Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:32

DDH stables onder leiding van Lonneke Borninkhof en Fleur Eijerkamp willen deze paarden een kans bieden.
Dit kan alleen als er zo weinig mogelijk op de paarden geboden wordt!!!
Zie de Facebook van DDH Stables!!!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:32

Nadua schreef:
Ik lees zojuist een persbericht op de Facebook pagina van BVA Auctions. Paardjes staan onder gunning en na afloop v/d veiling wordt er gekeken of hoogste bieder een geschikte eigenaar is!

https://www.facebook.com/BVAAuctions/po ... ed_comment

Het heeft altijd al op de bva site gestaan bij de biedgegevens van de paarden, ''Toewijzing aan de hoogste bieder geschiedt na gunning van de opdrachtgever''.. Zou de PvdD dit niet eerder gelezen hebben, of zou het gewoon niet zoveel betekenen. Ik denk dat de PvdD zich eruit probeert te 'lullen', want het is geen argument als het al onder gunning zou gaan. En trouwens, waar ik dan weer benieuwd naar ben: hoe gaan ze kijken of ik wel een geschikte eigenaar zou zijn? Komen ze langs? Kom maar op :9
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 24-01-14 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:36

Nicky1963 schreef:
Dit heeft altijd al op de bva site gestaan bij de biedgegevens van de paarden... Zou de PvdD dit niet eerder gelezen hebben, of zou het gewoon niet zoveel betekenen. Hoe gaan ze kijken of ik wel een geschikte eigenaar zou zijn? Komen ze langs? Kom maar op :9

Als het niet in je straatje past, lees je er toch gewoon overheen :)).

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:38

Fleurrr_ schreef:
DDH stables onder leiding van Lonneke Borninkhof en Fleur Eijerkamp willen deze paarden een kans bieden.

haha, hierom moet ik even lachen welke sportpaarden? die wat niet meer inzetbaar zijn?
En handelaren gaan echt niet hoog bieden voor een slachtprijsje :') want die prijs licht dus echt niet hoog.

Lijkt mij meer erop op een samenspel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:40

Fleurrr_ schreef:

Nah, ik gun KimD het van harte dat zij Doortje 'wint' :). Net als dat ik het de overige bokkers die voor een paard willen gaan gun dat zij het paard winnen.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:42

Jeja schreef:
Fleurrr_ schreef:

haha, hierom moet ik even lachen welke sportpaarden? die wat niet meer inzetbaar zijn?
En handelaren gaan echt niet hoog bieden voor een slachtprijsje :') want die prijs licht dus echt niet hoog.

En alweer wordt het wiel opnieuw uitgevonden. SPORTPAARDEN??? Die dressuurstal snapt het dus ook niet.. Misschien dat ze van de jonge dieren sportpaarden denken te maken over een aantal jaren, ok. Maar verder.... Triest, zo'n driedubbeldom bericht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:42

Ze zijn wel lekker laat met die actie. :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:43

Nicky1963 schreef:
Jeja schreef:

En alweer wordt het wiel opnieuw uitgevonden. SPORTPAARDEN??? Die dressuurstal snapt het dus ook niet.. Misschien dat ze van de jonge dieren sportpaarden denken te maken over een aantal jaren, ok. Maar verder.... Triest, zo'n driedubbeldom bericht.

Lekkere media aandacht ook voor de dressuurstal, denk niet dat ze nog veel klanten overhouden als ze dit als sportpaarden beschouwen. :=

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:44

KimD schreef:
Ze zijn wel lekker laat met die actie. :P

Gewoon je hart volgen kim, gun het je ook meid ! :D

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:47

Dit is mss ergens al voorgekomen in dit topic ( maar 40 pagina's is net iets teveel om te herlezen :+ )
maar hoe komen ZZ-niveau paarden en jonge onbeleerde paarden met goeie papieren op een zorgboerderij terecht? Wat deden ze daar? Kan toch niet dat een ZZ dressuurpaard of een 3 jarige warmbloed de meest ideale paarden zijn voor een zorgboerderij?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:48

Stiekem toch best leuk ook dat bokt dus toch wel wat teweeg kan brengen en bokkers van gedachten veranderd kunnen worden (Jeja +:)+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:49

Op fb gaat anders nog steeds rond 'steun piepvandaag zij redden de paarden van de slacht' dus ik zou heel graag een bericht zien wat ik kan delen want dat ga ik zeker delen dan.
Is iemand met veel volgers en een aantal vrienden met minder volgers

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:49

Mensen die het verhaal hier niet achter weten liever niet ons minder maken
Wij kennen het hele verhaal en hebben contact met de curator en bva veiling

Laat zijn we misschien dit komt omdat de curator ons steeds in spanning liet zitten en nu pas meer kan zeggen na de bezichtigingsdag!!

