Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:49

rien10 schreef:
OMG. Ik ben nog van Annemaie Sanders Keizer met Amon. Ja ja jongens, dat wordt googelen.

:D Generatiegenoot. Annemarie met Amon was ook mijn 1e heldin :D

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:49

Ayasha schreef:
Als ie het zo van nature doet zijn de mensen die beweren dat ie bij Gal veel extremer was ook kul aan het verkopen.

Nou ja het kan toch dat door de manier van aandrijven toot ze bij gal wat hoger deed gal had stabielere beenhouding dan rath heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:15

En hij had m ongeveer tien cm korter. Die energie moet ergens heen, maar goed. Smaken verschillen. Mensen die het irl gezien hebben zagen geen verschil kwa pootje gooien behalve de ( aan)spanning.. De fouten die ie onder Rath maakte had ie bij gal ook alleen kon Gal sneller en ogenschijnlijk lichter reageren door zijn ervaring en de andere rijstijl. Maar ik geloof niet dat Rath zoveel harder is. Dat pikt een paard als Totilas volgens mij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:42

Begrijp ik hieruit dat jij Totilas onder Gal liever zag lopen Ayasha?

Ik persoonlijk vond dat Gal hem het laatste jaar subliem goed voorstelde. Meer lengte in de halsdan de eerste jaren met hem. Er was ontspanning, super veel controle en nagenoeg foutloos.
Ik hoop dat Rath hem gaan evenaren. Maar hij is inmiddels op de juiste weg.

bliver

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:45

Gal heeft zn paarden korter en veel scherper met daardoor betere aanspanning

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:39

Crypto schreef:
Citaat:
:D Geen idee hoe oud je bent maar ik de Bonfire hype beleefd en daarmee de opkomst van de dressuur.
Alles was Bonfire en Anky.

haha die hype ken ik ook maar toen waren mensen wel stuk beleefder dan nu met toot

Ja omdat de dressuur zoals hij nu is nog maar in de kinderschoenen stond, Bonfire is nooit verkocht aan Isabell Werth en er bestond nog geen Bokt waar men gal kon spuwen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:56

Anoniem schreef:
Begrijp ik hieruit dat jij Totilas onder Gal liever zag lopen Ayasha?

Ik persoonlijk vond dat Gal hem het laatste jaar subliem goed voorstelde. Meer lengte in de halsdan de eerste jaren met hem. Er was ontspanning, super veel controle en nagenoeg foutloos.
Ik hoop dat Rath hem gaan evenaren. Maar hij is inmiddels op de juiste weg.

Hell no. :) maar ik doe mijn uiterste best om te voorkomen dat ondanks dat ik Gal niet zo graag zie rijden, het overkomt alsof ik vind dat ie niet kan rijden. Maar dat betekent niet datum het ook mooi moet vinden. IK vond het altijd wat hectisch ogen onder gal... Ik zag die vanzelfsprekendheid niet, vond hem toen eerder een getraind robotje.. :) maar das mening natuurlijk.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:46

[/quote]
haha die hype ken ik ook maar toen waren mensen wel stuk beleefder dan nu met toot[/quote]

Ja omdat de dressuur zoals hij nu is nog maar in de kinderschoenen stond, Bonfire is nooit verkocht aan Isabell Werth en er bestond nog geen Bokt waar men gal kon spuwen.[/quote]

Dat vind ik een prachtig voorbeeld...kan je toch niks bij voorstellen dat Bonfire gekocht was door Werth?
Er zijn veel mensen die het sentimenteel vinden dat het (nog steeds) moeilijk te verkroppen is dat Totilas bij Rath terecht is gekomen, maar veel paardenmensen zijn gewoon heel sentimenteel wat betreft de band met een paard. En of je het nu eens was met de manier van rijden van Gal of niet...de BAND tussen die twee straalde er van af...en dat zie ik bij Rath absoluut niet. Ik denk dat die band met Rath en Bretton Woods wel komt...die leidt hij zelf op en krijg je meestal toch een andere band.

En ik blijf erbij dat het rijkunstige verschil tussen Rath en Gal enorm blijft...Jeetje, wat deed Rath aan het begin van de proef...steeds maar met de spoor in Totilas prikken om reactie te krijgen...kwam niet echt lekker op me over...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:52

En daar maak je een klassieke denkfout dat wat jij ziet, de realiteit is. Het is bewezen dat iedereen de wereld anders ziet. :) Ik wil niet zeggen dat Gal geen band had met dat dier of whatever (voor me die woorden weer in de mond gelegd worden.) maar ik zag die "magie" helemaal niet. :)
Anky en Bonfire en Anky en Salinero zag ik dat dan weer wel. :)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:13

Ayasha schreef:
En daar maak je een klassieke denkfout dat wat jij ziet, de realiteit is. Het is bewezen dat iedereen de wereld anders ziet. :) Ik wil niet zeggen dat Gal geen band had met dat dier of whatever (voor me die woorden weer in de mond gelegd worden.) maar ik zag die "magie" helemaal niet. :)

Je hebt helemaal gelijk...we zien dingen en voelen dingen heel subjectief met je eigen achtergrond, je normen/waarden en overtuigingen...
Ik zal het dan ook niet algemeen maken, maar bij mezelf houden...ik vond zelf dat die band er absoluut vanaf straalde, het was een combi, een team en dat maakte het zo mooi.
Maar ik geef toe dat Edward als persoon mij meer aanspreekt dan Rath, krijg de kriebels als ik die man zie en zie rijden...dus absoluut een voordeel, daar ben ik me van bewust

Was Toot door een getalenteerde jonge ruiter uitgebracht dan had ik misschien al een heel ander gevoel gehad.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:53

Wat ik in ieder geval positief vond, was dat Rath Totilas echt uitgebreid beloonde. Dat heb ik hem nog niet eerder zien doen en dat stoorte mij altijd enorm. Nu leek ie oprecht blij en liet dat ook aan het paard merken. Dus die band komt er misschien nog wel.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:37

*\o/* het komt weer helemaal goed met deze combi! Gelukkig.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:34

Ik las nog een mooi stukje met commentaar van Sjef en Anky over Totilas...
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... -gaaf.html

En vond toen ook nog wat andere leuke artikelen. Het artikel van Nicole Werner vind ik de spijker op de kop slaan!

