Swieber komt toch naar huis, update pagina 41

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sibbe

Re: Swieber na bijna 2 jaar teruggevonden! Update p36.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:06

bedankt skippy1 voor het antwoord ik heb alles gelezen maar niet naar de datums gekeken Bloos
en ik zal er ook wel over gelezen hebben

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:05

wat erg.. het is toch niet normaal!! swieb, veel sterkte!! ik hoop dat je je paardje mag bljven zien! ik wens je ook veel succes met de zoektocht naar tess.. ik vind het zo erg, ik heb er bijna geen woorden voor!

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 00:16

Een heel groot bijkomstig probleem is, als ik hem al mag b lijven zien, dat hij dik 5 uur rijden van mijn huis vandaan staat. Ik denk dat het inmiddels wel kan melden dat hij in Luxemburg staat, en dat is niet echt naast de deur. Plus de pijn die je voelt als je hem ziet kijken naar de kinderen. Ik weet niet op dit moment wat ik kan en wil, moet het ff op een rij zien te krijgen en dan een beslissing gaan nemen.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 08:28

Heel veel sterkte Swieb! Ik hoop dat ik nooit zoiets hoef door te maken want ik heb denk ik niet zoveel geduld als jij Lachen

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 08:37

echt heel veel sterkte.. zou begot niet weten hoe ik in deze moeilijke situatie zou moeten reageren.. vind dat je je eigen belachelijk goed houd!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:25

Wat hebben we nu geleerd?
Niet via de nette manier je paard terug krijgen, maar gewoon terug stelen!

Sorry, maar ben (weer) erg boos op "ons" rechtsysteem.

Veel sterkte Swieb Ach gut

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:28

Pfff echt erg. Aan de andere kant heb je dan wel weer rust als je weet dat hij op een goede plek staat en dat je weet waar hij is. Al die vragen wat je anders in je hoofd zou hebben van waar is hij, gaat het goed met hem, leeft hij nog. Misschien met de mensen afspreken dat als ze hem ooit willen verkopen dat ze jou in elk geval willen bellen/mailen. Of dat ze in elk geval je heel af en toe op de hoogte willen houden hoe het met hem is?

edit: eigenlijk zou je moeten hebben dat het verplicht moet worden dat er op chip gecontroleerd word. Indien gestolen dat de aflezer dan gelijk melding krijgt van gestolen paard, neem contact op met ..... Alleen gegevens op wiens naam het paard staat heb je ook weinig aan. Dan kun je nog altijd zeggen dat je een paard voor een kennis verkoopt...

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:46

Man Swieb, hoe hou je het vol? Dit moet toch enorm aan je vreten! Is er nooit een moment dat je denkt: "Ik zet er een streep onder, weet dat Swieber het fijn heeft nu, als ik het nu niet afsluit, dan ga ik er onderdoor..." Niet dat ik je aanraad om het bijltje erbij neer te gooien, helemaal niet, ik heb enorm respect voor je doorzettingsvermogen! Het lijkt me alleen zo verleidelijk af en toe om een stuk of 100.000 keer diep te zuchten, afscheid te nemen van Swieber en met een nieuw lief paard iets moois op te bouwen waar je plezier van kunt beleven in plaats van alleen maar verdriet. Je houdt op deze manier toch geen zenuw heel in je lijf Ach gut...

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:47

Hoe ik het bolhoud weet ik eigenlijk niet. Ik ben woest op de dader(s), woest op de politie omdat ze zeggen dat ze niets kunnen doen. Een officier van Justitie dte exact volgens een boekje werkt, de tijdsduur, maar vooral door mijn kinderen die vragen wanneer hij thuis komt. En naruurlijk de liefde die we hebben voor onze frikandel.

Klappen hebben we al veel gehad, en och als het toch nog beschadigd is, waarom deze dan niet erbij incasseren.

Ik heb de dochter van Tess nog hier staan (een veulen wat tijdens de diefstal nog aan haar voet liep) en ook voor haar ga ik door dat ik haar pleegpa en mama mogelijk thuis krijg. Lukt het niet dan heb ik tenminste het uiterste gedaan wat in mijn vermogen lag.