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:50

Zowieso snap ik hun denkwijzen niet helemaal, waarom mogen de paardjes niet na een particulier?
Stel er blijven twee a 3 paarden staan waar niet op geboden word kan DHH hun toch overkopen alsnog als ze dat zo graag willen... :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:51

Mova schreef:
Dit is mss ergens al voorgekomen in dit topic ( maar 40 pagina's is net iets teveel om te herlezen :+ )
maar hoe komen ZZ-niveau paarden en jonge onbeleerde paarden met goeie papieren op een zorgboerderij terecht? Wat deden ze daar? Kan toch niet dat een ZZ dressuurpaard of een 3 jarige warmbloed de meest ideale paarden zijn voor een zorgboerderij?

Omdat het deels een commercieel bedrijf was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:51

dees_daan schreef:
Op fb gaat anders nog steeds rond 'steun piepvandaag zij redden de paarden van de slacht' dus ik zou heel graag een bericht zien wat ik kan delen want dat ga ik zeker delen dan.

Neem dit bericht: https://www.facebook.com/BVAAuctions/po ... tif_t=like

Al reageren daar ook een aantal *piep* op :)).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:53

Jeja schreef:
Zowieso snap ik hun denkwijzen niet helemaal, waarom mogen de paardjes niet na een particulier?
Stel er blijven twee a 3 paarden staan waar niet op geboden word kan DHH hun toch overkopen alsnog als ze dat zo graag willen... :o

Je hebt gelijk. Ze willen bereiken dat helemaal niemand gaat bieden en dat ze ze achteraf voor een bulkprijs kunnen kopen maar dat gaat ze never nooit lukken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:54

Fleurrr_ schreef:

Denk je werkelijk dat de slachtprijs zo hoog ligt dat de paarden die ter veiling worden aangeboden daar terecht komen :))? Nee, sorry. Geloofwaardigheid down the drain.

Laat de particulieren die de paarden een goede plek willen geven deze lekker kopen en laat het zieltjes winnen en als 'reddende engel' te boek staan maar over aan de Partij van de Dieren en Stichting Paard in Nood. Het zou zonde zijn wanneer jullie je net zo episch belachelijk maken als dat zij dat doen. Zie daarvoor onder andere het persbericht van BVA-Auctions en vooral de huidige slachtprijzen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:55

Jeetje, mensen willen wel heel graag zichzelf op de borst kunnen kloppen en een graantje meepikken van de hysterie die rond deze veilingen gonst!

Ergens ook alleen maar goed voor de schuldeisers. Op deze manier zullen er meer ondernemers die het schip in zijn gegaan met deze club tenminste een deel van hun geld ontvangen.

Kim, ik gun je Doortje van harte. Ik zal je een bijdrage overmaken! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:17

_San87_ schreef:
dees_daan schreef:

Ik bedoel meer een bericht van Kim. En dat er dus geen sprake is van slacht maar dat biedingen door particulieren met goede bedoelingen tegengehouden worden

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:19

Fleurrr_ schreef:

Is dit nou echt serieus...wat ga je ineens met 28 paarden doen waarvan er een zeer groot deel ook nog medische zorg nodig hebben??? waarom willen jullie alle paarden , waarom niet de paarden die op het einde overblijven ?? ik snap niet zo goed hoe jullie durven aan te geven alle paarden te willen opkopen en andere mensen dus vooral niet moeten bieden terwijl die wellicht 1 paard hemel op aard kunnen bieden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:21

dees_daan schreef:
_San87_ schreef:

Ik bedoel meer een bericht van Kim. En dat er dus geen sprake is van slacht maar dat biedingen door particulieren met goede bedoelingen tegengehouden worden

Oh sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen :o.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:27

eszsie86 schreef:
Fleurrr_ schreef:

Is dit nou echt serieus...wat ga je ineens met 28 paarden doen waarvan er een zeer groot deel ook nog medische zorg nodig hebben??? waarom willen jullie alle paarden , waarom niet de paarden die op het einde overblijven ?? ik snap niet zo goed hoe jullie durven aan te geven alle paarden te willen opkopen en andere mensen dus vooral niet moeten bieden terwijl die wellicht 1 paard hemel op aard kunnen bieden

Idd eszsie86!

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:31

Misschien zijn ze wel undercover voor SPIN :wow:
Haha, nee grapje maar het word wel steeds gekker.... :')

eszsie86

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:34

de discussies lopen hoog op, op de facebook pagina van BVA wordt de bal hard terug gekaatst naar SPIN en pvdd