Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:32

Als er een groep furieuze kleerkasten met stalen kettingen op mij af komt, zou ik mij knap bedreigt voelen en ook in de lucht schieten als ik een wapen had....zo een ketting wordt ook als wapen ingezet....

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:33

Als als als...

;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:34

Wie maakt er nu niet wel eens een plan met de gedachte dat het goed uit gaat pakken en loopt het helemaal fout? (ok zonder wapens en gemep met kettingen :') ) Waarschijnlijk zaten beide partijen vol adrenaline en wanhoop.
Ik ben heel benieuwd van wie dat paard nou is. Ik vond Tommie daar met Pauw & Witteman vreemd op reageren. "Het staat op Facebook". Welk volwassen persoon zegt er nu over een paard met zoveel waarde iets over eigendom op Facebook en komt daar verder niet zwart op wit op terug?!

Als ik al een tijd strijd heb over mijn paard die bij een ander staat zou ik hem ook gaan halen. En ook niet alleen. Dan zou ik ook mijn vrienden met spierballen meenemen. En niet om te knokken maar wel om te imponeren. Als pa dan al met een (vuur)wapen in zijn zak verhaal komt halen vind ik ook wel een hoop zeggen.
Kortom, er is een hele hoop uit de hand gelopen waar niets over in de media staat en wat vast niemand heeft gewild. Ik ben benieuwd wat het echte verhaal nou is.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:38

OnzeFons1 schreef:
U kunt duidelijk niet lezen!
Ik verklaar herhaaldelijk dat beide partijen fout zijn en zeg dus niet dat van B beschaafd heeft gehandeld. Ik ken haar als een beschaafd iemand en er moet dus echt iets gebeurd of gezegd zijn voor zij tot deze wanhoopsdaad zijn gedreven.

Maar inderdaad: we moeten nu gewoon afwachten.

Dat lezen van mij , daar is niks mis mee.
Zo kun je wellicht beweren dat je verklaart dat beide partijen fout zitten... dat wordt dan wel weer teniet gedaan door één van de partijen 'beschaafd' te noemen en haar daad te vergoelijken als een 'wanhoopsdaad' en vervolgens de andere partij af te schilderen als 'vuurwapengevaarlijke wietkwekers'.. dat geeft al een tendens van je positie aan.
En die positie is noch aan jou, noch aan mij voorbehouden. Dat doet de rechter wel en die zal hopelijk een wat beter gefundeerd en op feiten gebaseerd oordeel uitspreken - als het ooit zo ver komt - dan het kakelende kippenhok op bokt nu doet op speculaties, aannames en vooroordelen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:41

Ik ben ook benieuwd wat het echte verhaal is.

Maar eigenlijk gaat het me helemaal niet zo daarom.
Ik kan niet ontkennen dat ik wel even gniffelend op de bank naar P&W zat te kijken. Zoveel naieviteit heb ik de laatste tijd niet voor bij zien komen. Nu kan dat natuurlijk gespeelde naieviteit zijn en dat zal voor een deel ook wel zo zijn. Maar in het voortraject is er al een hoop mis gegaan door gewoon niet goed vast te leggen wat de afspraken zijn. Mijn mond viel letterlijk open toen Tomme beweerde dat er wel het één en ander op Facebook stond :n
Dat advocaat en Tommie vervolgens proberen de rest van Nederland te laten geloven dat Tommie wel degelijk mede-eigenaar is omdat het in het FEI paspoort staat is natuurlijk ook naief. De mensen die geen verstand van paarden hebben zullen ze daarmee direct aan hun kant krijgen, de mensen die wat meer verstand van paarden hebben zullen eens een wenkbrauw optrekken en denken: OOhhhh jee hier is meer aan de hand, het paspoort zegt namelijk niks. Tenminste dat is hoe ik dacht toen ik het zag.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:47

russel schreef:
Als er een groep furieuze kleerkasten met stalen kettingen op mij af komt, zou ik mij knap bedreigt voelen en ook in de lucht schieten als ik een wapen had....zo een ketting wordt ook als wapen ingezet....

