erg als je dat niet weet, hoor! Maar de persoon in kwestie die deze opmerking maakte, wist mij wel ongevraagd het broodnodige commentaar te geven op mijn wijze van rijden. En dat commentaar was voor een redelijk denkend paardenmens van hetzelfde niveau als de opmerking over de knie...

Maar euhm... Volgens mij gaan we erg off-topic inmiddels Pling.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:30

Ik vraag me af of er al een uitslag is van het onderzoek, het loopt al best lang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:14