Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:47

StalNollie schreef:
Sinds kort staat er onder iedere aangeboden pony's ook keuren mag op eigen kosten. Dit zal ook niet ineens uit de lucht zijn komen vallen.

Nee maar vind ik wel raar: want je koopt het dier niet, dus waarom zou je dan een aankoop keuring op eigen kosten moeten gaan doen…
Laatst bijgewerkt door darkadia op 10-08-22 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:47

darkadia schreef:
StalNollie schreef:
Sinds kort staat er onder iedere aangeboden pony's ook keuren mag op eigen kosten. Dit zal ook niet ineens uit de lucht zijn komen vallen.

Nee maar vind ik wel raar: want je loopt het dier niet, dus waarom zou je dan een aankoop keuring op eigen kosten moeten gaan doen…

Wauw, ja als je het zo stelt is het toch wel weer bijzonder.

Over die blog... Ik verbaas mij niet, ik verwonder mij slechts...

Moon10

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:52

Ik had het zojuist met mijn zusje over PZB. Bij hun op stal staat sinds april dit jaar Rocco en deze is ook al eens in 2018 door PZB herplaatst. Heeft iemand hier info over? De nieuwe eigenaren/adoptanten zijn overigens zeer te spreken over deze stichting.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:54

anjali schreef:
Art_Ificious schreef:
Hier in de buurt is er een opvang die ook paarden ter adoptie stelt.
Prijzen ongeacht of het dier wel of niet bereden kan worden: paard 250€ pony 150
Vaste prijzen dus. En daar halen ze de dierenartskosten ook echt niet uit. Dát is imo hoe het hoort. En geen woekerprijzen van 5.000 euro voor een zogezegd gezond paard... Dan koop ik wel ene op marktplaats ofzo en kan ik zelf beslissen wat ik ermee doe.

Betreffende opvang vraagt ook niet continu om donaties. Ja zij hebben uiteraard ook hooi en voer nodig, maar tikkies aanmaken? Nee dat doen zij niet.

Daar kan pzb nog véél van leren imo.

Maar die bedragen zijn (denk ik,geen ervaring mee!) lager dan de slachtprijs.Dat kan dan toch ook niet voor een paard wat nog bereden kan worden.Hoe komt die opvang dan uit de kosten die ze onvermijdelijk zullen hebben?

Ze staan ingeschreven als Vzw dus zonder winstoogmerk.
Zij vangen ook inbeslag genomen dieren op, wilde dieren die ziek zijn en daarna vrij gelaten worden weer.
Denk dat zij veel steun van particulieren krijgen hoor. Maar ze bedelen beduidend minder om steun.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:56

MarliesV schreef:
superpony schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Ik denk niet dat hij zal veranderen, ook al valt hij van zijn voetstuk.

Zoveel steun en complimenten is vooral zichtbaar omdat alleen die reacties blijven staan. Elke vorm van kritiek of nadenken wordt direct verwijderd.

Dit draagt bij aan het niet transparant zijn. Dat zijn ze niet qua geldstromen, maar ook niet over de paarden en aandoeningen en dat vind ik nog veel bezwaarlijker.

Meerdere paarden komen ze slecht 'van af'. Een vos die al minstens 2 maanden er op staat met hetzelfde verhaal. Waarom komen ze daar niet vanaf? Te duur? Of is er meer aan de hand wat niet gemeld wordt?
Vind tussen alle oh en ah reacties maar is de serieuze reacties, succes met zoeken zeg maar.

Die vos heeft cushing en op de site vragen ze er 3500 voor en toen iemand per mail vroeg wat de prijs was toen was het 4950 euro. Dat was volgens Ten Napel een prijs van een vorige adoptant, maar op de site stond toen ook 3500. Hier heb ik overigens wel screenshots van dat ze die 4950 vragen voor dat paard, dus dit is geen speculatie.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:19

Poeh ja die blog is wel van niveau stampende kleuter inderdaad... verdraaien van wat er gezegd wordt en bovendien het roepen over hoe gratis hun werkzaamheden zijn en hoe belangeloos ze alles doen, zonder dat dus te kunnen onderbouwen met cijfers - wat nu juist het probleem is.

Van mij hoeven ze het helemaal niet belangeloos te doen.
Als je geen betaalde baan kan hebben omdat je de hele dag op een fijne manier dieren aan het redden en verzorgen bent, mag je daar van mij best ook een normale boterham en onderdak voor jezelf uit halen :j

Maar wees daar dan gewoon eerlijk over en ga niet zo schimmig lopen doen....

bedazzled1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:20

anjali schreef:
Art_Ificious schreef:
Hier in de buurt is er een opvang die ook paarden ter adoptie stelt.
Prijzen ongeacht of het dier wel of niet bereden kan worden: paard 250€ pony 150
Vaste prijzen dus. En daar halen ze de dierenartskosten ook echt niet uit. Dát is imo hoe het hoort. En geen woekerprijzen van 5.000 euro voor een zogezegd gezond paard... Dan koop ik wel ene op marktplaats ofzo en kan ik zelf beslissen wat ik ermee doe.

Betreffende opvang vraagt ook niet continu om donaties. Ja zij hebben uiteraard ook hooi en voer nodig, maar tikkies aanmaken? Nee dat doen zij niet.

Daar kan pzb nog véél van leren imo.

Maar die bedragen zijn (denk ik,geen ervaring mee!) lager dan de slachtprijs.Dat kan dan toch ook niet voor een paard wat nog bereden kan worden.Hoe komt die opvang dan uit de kosten die ze onvermijdelijk zullen hebben?

Worden gesubsidieerd door : het Vlaams gewest - de provincie Limburg en de nationale loterij.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:29

Wat ik me afvraag. De stichting staat ingeschreven in Nederland, maar de opvang zat in Duitsland. Moet een stichting belastingaangifte doen? Zo ja, dan zal de Duitse belastingdienst dit vast ook heel interessant vinden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:45

Paardenfann4 schreef:
MarliesV schreef:

Zoveel steun en complimenten is vooral zichtbaar omdat alleen die reacties blijven staan. Elke vorm van kritiek of nadenken wordt direct verwijderd.

Dit draagt bij aan het niet transparant zijn. Dat zijn ze niet qua geldstromen, maar ook niet over de paarden en aandoeningen en dat vind ik nog veel bezwaarlijker.

Meerdere paarden komen ze slecht 'van af'. Een vos die al minstens 2 maanden er op staat met hetzelfde verhaal. Waarom komen ze daar niet vanaf? Te duur? Of is er meer aan de hand wat niet gemeld wordt?
Vind tussen alle oh en ah reacties maar is de serieuze reacties, succes met zoeken zeg maar.

Die vos heeft cushing en op de site vragen ze er 3500 voor en toen iemand per mail vroeg wat de prijs was toen was het 4950 euro. Dat was volgens Ten Napel een prijs van een vorige adoptant, maar op de site stond toen ook 3500. Hier heb ik overigens wel screenshots van dat ze die 4950 vragen voor dat paard, dus dit is geen speculatie.

Oh ja dat was het, en kan slecht tegen suikers lees ik.

Blijkbaar trappen er toch minder mensen in het verhaal dat dit geen belemmeringen zijn mits er gelet wordt op de suikers.

Dat geld verschil kan natuurlijk ook zitten in dat hij met eigen zadel weg gaat, en dat ze je daar voor laten lappen, maar dit niet vermelden op de site.

Bult geld trouwens voor een suikergevoelig cushings paard van 15, waar je dan ook nog niet eens eigenaar van wordt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:04

Babootje schreef:
Zo te zien heeft RTV Oost het bericht ook weggehaald. Dat zou betekenen dat Ten Napel hier invloed heeft.
Ik denk dat het wel goed is om te blijven reageren, te blijven posten, zowel op dit artikel als op de FB pagina van PZB. Maar ook te documenteren. Dus screenshots maken van de berichten die worden verwijderd.

Rectificatie: Dit is niet juist. Het bericht staat er nog, alleen de reactie van Henk is weg. Dus RTV Oost treft geen blaam. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:06

Reactie van Henk zie ik nog steeds staan! Ik denk dat jullie allemaal geblokt zijn :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:16

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:21

Babootje schreef:
Babootje schreef:
Zo te zien heeft RTV Oost het bericht ook weggehaald. Dat zou betekenen dat Ten Napel hier invloed heeft.
Ik denk dat het wel goed is om te blijven reageren, te blijven posten, zowel op dit artikel als op de FB pagina van PZB. Maar ook te documenteren. Dus screenshots maken van de berichten die worden verwijderd.

Rectificatie: Dit is niet juist. Het bericht staat er nog, alleen de reactie van Henk is weg. Dus RTV Oost treft geen blaam. :D

Komt omdat wij geblokt zijn, dan kunnen we zijn reactie niet zien :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:37

Babootje schreef:
Babootje schreef:

Koekie73 schreef:
Komt omdat wij geblokt zijn, dan kunnen we zijn reactie niet zien :+

Ja wellicht; zo komen de misverstanden in de wereld. :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:46

Babootje schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Ik vraag mij dan ook af of een bestuur alleen maar uit eigenaren en vrienden/kennissen mag bestaan. Raar verhaal, dan is het bestuur toch totaal niet geloofwaardig. De kas wordt beheerd door een vriendin van Calijn met dezelfde leeftijd :+
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 13-03-25 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:49

Dreamboy schreef:
Wat ik me afvraag. De stichting staat ingeschreven in Nederland, maar de opvang zat in Duitsland. Moet een stichting belastingaangifte doen? Zo ja, dan zal de Duitse belastingdienst dit vast ook heel interessant vinden.

Wanneer een stichting minder dan 15.000 euro winst per jaar heeft, of minder dan 75.000 in 5 jaar dan is in Nederland (onder bepaalde voorwaarden) geen aangifte verplicht.

Een bestuur mag prima uit dezelfde mensen bestaan. Er zijn wel voorwaarden aan behoorlijk bestuur etc, maar dat ziet meer op hoofdelijke aansprakelijkheid.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:49

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is
Laatst bijgewerkt door xingridx op 02-03-23 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:50

assie schreef:
Dreamboy schreef:

Wanneer een stichting minder dan 15.000 euro winst per jaar heeft, of minder dan 75.000 in 5 jaar dan is in Nederland (onder bepaalde voorwaarden) geen aangifte verplicht.

Een bestuur mag prima uit dezelfde mensen bestaan. Er zijn wel voorwaarden aan behoorlijk bestuur etc, maar dat ziet meer op hoofdelijke aansprakelijkheid.

Bij een ANBI mag er alleen geen familierelatie bestaan tussen de bestuursleden. In ieder geval niet in meerderheid.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:53

Ah, weer wat geleerd. Bij de "gewone" BVs en stichtingen is dit geen probleem.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:56

MarliesV schreef:
superpony schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Paardenfann4 schreef:

Als je er dus vanuit gaat dat de vorige adoptant 4950 heeft betaald (en adoptanten hun geld niet terugkrijgen als het paard terug gaat) en er nu 3500 voor wordt gevraagd (en het ze lukt het paard voor dat bedrag weer te laten adopteren) kan er dus zomaar meer dan 8000 worden gevangen voor dit paard. Daar kun je een leuk gezond sportpaard voor kopen hoor.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:57

assie schreef:
Dreamboy schreef:

manzano schreef:
Bij een ANBI mag er alleen geen familierelatie bestaan tussen de bestuursleden. In ieder geval niet in meerderheid.

Dan gaat het daar al fout. De statuten geven aan dat er 3 bestuurders zijn; dit zijn ze dan alle drie, gezamenlijk bevoegd.

Moderatoropmerking:
Screenshot verwijderd
Laatst bijgewerkt door Babootje op 10-08-22 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:58

Maar waar baseer je het idee op dat een adoptant geen geld terug krijgt bij het terugbrengen van een paard? Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt eigenlijk.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:58

manzano schreef:
assie schreef:

Dus dit mag niet?

https://www.paardzoektbaas.nl/standaard ... 2022-2023/
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 18-11-24 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Afbeelding vervangen door link

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:04

pmarena schreef:
Maar waar baseer je het idee op dat een adoptant geen geld terug krijgt bij het terugbrengen van een paard? Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt eigenlijk.

Zie hier, onder "ik wil het paard niet meer houden, en dan?"
https://www.paardzoektbaas.nl/een-paard-adopteren/

Het paard MOET terug naar PZB, je krijgt niet de adoptiekosten terug. Maar het paard mag niet 26 jaar of ouder zijn , want dan willen ze het paard niet meer terughebben.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:31

Nee er mag geen meerderheid met familierelatie zijn. Dus dit mag niet. Als je 5 bestuursleden hebt waarvan 2 familieleden wel.