En wie zegt dat het daadwerkelijk op die manier is gebeurt?
Meneertje visser met z'n advocaat? Dat is echt betrouwbaar wat hij nu zegt. Natuurlijk praat die naar z'n eigen kant en die advocaat helemaal natuurlijk.

En een paard gaan halen met 10 man betekend niet dat het knokploeg is. Ze zal in ieder geval problemen verwacht hebben en dan heb je best wat mensen nodig. Goed? Nee, maar laten we de familie visser nu niet als een stel heilige gaan afschilderen. Hij zou helemaal geen wapen zo op zak moeten hebben op stal. Dat vind ik nou niet echt normale gang van zaken. Dat je er 1 hebt dat kan maar die hoort toch achter slot en grendel te liggen en niet zo bij de hand moeten hebben. En anders is het toch behoorlijk gevaarlijk dat je naar binnen rent om je wapen uit de wapenkast de halen dan moet er toch al een helder moment komen waarbij je weet dat het niet zo slim plan is om te gaan schieten.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:21

Lante schreef:
Best grappig; dat zij kwam met een knokploeg is blijkbaar wel bewezen..?
En dat pa Visser geschoten zou hebben is dan weer niet bewezen?
En als je een wapenvergunning hebt dan is het nog goed te praten ook en ach, een wietkwekerij, dat is zo normaal, dat heeft niks met al dan niet beschaafd zijn te maken blijkbaar...

Hmmm... wat voor mensen zitten er eigenlijk op Bokt..?? :oo

Mijn voorstel: Maar gewoon afwachten wat de rechter er van zegt; het moet zo zijn dat beide partijen fouten gemaakt hebben, anders was het niet zo totaal uit de hand gelopen.

Er is niemand die zegt dat het schieten goed te praten is. Alleen het BEZIT. Geloof me, na zo een incident is die zijn vergunning gewoon kwijt hoor, of die nu daadwerkelijk geschoten heeft of niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:33

OnzeFons1 schreef:
en de negende...
Nee, geen aanhang. Deze soap intrigeert me en ik erger me om de eenzijdige berichtgeving uit de media.

Laat de advocaten het maar uitzoeken en niet de media.

OnzeFons1 schreef:
Ik ken Margriet als een erg beschaafd iemand.

Kan alleen maar gissen naar de achtergronden maar het lijkt me dat het slecht zaken doen is met vuurwapengevaarlijke wietkwekers die lak hebben aan de wet en afspraken...

:+
Jij draait en keert dus ook gelijk het, het beste uit komt....
Soort zoekt soort zegt men (en daar zijn zelfs wetenschappelijke bewijzen voor.) :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:34

Het is toch wel verval van de moraal "in beeld" als we het hebben van een paar wietkwekerijen als normaal of niet erg gaan bestempelen. Nee het is niet normaal, het is crimineel. Dat betekent dat het van de wet niet mag. De mensen die zich daarmee bezig houden zijn criminelen. Waar wietkwekerijen zijn, zijn wapens. Reken er maar op dat er een wapen in het spel is geweest. Op dat punt geloof ik mevrouw Beelen wel.
Bedreigingen zijn in dat milieu aan de orde van de dag. Alleen al om het feit dat wietkwekerijen op het terrein zijn aangetroffen, een terrein dat nou ook weer niet zo groot is dat het aan het oog van de eigenaren, die daar toch iedere dag rondlopen, onttrokken kan zijn geweest, heeft mevrouw Beelen bij mij het voordeel van de twijfel, ook al had ze er beter aan gedaan het paard op een andere manier daar weg te halen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:36

Mijn ex had ook op zolder een kwekerijtje,maar geen wapen aanwezig hoor.
Maar een pauper was het wel.En idd:soort zoekt soort.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:37