En de hoop dat misschien hierdoor wat mensen wakker worden en er wetten aangepast gaan worden dat een andewr niet door deze hel heenhoeft, dan heb ik in elk geval WAT bereikt en is niet alles voor niets gedaan. (ik klink als een wereldverbeteraar uit de jaren 70, hihi make peace not war LOL)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:53

Nou, respect en niets dan respect hoor! Ik weet niet of ik dit zou volhouden. Maar hoe een mens in een bepaalde situatie reageert kun je toch pas met zekerheid zeggen als je er midden in zit. Ik moet er niet aan denken dat mijn grote liefde er ineens niet meer zou zijn en kan me je woede en frustratie zo goed voorstellen! Hopelijk levert de zoektocht naar Tess heel snel iets op, en dan hopelijk met beter nieuws dan tot nu toe bij Swieber. Het is al heel vaak gezegd, maar desondanks kan ik er persoonlijk niet meer van maken: Heel veel sterkte!!! We duimen nog steeds met je mee!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:03

Snap nog steeds niet dat de andere eigenaren, het aan kunnen zien, dat Swieber heel erg blij word, als jij en je kinderen komen (eerder dan he, weet niet of je nog resentelijk bent geweest) en dan blijft hinneken als je vertrekt. Bij wie hoort lieve Swieber dan, hij houd gewoon heel veel van jou, en je kinderen, vooral als je hem na zo'n tijd weer terug ziet en hij jullie nog herkend.
Nieuwe eigenaren ik heb een verzoek, strijk even met je handen over je hart, en geef Swieb weer terug aan zijn lieve bazinnetje, die zolang voor hem gevochten heeft om hem weer te vinden.
En hem nu niet terug krijgt vanwege ons geweldige systeem.
Doe het voor Swieber als je van hem houd weet je dat hij bij Swieb thuis hoort.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:15

irmalouise schreef:
Snap nog steeds niet dat de andere eigenaren, het aan kunnen zien, dat Swieber heel erg blij word, als jij en je kinderen komen (eerder dan he, weet niet of je nog resentelijk bent geweest) en dan blijft hinneken als je vertrekt. Bij wie hoort lieve Swieber dan, hij houd gewoon heel veel van jou, en je kinderen, vooral als je hem na zo'n tijd weer terug ziet en hij jullie nog herkend.
Nieuwe eigenaren ik heb een verzoek, strijk even met je handen over je hart, en geef Swieb weer terug aan zijn lieve bazinnetje, die zolang voor hem gevochten heeft om hem weer te vinden.
En hem nu niet terug krijgt vanwege ons geweldige systeem.
Doe het voor Swieber als je van hem houd weet je dat hij bij Swieb thuis hoort.

ik vind dit niet eerlijk tegenover de nieuwe eigenaren,hun hebben dit paard gekocht omdat ze erop gevallen zijn.

en ik weet uit ervaring dat paarden zich hechten aan de diegene die ze eten geeft. Knipoog

en de nieuwe eigenaren zullen echt veel van dit dier zijn gaan houden,dat deed ik ook van mijn pony binnen 1 dag
ik zou mijn pony ook niet afstaan alks blijkt dat ze jaren geleden gestolen blijkt te zijn ,SORRY MISCHIEN ERG EGOISTISCH VAN MIJ

ik kan me beide kanten zeer goed voorstellen,swieb wil graag haar paard terug en de nieuwe eigenaar wil hem graag houden
deze mensen kunnen er niets aan doen dat hij gestolen blijkt te zijn.

erg vreemd zulke topics,nl hier is iedereen voor teruggave en in het topic van de fjord Ylana wil iedereen dat de nieuwe eigenaresse de fjord houd Gestoord

ik leef erg met Swieb mee,begrijp me niet verkeerd het is verschrikkelijk om mee te maken maar ook de andere kant is erg vervelend! Ach gut

hier zo dus eigenlijk de rechter het laatste woord in moeten hebben,maar dan zal er toch 1 partij erg verdrietig zijn.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:24

Zoals ik al eerder vertelde: Swieber is in dec 2006 bij de huidige persoon gekomen in erbarmelijke staat. Een verzorgster heeft voor hem gezorgd omdat zij zwanger was. Ik meen dat in september2007 de kleine is geboren. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat toen mijn kinderen geboren waren ik niet veel tijd had voor andere dingen.

Dat zij hem niet kwijt wil snap ik ook, maar waarom krijg ik mail van haar dat ze de papieren wil kopen?
(ze weet nog niet denk ik dat hij is toegewezen aan haar)

Geloof me ik heb er serieus over zitten denken om hem daar te laten onder de voorwaarde dat als ze hem weg zou doen ik de eerste gegadigde was. Maar omdat mijn kinderen naar hem blijven vragen en geen enkel ander paard of pony goed genoeg gevonden wordt omdat hun liefde zo onvoorwaardelijk voor Swieber is, heb ik het niet gedaan.

