Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tammegans

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:23

Heel veel sportpaarden gaan bij CVB niet in de wei of los!!!! Alleen als ze vakantie hebben...... En geloof mij dat is echt niet vaak. Zo proberen ze hun paarden "heel" te houden ( klinkt nu een beetje raar vind ik "heel" houden). Maar CVB is een hele slimme vrouw dus die redt zich hier wel weer uit. Het ergste vind ik wel dat hier een meisje van 15 jaar de schuld van krijgt bij sommige en dat vind ik echt niet kunnen. Er staat een proffesionele amazone naast die naar mijn weten heel erg veel van en over paarden weet. Dus mijn conclusie: de pony was te sterk voor Angela. Daarom is CVB hem gaan longeren. Toen ze hem had bijgezet dacht ze: "hij is niet genoeg door de nek". Dus heeft ze hem dieper en strakker ingestelt. Dit totdat hij losliet en toen heeft ze P&P heel fijn verder gelongeerd met zijn neusje eruit..... Heb tot 2 jaar geleden bij CVB getraind dus ik weet wel hoe de vork in de steel zit..

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:25

Ik geloof niks van haar reactie. Je merkt het echt wel als je die teugels zo strak vast maakt. Hij ging niet echt niet zelf zo staan zodat je die teugels fijn kon vastmaken. Je moet dan echt wel wat getrokken hebben om ze zo strak te kunnen zetten. En ze kijken er vanaf een afstandje naar en zien dan dat het toch niet helemaal goed zit? Sorry maar met vooral coby's staat van dienst komt dat op mij hoogstens ongeloofwaardig over.

Dat ik vind dat die pony een dieronwaardig leven krijgt wordt hierdoor nogmaals bevestigd. Maar daar ga ik verder niet op in aangezien dat niet bij deze discussie hoort.

edit: Als dit inderdaad in het begin van het longeren is, vind ik het nog schandaliger. Ook zie je duidelijk ze allebij erbij staan als de teugels vastgemaakt worden. Dat die pony nog gaat lopen is voor mij onbegrijpelijk!
Laatst bijgewerkt door nikki160287 op 22-09-07 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:26

Heel houden op korte termijn ja....

Maar op lange termijn

@ tammegans, niet genoeg door de nek? Wat is dat? Blond

Wie heeft dat LDR ooit uitgevonden eigenlijk?
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 22-09-07 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:26

NoaC schreef:
elllis schreef:
Nou nou ..... kan me best voorstellen dat dat niet gebeurd .... walgelijk is wel een heel groot voor hoor !
Over de dagelijks verzorging zou ik me geen zorgen maken dat zit wel goed Knipoog ...of je/we het met deze longeertraining een ander ding

Wat een onzin zeg!
Dus een kind dat goed kan leren moeten we ook maar de hele dag op school en in een kamertje opsluiten en mag niet buitenspelen? Want stel je voor dat ie een griepje krijgt en niet naar school kan!
Maar bij mensen is het zeker onzin maar dieren mogen we dit wel aandoen?

Ik ben geen NH-aanhanger maar er zijn wel basisbehoefte voor een dier hoor! En dat is niet een hokje van 4x4 en dan 3 keer per dan aan de hand stappen.
En op de wei kan ie ook alleen als ze bang zijn voor zijn blijkbaar kostbare benen.
Dierenmishandeling om je paard zo te houden.

Ja vreselijk Clown

En de hele dag een stuiterend in je mond trekkende ruiter in een stoffige bak op een manege van je 6de tot je 25ste is een mooi leven voor een paard .......zo lust ik er nog wel eentje
Vork

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:27

Arabesk schreef:

Maar op lange termijn

Dit heeft niets met de Rollkur of LDR te maken Knipoog Dat het in de beginpost zo staat, is alleen omdat het vertaald is.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:29

Ik vind het behoorlijke gemakszucht hoor als je denkt met zo'n uitleg van weg denkt te komen..een lange mail met weinig inhoud.

Kimitie

Als zij op deze manier de pony door de nek wil krijgen, twijdfel ik sterk aan haar professionaliteit. Met al haar ervaring zou je verwachten dat ze dit niet nodig heeft om de pony los te maken.