Als ze dat wist, was het toch helemaal simpel geweest. Je gaat naar mijnheer p'litie en verteld wat er aan de hand is. (P'litie rolt maar wat graag kwekerijen op.) heb je ineens versterking om jouw paard veilig te houden. Nu heeft ie volgens haar op hun geschoten, ALS haar verhaal klopt, had dat ook op het paard kunnen zijn. (zal hem, als het werkelijk zo'n gangster is, ook geen jota uit maken. )
Ofwel; Haar verhaal heeft gewoon overal haken en ogen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:43

Ayasha schreef:
Ofwel; Haar verhaal heeft gewoon overal haken en ogen.

Dat ben ik nog niet zo met je eens. Haar verhaal kennen we feitelijk nog niet. Alleen dat ze haar paard is gaan halen en dat ze door Pa Visser beschoten zijn. Dat verhaal is te kort om "overal haken en ogen" te hebben. De politie bevestigt noch ontkent dat er geschoten is, dat weten we gewoon nog niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:46

Politie vindt geen bewijzen van schoten. En gezien ons rechtsysteem houdt dat in dat er niet geschoten is (er is immers niks bewezen). Wel bevestigd politie dat er gevochten is.
Als ik pa visser was, en zo'n crimineel als de andere mevrouw beweerd, zou ik op het paard schieten. Heb je ze harder mee en je wordt niet vast gezet voor moord/poging tot moord.
Er zal dan beslist een straf volgen maar niet zo zwaar als wanneer je op een mens schiet en je raakt mevrouw harder dan als je op één van haar mannen schiet.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:48

Op het moment dat je je paard op een andere stal neer zet, is dat wel het eigendom van een ander. Dat moet je altijd goed beseffen, dat betekend dat je het eigendom van een ander betreed immers.
Het in training zetten en uit laten brengen van je paard, door iemand als Tommie, kost veel geld.
Die kosten betaald de eigenaar. Heb zelf ook paarden elders in training, maar kan altijd aantonen, kijk maar ik neem deze dienst af, betaal maandelijks via de bank, en het is mijn paard.
Nu weten we niet het ware verhaal, maar zoals bij P&W werd aangegeven, kan Tommie aantonen dat hij behandelingen heeft betaald voor het paard, zoals word aangeven alle kosten heeft gedragen etc.
Het betreft z'n lange periode dat Vingino bij Tommie stond, dat Mevrouw hier van af weet, kan je eigenlijk niet meer ontkennen. Redelijk aannemelijk is dat Vingino in de boekhouding van Visser zijn bedrijf voorkomt, de behandelingen, onkosten, zijn fiscaal aftrekbaar, de risico's van het houden van paarden op zijn bedrijf vallen onder zijn bedrijfsrisico's.

Is het wettelijk verplicht afspraken vast te leggen? Dat betwijfel ik. Tevens kun je dingen vast leggen, maar als ze anders dan per wet zijn vast gelegd, hoeft het niet eens op te gaan. Als ik een paard van een ander bij mij op stal heb staan en ik laat die mensen tekenen, dat de schade die het paard aanricht bij ons, voor hun rekening is, dan zou je denken dat het zo is, nou dus mooi niet, geen verzekering van de andere partij die dan bijvoorbeeld de schade aan de paardenbox gaat vergoeden, waarom? Omdat het onder mijn bedrijfsrisico's valt.

Ben benieuwd hoe dit verder loopt. En hoe dit nu verder gaat lopen. Vingino, word er niet beter van als hij nog langer dan nu al uit de training is. Vanuit sportief oogpunt, jammer. ;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:56

Ayasha schreef:
Als ik pa visser was, en zo'n crimineel als de andere mevrouw beweerd, zou ik op het paard schieten. Heb je ze harder mee en je wordt niet vast gezet voor moord/poging tot moord.