1 partij wordt de dupe hoe dan ook, maar als ik egoistisch mag zijn, liever de ander dan ik.

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:26

Ik denk dat als ik een paard zou hebben en later blijkt dat hij
gestolen is dat ik hem wel terug kan geven. En al helemaal als
mensen zoveel moeite doen voor hun paard. Dat bewijst dan
wel dat ze veel voor hem over hebben en dat hij het daar goed
zal hebben.
Daarnaast zou ik niet kunnen leven als ik weet dat andere mensen
hun paard ineens zijn kwijtgeraakt en dat ik daar dan vrolijk
mee ben. Daar zou ik echt een rot gevoel van krijgen.

Heel veel sterkte Swieb, hoop dat er nog een oplossing kan
komen voor jullie.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:27

Wat een vreselijk nieuws! Na al die tijd zo hard geknokt te hebben... Bah waarom kunnen mensen dan niet gewoon van andermans spullen of dieren afblijven Boos! . In wat voor land leven we in vredesnaam dat gestolen "goed" niet bij de rechtmatige eigenaar terug gebracht wordt. Dit levert alleen maar een hoop verdriet en ellende op! Ik hoop voor je dat je Tess nog terug zal vinden en dat je haar wel mee naar huis mag nemen. Eén klap is al vreselijk om te verwerken, laat staan twee!

Ik wens je heel veel sterkte Ach gut

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:30

Swieb schreef:
Zoals ik al eerder vertelde: Swieber is in dec 2006 bij de huidige persoon gekomen in erbarmelijke staat. Een verzorgster heeft voor hem gezorgd omdat zij zwanger was. Ik meen dat in september2007 de kleine is geboren. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat toen mijn kinderen geboren waren ik niet veel tijd had voor andere dingen.

Dat zij hem niet kwijt wil snap ik ook, maar waarom krijg ik mail van haar dat ze de papieren wil kopen?
(ze weet nog niet denk ik dat hij is toegewezen aan haar)

Geloof me ik heb er serieus over zitten denken om hem daar te laten onder de voorwaarde dat als ze hem weg zou doen ik de eerste gegadigde was. Maar omdat mijn kinderen naar hem blijven vragen en geen enkel ander paard of pony goed genoeg gevonden wordt omdat hun liefde zo onvoorwaardelijk voor Swieber is, heb ik het niet gedaan.

1 partij wordt de dupe hoe dan ook, maar als ik egoistisch mag zijn, liever de ander dan ik.

ik begrijp jou heel goed,en ik zou ook zo denken als ik in jouw situatie zat
maar..

andersom, zou ik ook vechten om mijn pony waar ik dan ook helemaal gek van ben te houden,die zou ik echt niet af willen staan

ook ik heb een kind die haar erg leuk vind en mijn pony hoort bij het gezin en daarom is dit zo moeilijk.

maar om die nieuwe eigenaar nu een beetjezwart te praten omdat ze haar niet aan jou willen afstaan vind ik beetje ver gaan Knipoog[ dit zeg jij niet maar iemand hierboven]

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:35

Angeliekje schreef:
Wat een vreselijk nieuws! Na al die tijd zo hard geknokt te hebben... Bah waarom kunnen mensen dan niet gewoon van andermans spullen of dieren afblijven Boos! . In wat voor land leven we in vredesnaam dat gestolen "goed" niet bij de rechtmatige eigenaar terug gebracht wordt. Dit levert alleen maar een hoop verdriet en ellende op! Ik hoop voor je dat je Tess nog terug zal vinden en dat je haar wel mee naar huis mag nemen. Eén klap is al vreselijk om te verwerken, laat staan twee!

Ik wens je heel veel sterkte Ach gut

wij vinden dat Swieb de rechtmatige eigenaar is,maar die mensen hebben het dier ook gekocht! en niet gestolen!
ik denk dat ook deze mensen veel verdriet zullen hebben als Swieber van hun afgepakt gaat worden.

het grootste verdriet zal altijd voor Swieb zijn ,zij is 3 paarden kwijt ,waarvan ze van 1 niet eens weet hoe of wat deze eruit ziet Ach gut

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:35

Swieber wat een vreselijk gevoel moet dit zijn.. En ik vindt je niet egoistisch dat je zegt liever de ander dan ik.. Maar andersom vindt ik de nieuwe eigenaar ook niet egoistisch.