Sunnda

lekker verhaal van coby.
je moet gewoon wel doorhebben dat je het paard zijn neus op zijn borst trekt.
hij doet hem toch zeker zelf niet vast.
als ik op de foto"s kijk zie ik ze ook echt niet kijken van:er zit iets fout, terwijl p&p 'lekker' rondjes stapt.
ik heb idd mijn conclusie getrokken, al heeft coby bij mij niet bereikt wat ze waarschijnlijk wou bereiken.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:31

Ik vind het iig goed dat ze een reactie geven!! En ik ben ook geneigd het te geloven, omdat ik niet inzie welk nut het longeren op deze manier heeft.

Maar wat me deze hele discussie al bezighoud is de vraag of wij 'gewone paardensport beoefenaars' wel weten wat het kost (figuurlijk) om een paard in de topsport te hebben. Ik vraag me af of je daar uberhaupt kan komen door eerlijk te rijden. In mijn ogen zijn er bij topsport altijd verliezers, en misschien verliest het paard in de topsport wel heel veel. Ik rijd niet op dat niveau en weet daarom ook niet welke offers nodig zijn om daar te komen. En de laatste tijd komen er toch vrij veel zulke gevallen naar buiten, waardoor mij het gevoel bekruipt dat topsport helemaal niet zo diervriendelijk is.

Voor de duidelijkheid, ik vraag me af hoe dit allemaal zit omdat ik er onvoldoende ervaring mee heb om een mening te kunnen vormen. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:33

Als je je leerling op deze manier moet uitelggen dat de bijzet niet goed zit dan heb je wel erg weinig vertrouwen in je leerling. Wat is er mis met meteen zeggen dat hij veel te strak zit? Zelfs een paardenleek snap zoiets nog.
Een pony die het niet vaker heeft gedaan die gaat in verzet.

tammegans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:33

Arabesk schreef:

Maar op lange termijn

Met niet genoeg door de nek bedoel ik dat CVB waarschijnlijk dacht dat hij niet rond genoeg was. En dat PP waarschijnlijk niet los liet in zijn onderhals en kaken.

Even voor iedereen ik probeer dit niet goed te praten van CVB! Ik ben diep geschokt. Ik heb tot 2 jaar geleden 6 jaar bij CVB getraind en als er eentje tegen de ROLLKUR was was het CVB wel. Dus ik begrijp hier geen hout van!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:34

de uitleg van Mw. van Balen vind ik niet overeenkomen met de foto's, als je alleen al naar hun gezichtsuidrukkingen kijkt. ik zou heeeel anders kijken als ik mijn paard 'per ongeluk' zo kort had gezet. maar dat is mijn interpretatie van het geheel.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:35

CindyUniek schreef:
nou ik heb nóg eens naar de foto's gekeken, maar :
1) ze maken zelf die bijzet vast en zíen dat hij met de kin op de borst staat
2) coby heeft de longe vast en kijkt ernaar
3) angela heeft de longe vast en kijkt ernaar

........

één rondje? vraag het me af.... en ik blijf erbij dat iedere gek toch ziet als je een bijzet vastmaakt hoe je pony erbij staat.... ik kijk juíst naar het hoofd als ik mijn bijzet vastmaak, wanneer ik het voldoende vind om hem vast te zetten!

Je kunt het je afvragen, maar je kunt het onmogelijk ontkennen! Persoonlijk geloof ik wel dat het bij één rondje is gebleven (was sowieso al mijn eerste gedachte, ik heb dat ook al eerder gepost)...
Ik denk dat de volgorde van de foto's (bewust!) een ergere situatie insinueren dan dat die werkelijk is geweest! In deze volgorde lijkt het namelijk alsof ze hem eerst vastzetten en vervolgens een paar rondjes longeren... Het is heel goed mogelijk dat de eerste foto's als laatste gemaakt zijn, en dat hij daar dus langer gezet wordt! Op de onderste foto lijkt het ook alsof Coby daar net komt aanlopen... Ze kijkt het dan een rondje aan en haalt hem vervolgens naar binnen om de bijzet te corrigeren...

Tsja, als je daar net vijf foto's van hebt geschoten en deze in een andere volgorde plaatst dan lijkt het veel erger dan het werkelijk is geweest. (En vanzelfsprekend zijn de 'normale' foto's niet gepubliceerd...)

Zoals Coby zelf al schrijft trekt iedereen uit deze paar foto's zijn eigen conclusie. En dit zonder er zelf bij te zijn geweest en zonder bereid te zijn te overwegen dat dit mogelijk wél een momentopname geweest zou kunnen zijn.... Erg kortzichtig!

Persoonlijk vind ik de reactie van Coby bewonderenswaardig. Ze schroomt niet om de fout toe te geven. Bovendien siert het ze dat hun trainingen openbaar zijn. Ik zou zeggen: ga zelf een keer onaangekondigd een kijkje nemen als je het niet gelooft! Daarnaast vind ik het erg laf om nu, na deze reactie, door te gaan met het uiten van beschuldigingen naar hun kant, en het verspreiden van ( zeer waarschijnlijk) onjuiste verhalen en veroordelingen. Coby nodigt in haar reactie iedereen met vragen en/of opmerkingen uit om haar te mailen. Doe dat dan ook, in plaats van hier (anoniem, lekker veilig! en laf...) door te gaan met gal spuwen!

(P.s. Ik heb geen enkele band met de familie / dressuurstal Van Baalen, mocht iemand dit denken... Ik vind gewoon niet terecht dat hier op basis van enkele foto's, zonder enige objectiviteit, zo'n overtrokken beeld wordt geschetst. Iedereen neemt het maar voor lief aan... Op basis van zo weinig (slechts vijf fototjes!) kun je naar mijn mening onmogelijk een gedegen oordeel vormen.)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:37

Afschuwelijke foto's en een verklaring van lik-me-jeweetwel. Er is geen enkel excuus om een paard zo op te knopen. Ging het om 5 cm te korte bijzet, dan had ik "het foutje" nog wel geloofd, maar dit? Dit is doelbewust gedaan en dat het niet werkt had ik ze ook van te voren wel kunnen vertellen.
De Nederlandse dressuurruiters zijn zelf schuldig aan hun slechte imago, gek hoor....
Ik had CVB toch anders ingeschat!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:38

Nou WesseLady ik denk in het snelle tempoi waarin veel paarden de topsport bereiken dat het onmogelijk kan hier eerlijk in te zijn continue..ik denk zeer zeker dat er weleens dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen in onze ogen..

greetjebee, je zou woordvoerder moeten worden Knipoog CVB heeft bij jou berekt wat ze hoopte Knipoog

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:40

Dat idee heb ik dus ook. Er is dus een kloof tussen wat wij normaal vinden en wat voor de topsport normaal is.

Kimitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:41

@ Greetjebee: natuurlijk geeft ze haar fout toe. Ze kan niet anders na het zien van deze foto's. Dat vind ik niet bewonderingswaardig. Ze moet wel zeggen dat het een fout was.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:42

RZDLover schreef:
elllis schreef:
Nou nou ..... kan me best voorstellen dat dat niet gebeurd .... walgelijk is wel een heel groot voor hoor !

Over de dagelijks verzorging zou ik me geen zorgen maken dat zit wel goed Knipoog ...of je/we het met deze longeertraining een ander ding

nou het spijt me hoor... maar een paard hoort op de wei hoe goed of duur het dier ook is.
Dat je een paard geen paard laat zijn IS walgelijk.

Sorry hoor, maar ik denk dat bijna geen enkel top-paard in de wei komt! Dat is een veel te groot risico (blessures). Dekhengsten evenmin, die komen echt niet los in een wei hoor! (uitzonderingen daargelaten) Beetje raar om daar bij deze pony nu zo'n punt van te maken...
't Is ook maar net wat ze gewend zijn, ze hoeven er echt niet per definitie ongelukkig van te worden. Zeker niet als ze zoveel aandacht krijgen als in dit geval.
(De gemiddelde hond wordt ook maar 3x per dag uitgelaten en wordt daarbij ook lang niet altijd los gelaten... daar maakt ook niemand zich druk om... - doet overigens ook niet terzake)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:44

@greetjebee:
De nummering van de foto's (rechter muisknop, eigenschappen) geeft aan dat ze in de goede volgorde staan. Ook al zou de volgorde niet kloppen, je ziet haar een hele ronde toekijken en niets doen.

Ik oordeel niet alleen op basis van de foto's, maar ook op basis van de reactie, die in mijn ogen heel ongeloofwaardig is (zie bijvoorbeeld het onderdeel over 'beste denkbare verzorging' alleen al).