De hele heisa is om dat paard.
Als dat paard weg is, is die kans op OS verkeken. En, het gevecht is, neem ik even voor het gemak aan, ontstaan omdat het paard niet vrijwillig meegegeven werd. Dus bovenstaande slaat kant noch wal. Als Vingino niet meer leeft is kans op OS sowieso foetsie. Nu is er in ieder geval nog kleine hoop.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:58

Gezien de hele heisa is die kans sowieso al nihil. :D Tommie niet naar de OS met het paard, dan niemand. ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:00

Ayasha schreef:
Politie vindt geen bewijzen van schoten.

Dat is niet waar. De uitslag van het forensisch onderzoek is nog niet bekend.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:00

Ik vind het allemaal maar grappig, dat Visser graag in de publiciteit wil is wel duidelijk maar dit had beter netjes opgelost kunnen worden zonder alle publiciteit erbij. Er zijn nu te veel problemen gemaakt die iedereen weet. Visser kan tegen het kader waarschijnlijk wel ajuus zeggen en wie wil zijn paard nou nog door hem laten rijden?
Ik denk dat de mooie en de goede tijden voor Visser inmiddels wel verleden tijd zullen zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:03

Petrichor schreef:
Ik denk dat de mooie en de goede tijden voor Visser inmiddels wel verleden tijd zullen zijn.

Nee dat denk ik niet hoor. Dit waait wel weer over.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:05

Ik denk dat we toch wel kunnen stellen dat het niet Tommie Visser is geweest die voor publiciteit gezorgd heeft. Dat is mevrouw B geweest die met een knokploeg het paard meende te moeten ophalen. Dat hij later in het openbaar gereageerd heeft op de commotie is hem niet aan te rekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:07

Die conclusie vind ik een beetje overtrokken, (hoop dat je sarcastisch bent?) als jij op dat paard geschoten had dan zou ik me afvragen of er niet iets mis is..
Je gaat niet op een onschuldig dier schieten, ongeacht redenen of omstandigheden, als er geschoten is dan is dat geweest om te voorkomen dat ze hem mee zouden nemen.
Als iemand daarbij bewust op het paard zou schieten om de 'ik niet jij niet' reden dan ben je goed ziek in je hoofd, paard kan er niets aan doen, om die dan maar neer te schieten omdat je hem misschien kwijt raakt zou ik echt ziek vinden.
Daarnaast geloof ik wel dat Tommie en familie ook van dat paard houden, die knal je niet neer als het even niet zo gaat als jij wil.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:07

Tommie gaat super met Vingino.
Als mevrouw ook gek met haar paard is, laat ze dat zo.
Zijn ze het verder niet eens over de hele gang van zake en ze daar klaarblijkelijk zelf niet onderling uitkomen, moet het toch via de rechter.
Wie schiet er nu mee op om Vingino dan ergens op stal te laten apegapen?
Hopelijk gaan hun emoties liggen en kan Tommie verder met de training en zijn lijn doorzetten.
Als Tommie gratis paarden traint en je daarna ook zonder wat te betalen je paard weer kunt ophalen op GP niveau, dan breng ik er ook 1 langs ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:08

Jannepauli schreef:
Ik denk dat we toch wel kunnen stellen dat het niet Tommie Visser is geweest die voor publiciteit gezorgd heeft. Dat is mevrouw B geweest die met een knokploeg het paard meende te moeten ophalen. Dat hij later in het openbaar gereageerd heeft op de commotie is hem niet aan te rekenen.

Niet?? Hij plaatst toch direct een bericht op Facebook waarin hij stelt dat zij het paard met geweld uit de stal haalt? Hij was toen zelf nog niet eens thuis? Als hij niks op Facebook had gezet was het wellicht niet zo uit de hand gelopen in de media. Dat Facebook bericht was namelijk juist iets wat overal aangehaald en geciteerd werd in de media.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:09

