Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoaC schreef:elllis schreef:Nou nou ..... kan me best voorstellen dat dat niet gebeurd .... walgelijk is wel een heel groot voor hoor !
Over de dagelijks verzorging zou ik me geen zorgen maken dat zit wel goed...of je/we het met deze longeertraining een ander ding
Wat een onzin zeg!
Dus een kind dat goed kan leren moeten we ook maar de hele dag op school en in een kamertje opsluiten en mag niet buitenspelen? Want stel je voor dat ie een griepje krijgt en niet naar school kan!
Maar bij mensen is het zeker onzin maar dieren mogen we dit wel aandoen?
Ik ben geen NH-aanhanger maar er zijn wel basisbehoefte voor een dier hoor! En dat is niet een hokje van 4x4 en dan 3 keer per dan aan de hand stappen.
En op de wei kan ie ook alleen als ze bang zijn voor zijn blijkbaar kostbare benen.
Dierenmishandeling om je paard zo te houden.
Arabesk schreef:Heel houden op korte termijn ja....
Maar op lange termijn
@ tammegans, niet genoeg door de nek? Wat is dat?![]()
Wie heeft dat LDR ooit uitgevonden eigenlijk?
Arabesk schreef:Heel houden op korte termijn ja....
Maar op lange termijn
@ tammegans, niet genoeg door de nek? Wat is dat?![]()
Wie heeft dat LDR ooit uitgevonden eigenlijk?
CindyUniek schreef:nou ik heb nóg eens naar de foto's gekeken, maar :
1) ze maken zelf die bijzet vast en zíen dat hij met de kin op de borst staat
2) coby heeft de longe vast en kijkt ernaar
3) angela heeft de longe vast en kijkt ernaar
........
één rondje? vraag het me af.... en ik blijf erbij dat iedere gek toch ziet als je een bijzet vastmaakt hoe je pony erbij staat.... ik kijk juíst naar het hoofd als ik mijn bijzet vastmaak, wanneer ik het voldoende vind om hem vast te zetten!
RZDLover schreef:elllis schreef:Nou nou ..... kan me best voorstellen dat dat niet gebeurd .... walgelijk is wel een heel groot voor hoor !
Over de dagelijks verzorging zou ik me geen zorgen maken dat zit wel goed...of je/we het met deze longeertraining een ander ding
nou het spijt me hoor... maar een paard hoort op de wei hoe goed of duur het dier ook is.
Dat je een paard geen paard laat zijn IS walgelijk.
arno8 schreef:Ik oordeel niet alleen op basis van de foto's, maar ook op basis van de reactie, die in mijn ogen heel ongeloofwaardig is (zie bijvoorbeeld het onderdeel over 'beste denkbare verzorging' alleen al).
greetjebee schreef:Sorry hoor, maar ik denk dat bijna geen enkel top-paard in de wei komt! Dat is een veel te groot risico (blessures). Dekhengsten evenmin, die komen echt niet los in een wei hoor! (uitzonderingen daargelaten) Beetje raar om daar bij deze pony nu zo'n punt van te maken...
't Is ook maar net wat ze gewend zijn, ze hoeven er echt niet per definitie ongelukkig van te worden. Zeker niet als ze zoveel aandacht krijgen als in dit geval.
(De gemiddelde hond wordt ook maar 3x per dag uitgelaten en wordt daarbij ook lang niet altijd los gelaten... daar maakt ook niemand zich druk om... - doet overigens ook niet terzake)
Kimberley77 schreef:Nou WesseLady ik denk in het snelle tempoi waarin veel paarden de topsport bereiken dat het onmogelijk kan hier eerlijk in te zijn continue..ik denk zeer zeker dat er weleens dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen in onze ogen..
greetjebee, je zou woordvoerder moeten wordenCVB heeft bij jou berekt wat ze hoopte
Foryourneeds schreef:Ik was eerst geneigd de mail te geloven die hierboven staat. Maar waarom in godsnaam laat je een pony dan nog een paar rondjes stappen zoIk zou dat 1. nooit zo strak vastmaken en 2. indien het door een ander gebeurt, onmiddellijk stopzetten.
Toch niet een paar rondjes laten lopen, "kijk zo doe je het dus niet"
greetjebee schreef:RZDLover schreef:
nou het spijt me hoor... maar een paard hoort op de wei hoe goed of duur het dier ook is.
Dat je een paard geen paard laat zijn IS walgelijk.
Sorry hoor, maar ik denk dat bijna geen enkel top-paard in de wei komt! Dat is een veel te groot risico (blessures). Dekhengsten evenmin, die komen echt niet los in een wei hoor! (uitzonderingen daargelaten) Beetje raar om daar bij deze pony nu zo'n punt van te maken...
't Is ook maar net wat ze gewend zijn, ze hoeven er echt niet per definitie ongelukkig van te worden. Zeker niet als ze zoveel aandacht krijgen als in dit geval.
(De gemiddelde hond wordt ook maar 3x per dag uitgelaten en wordt daarbij ook lang niet altijd los gelaten... daar maakt ook niemand zich druk om... - doet overigens ook niet terzake)