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:48

arno8 schreef:
Ik oordeel niet alleen op basis van de foto's, maar ook op basis van de reactie, die in mijn ogen heel ongeloofwaardig is (zie bijvoorbeeld het onderdeel over 'beste denkbare verzorging' alleen al).

tja sommige mensen vinden de best denkbare verzorging; het duurste voer, de duurste box, het duurste zadel en de mooiste deken Knipoog

Srtha

Re: Foto's gepubliceerd EK 2007 van Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:48

Akelige plaatjes, snap niet dat P&P dit allemaal zo braaf over zich heen laat komen.....
[/quote]
Vraag me af of hij zo'n beetje nog enige vorm van protest kán tonen op deze manier.[/quote]

Mijn paarden zouden echt niet voorruit gaan als ze zo zijn bijgezet.... die gaan heel hard in de achteruit, of proberen omhoog te komen, met alle akelige gevolgen van dien.....[/quote]

Ik denk heb ook een hengst en als ik die bijzet een klein beetje te strak en hij gaat tegen me steigeren! en dat is lang niet zo strak als dat nooit.Kan me amper voorstelloen dat het beestje het normaal doet zeker eerst helemaal met de zweep er achter aan. Zielig

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:49

greetjebee schreef:
Sorry hoor, maar ik denk dat bijna geen enkel top-paard in de wei komt! Dat is een veel te groot risico (blessures). Dekhengsten evenmin, die komen echt niet los in een wei hoor! (uitzonderingen daargelaten) Beetje raar om daar bij deze pony nu zo'n punt van te maken...
't Is ook maar net wat ze gewend zijn, ze hoeven er echt niet per definitie ongelukkig van te worden. Zeker niet als ze zoveel aandacht krijgen als in dit geval.
(De gemiddelde hond wordt ook maar 3x per dag uitgelaten en wordt daarbij ook lang niet altijd los gelaten... daar maakt ook niemand zich druk om... - doet overigens ook niet terzake)

Dat er iets structureel mis is in de paardensport, betekent niet dat het daarom goed is. Ik vind het juist goed dat er nu eindelijk eens een punt van wordt gemaakt.
En een hond heeft een heel huis waar hij rond kan rennen. Als je een hond in een box van 1 bij 1 bij 1 (in verhouding klopt dat, hond is ongeveer 3 keer zo klein als een paard) opsluit en hem 3 keer per dag uitlaat zonder hem ooit even los te laten rennen, zijn er ook veel mensen die zich (terecht) tegen je keren.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:49

Kimberley77 schreef:
Nou WesseLady ik denk in het snelle tempoi waarin veel paarden de topsport bereiken dat het onmogelijk kan hier eerlijk in te zijn continue..ik denk zeer zeker dat er weleens dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen in onze ogen..

greetjebee, je zou woordvoerder moeten worden Knipoog CVB heeft bij jou berekt wat ze hoopte Knipoog

Haha!
Dit heeft zij niet bereikt hoor, ik had dit oordeel al voor haar reactie (en heb deze ook in dit topic gepost...) Ik ben nou eenmaal objectief aangelegd... Bloos

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:50

Foryourneeds schreef:
Ik was eerst geneigd de mail te geloven die hierboven staat. Maar waarom in godsnaam laat je een pony dan nog een paar rondjes stappen zo Verward Ik zou dat 1. nooit zo strak vastmaken en 2. indien het door een ander gebeurt, onmiddellijk stopzetten.
Toch niet een paar rondjes laten lopen, "kijk zo doe je het dus niet"

Precies, als het nou gaat om iemand die voor het eerst met bijzet bezig is; oke, kan gebeuren. Maar we hebben het hier over iemand met gigántisch veel ervaring, hoe halen ze het in hun hoofd om hem zo bij te zetten?!?! Verward En dan komen ze er pas na een paar rondjes achter ''o goh hij loopt eigenlijk best wel diep..'' Misselijk

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:50

greetjebee schreef:
RZDLover schreef:

nou het spijt me hoor... maar een paard hoort op de wei hoe goed of duur het dier ook is.
Dat je een paard geen paard laat zijn IS walgelijk.

Er zijn genoeg toppaarden die meer doen dan wandelen en rijden. De meeste komen in de paddock of weide. Zo niet, dan is dat walgelijk, nog walgelijker is dat ze vaak niet beter weten. De natuur bij een dier eruit halen . Dat geld niet alleen voor deze pony, maar voor alle paarden die geen paard kunnen zijn. Dat gebeurd hier toch al veel te veel. Een paard is een dier. Een hond die niet lekker los kan lopen is ook ongelukkig. Als je een hond de hele dag in dezelfde kamer opsluit en hem 3 keer per dag uitlaat wordt hij daar echt niet vrolijk van. Daar komt bij dat een paard veel groter is en dus meer ruimte nodig heeft en bovendien andere behoeften heeft. Een roofdier en vluchtdier kun je niet vergelijken Knipoog