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... video.html Totilas traint in Erp (video)
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... -doen.html Rath kan het nooit goed doen
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... chten.html Nicole Werner: Rath mist ervaring africhten

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:49

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijdert, hierbij het verzoek om on topic te blijven.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:00

Cowgirl schreef:
Citaat:

haha die hype ken ik ook maar toen waren mensen wel stuk beleefder dan nu met toot

Ja omdat de dressuur zoals hij nu is nog maar in de kinderschoenen stond, Bonfire is nooit verkocht aan Isabell Werth en er bestond nog geen Bokt waar men gal kon spuwen.

Volgens mij was bokt in laatste jaren met bonfire er wel hoor ? of niet haha ik weet t eigenlijk niet.

Bonfire was helemaal van anky zelf he En Anky heeft paarden van haar zelf waarmee ze gepresteerd heeft nooit verkocht , painted black is verkocht maar daar was anky mede eigenaar van.. prisco (geloof ik) bonfire en salinero hebben altyd bij haar gestaan tot de dood

Maar ik doelde meer op dat "fans van toot"ook bij wedstrijden veel hysterischer doen en haast dringen en elkaar omver lopen om maar een glimp op te vatten van toot bij Anky en bonfire ging dat toch netter/beleefder etc imo

edit typos

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:08

Nog steeds alle respect voor Anky, er werd toendertijd 3 miljoen, als ik het me goed herinner, geboden voor Bonfire, maar ze deed het niet. Dat was toen toch een heel bedrag. Haar maatje bleef lekker bij haar op stal.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:41

Mousmous schreef:
Nog steeds alle respect voor Anky, er werd toendertijd 3 miljoen, als ik het me goed herinner, geboden voor Bonfire, maar ze deed het niet. Dat was toen toch een heel bedrag. Haar maatje bleef lekker bij haar op stal.

tja niet iedereen kan zich dat veroorloven

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:09

ooh er staat totilas, ik dacht toilettas :+

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:05

ceasario schreef:
Elisa2 schreef:
[ Ondanks al zijn kwaliteiten is er op het exterieur van Toot nog wel wat aan te merken..

Dus de stamboeken hebben het allemaal verkeerd gezien om zijn zonen goed te keuren.

Mag ik vragen wat er dan nog mis is aan het exterieur van Toot?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:43

Ayasha schreef:

Idem hier. Het zag er goed uit, maar dat speciale mistte ik wel. Zelfde overigens nu bij Rath. Maar: Wat niet is kan nog komen.

Overigens vind ik Toot een prachtig beest, maar het blijft niet een dier waar ik spontaan van zou gaan kwijlen. Mijn favoriete combi blijft denk ik Briar met Jan Brink :j

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:22

Ayasha en Winged, hebben jullie Edward en Totilas live gezien? Want ik kan me jullie opmerking goed voorstellen, ik vond het zelf ook zwaar overdreven allemaal, tot ik in Rotterdam op de tribune zat en ze in levende lijve zag. Toen zat ik echt met kippenvel.
Kan best zijn dat jullie dat dan ook niet hadden hoor, maar ik vroeg het me gewoon af.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:25

Ik heb hen niet live gezien, ook niet de behoefte aan :)
Daarnaast: Die kippenvel heb ik wél met Briar en Salinero gehad, via de tv. Dus of je er nu bij moet zijn of niet: dat vind ik eigenlijk onzin. Mede doordat je als publiek ook wordt meegesleept met elkaar. Een belevenis is anders als je met een paar honderd man naar een kür kijkt of met z'n tweeën op de bank.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:27

horseyfries schreef:
Ayasha en Winged, hebben jullie Edward en Totilas live gezien? Want ik kan me jullie opmerking goed voorstellen, ik vond het zelf ook zwaar overdreven allemaal, tot ik in Rotterdam op de tribune zat en ze in levende lijve zag. Toen zat ik echt met kippenvel.
Kan best zijn dat jullie dat dan ook niet hadden hoor, maar ik vroeg het me gewoon af.

Maar het kippenvel krijgen van hem live zien is met wat pech niet door de combinatie maar door de sfeer in de zaal. Het is bewezen dat reacties van publiek iemands mening beïnvloeden. :)
In die zin is de mening gevormd op basis van filmpjes of trainingen waar geen publiek aanwezig is, dus veel "betrouwbaarder".

edit; wat zeg ik nu. Ik heb hem wel live gezien. :') Was ik al vergeten :o (kan je na gaan hoe veel indruk ie op me gemaakt heeft. :+) op een indoor wedstrijd.
edit2: bij deze zat ik in het publiek en verbaasde ik me over hoe ze elkaar "opfokten"
https://www.youtube.com/watch?v=lL0OVw6mOl8

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:56

Rotterdam was buiten dus geen "zaal" ;).
Ik was ook op Indoor Brabant en toen ook geen kippenvel. (Al ben ik het niet met je eens dat ze elkaar opfokten, Totilas werd heet maar vind dat Edward dat goed probeerde op te lossen, en het zeker niet nog erger maakte).

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:00

Oei, als je dat nu terug ziet....dan valt het me helemaal niet zo mee eerlijk gezegd. De muziek is nog steeds hemels trouwens. Daar krijg ik kippenvel van.