Deze sitautie is zo vervelend en daarom wil ik je best helpen met je 2de kamerplan.

Ik wil jou en je kinderen heel veel sterkte wensen nogmaals.. Ach gut

En van Elst weet ik niks dus kan ik je helaas niet helpen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:46

mirgino schreef:
wij vinden dat Swieb de rechtmatige eigenaar is,maar die mensen hebben het dier ook gekocht! en niet gestolen!
ik denk dat ook deze mensen veel verdriet zullen hebben als Swieber van hun afgepakt gaat worden.

het grootste verdriet zal altijd voor Swieb zijn ,zij is 3 paarden kwijt ,waarvan ze van 1 niet eens weet hoe of wat deze eruit ziet Ach gut

Ik uitte ook meer mijn verhaal in de trant van waarom mensen zonodig van andere mensen moeten stelen, als dat niet was gebeurd dan was dit hele verhaal niet nodig en stonden ze gewoon nog lekker bij Swieb in de wei.

Ik snap ook wel dat de mensen die Swieber nu hebben er helemaal niets aan kunnen doen, en ook erg verdrietig zouden zijn als hun afstand zouden moeten doen van hem. Ik leef met hun allemaal mee, want die mensen die Swieber nu hebben zullen er ook niet lekker bij zitten nu ze weten dat ze met een gestolen paard zitten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:47

Angeliekje schreef:
mirgino schreef:

Ik uitte ook meer mijn verhaal in de trant van waarom mensen zonodig van andere mensen moeten stelen, als dat niet was gebeurd dan was dit hele verhaal niet nodig en stonden ze gewoon nog lekker bij Swieb in de wei.

Ik snap ook wel dat de mensen die Swieber nu hebben er helemaal niets aan kunnen doen, en ook erg verdrietig zouden zijn als hun afstand zouden moeten doen van hem. Ik leef met hun allemaal mee, want die mensen die Swieber nu hebben zullen er ook niet lekker bij zitten nu ze weten dat ze met een gestolen paard zitten.

okee, dan heb ik jouw verhaal verkeerd begrepen Knipoog

het is gewoon een rot situatie, en allebei zijn ze vasthoudend wat heel begrijpelijk is Ja

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:49

Jezus wat een enorme tegenvaller !!! Oneerlijk !!!

Op je vraag over TEss kan ik je helaas ook niet helpen !!!

Veel succes met het verwerken van deze extra klap !! Ach gut

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:46

Lot1987 schreef:
Ik denk dat als ik een paard zou hebben en later blijkt dat hij
gestolen is dat ik hem wel terug kan geven. En al helemaal als
mensen zoveel moeite doen voor hun paard. Dat bewijst dan
wel dat ze veel voor hem over hebben en dat hij het daar goed
zal hebben.
Daarnaast zou ik niet kunnen leven als ik weet dat andere mensen
hun paard ineens zijn kwijtgeraakt en dat ik daar dan vrolijk
mee ben. Daar zou ik echt een rot gevoel van krijgen.

Heel veel sterkte Swieb, hoop dat er nog een oplossing kan
komen voor jullie.

nou zo denk ik er ook over. Hoe kan je nu blij zijn, als je heel goed weet dat het
dier als gestolen te boek sta.
En deden ze er nou niks mee, maar moet je eens kijken hoeveel aktie ect er al ondernomen is/was

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:10

Eindelijk een update dacht ik...
Maar wat een vreselijke tegenvaller Ach gut!
Bah, het is zó oneerlijk!

Ik leef met je mee Swieb! Veel sterkte en succes verder en ik hoop dat hij binnenkort tóch weer bij jullie in de wei zal staan, samen met Tess!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:16

verdorie zeg dat is balen wat een domper
erg veel sterkte

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:48

Oeh.. das echt balen! vind knap van je dat je t zo uit kan houden..
Maar wat ik niet snap, je paard is gestolen, is terug gevonden.. maar die mensen die hem hebben gekocht kunnen toch geen papieren hebben, en een paard kan toch niet verkocht worden zonder papieren... of is dat in dit geval wel gebeurd?? ik vind het wel een beetje raar dat de politie hem aan die andere mensen geeft.
maarja.. iig nog heeeeeel erg veel sterkte.. ik hoop dat ie ooit weer bij jullie komt.. ik weet zeker dat ie het bij jullie veeel beter heeft!