dees_daan schreef:
Die conclusie vind ik een beetje overtrokken, (hoop dat je sarcastisch bent?) als jij op dat paard geschoten had dan zou ik me afvragen of er niet iets mis is..
Je gaat niet op een onschuldig dier schieten, ongeacht redenen of omstandigheden, als er geschoten is dan is dat geweest om te voorkomen dat ze hem mee zouden nemen.
Als iemand daarbij bewust op het paard zou schieten om de 'ik niet jij niet' reden dan ben je goed ziek in je hoofd, paard kan er niets aan doen, om die dan maar neer te schieten omdat je hem misschien kwijt raakt zou ik echt ziek vinden.
Daarnaast geloof ik wel dat Tommie en familie ook van dat paard houden, die knal je niet neer als het even niet zo gaat als jij wil.

Het feit dat je me dat moet vragen ... :') _O-
Ik geef het hele topic al aan dat ik ernstig twijfel aan het "schietverhaal". :D

Then again, pa visser wordt hier toch ook als "ziek" om schreven dus tsja.. :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-04-14 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:09

agerrits schreef:
Op het moment dat je je paard op een andere stal neer zet, is dat wel het eigendom van een ander. Dat moet je altijd goed beseffen, dat betekend dat je het eigendom van een ander betreed immers.
Het in training zetten en uit laten brengen van je paard, door iemand als Tommie, kost veel geld.
Die kosten betaald de eigenaar. Heb zelf ook paarden elders in training, maar kan altijd aantonen, kijk maar ik neem deze dienst af, betaal maandelijks via de bank, en het is mijn paard.
Nu weten we niet het ware verhaal, maar zoals bij P&W werd aangegeven, kan Tommie aantonen dat hij behandelingen heeft betaald voor het paard, zoals word aangeven alle kosten heeft gedragen etc.
Het betreft z'n lange periode dat Vingino bij Tommie stond, dat Mevrouw hier van af weet, kan je eigenlijk niet meer ontkennen. Redelijk aannemelijk is dat Vingino in de boekhouding van Visser zijn bedrijf voorkomt, de behandelingen, onkosten, zijn fiscaal aftrekbaar, de risico's van het houden van paarden op zijn bedrijf vallen onder zijn bedrijfsrisico's.

Is het wettelijk verplicht afspraken vast te leggen? Dat betwijfel ik. Tevens kun je dingen vast leggen, maar als ze anders dan per wet zijn vast gelegd, hoeft het niet eens op te gaan. Als ik een paard van een ander bij mij op stal heb staan en ik laat die mensen tekenen, dat de schade die het paard aanricht bij ons, voor hun rekening is, dan zou je denken dat het zo is, nou dus mooi niet, geen verzekering van de andere partij die dan bijvoorbeeld de schade aan de paardenbox gaat vergoeden, waarom? Omdat het onder mijn bedrijfsrisico's valt.

Ben benieuwd hoe dit verder loopt. En hoe dit nu verder gaat lopen. Vingino, word er niet beter van als hij nog langer dan nu al uit de training is. Vanuit sportief oogpunt, jammer. ;)

Zou nog wel eens anders kunnen liggen dan jij denkt.
Ik heb het regelmatig meegemaakt - nu in tijden van crisis - dat mensen hun stalling op de manege waar hun paard is gestald - niet betalen. De manege eigenaar mag het paard niet verkopen en heeft zelfs de plicht om goed voor het dier te zorgen, dat wil zeggen dat hij het paard iedere dag voer onderdak en beweging moet geven en de veearts moet laten komen als dat nodig is.
Via een civiele procedure moet de manege eigenaar dan betaling voor zijn diensten afdwingen.
Het feit dat je de kosten voor het paard draagt, wil dus nog niet zeggen dat je je dan ook eigenaar mag noemen.
Zo eenvoudig ligt de zaak niet. Een mondelinge overeenkomst is zwak. Bovendien hebben beide geprofiteerd van deze constructie: het paard is in waarde gestegen; Tommie zelf in feite ook. Hij heeft een talentvol paard kunnen rijden die hij wellicht niet zelf had kunnen kopen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 07-04-14 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt