Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Air schreef:Houtzager: Waar is hij als boeman afgeschilderd in het progamma? Er is juist uitdrukkelijk gezegd dat het niet om schuld gaat. Ook was Martijn gewoon positief over hem. Dus waar je die lariekoek nou weer vandaan haalt?
Het "gesprek" tussen Jytte, de advocaat van Jytte en Bart. Het gesprek met de advocaten achteraf. Álle opmerkingen van Jytte zelf. De sneren die Martijn naar Bart gooide?
Ohja, zéér positief
Air schreef:Marjoow schreef:
Het "gesprek" tussen Jytte, de advocaat van Jytte en Bart. Het gesprek met de advocaten achteraf. Álle opmerkingen van Jytte zelf. De sneren die Martijn naar Bart gooide?
Ohja, zéér positief
Goh, dus een Martijn die zegt dat ie er zeker van is dat hij niet wist dat het paard ziek was is een sneer?
Listiglistje: uuuuuhIk weet niet met wie je mij verwart, but it wasn't me.
Indy29 schreef:AdnerB schreef:ze heeft nu toch ook een hengst?!
Het maakt meer verschil als de hengst al gedekt heeft of niet. Hengsten die gedekt hebben, krijgen nou eenmaal een ander gedrag!
Indy29 schreef:En begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat Yitte slecht voor hem was, ik wil alleen zeggen dat ze hem misschien niet gaf wat hij nodig had en hem in zijn dominante gedrag misschien ook niet begreep.
Tigra_ schreef:Het is natuurlijk haar eigen keus geweest om dit zo openbaar te spelen dus je kan verwachten dat je dan ook negatief bekeken wordt.
Zeker omdat ik van de verkoper geen onduidelijke verhalen heb gehoord, maar van haar kant wel, de forum berichten, het is mij ook niet duidelijk of ze ooit voor dat ze de koop wilden ontbinden ook contact heeft gehad met de verkoper, en hoelang de klachten er eigenlijk al waren zoals ik begrepen heb na 5 weken aangevallen en de eerste week al kreupel en hoesten? Tuurlijk hoef je niet meteen je bedenkingen te hebben maar de verkoper op de hoogte stellen is wel van belang dan was het misschien wel heel ander gelopen. Nu komt het op mij over dat hij ineens na zoveel maanden hele waslijst over zich heen krijgt waar hij helemaal niet van op de hoogte was. Aankoop contract ook al zoiets vaags.
Dus dan is het logisch dat je "tegengas" krijgt.
Snap ook wel dat ze liever Rubis bij haar had gehouden maar vindt het hoe het er nu voorstaat na aanleiding van het programma waar ze dus zelf voor gekozen heeft, dat het echt niet in haar voordeel spreekt. En niet erg netjes gehandeld van haar zelf tegenover de verkoper.
linnke schreef:Wel grappig dat iedereen zegt: reactie kun je verwachten na een uitzending, positief en negatief, maar dat niemand zich bedenkt dat een programma niet alles kan laten zien.
PhiaBink schreef:Ik wil 1 dingen zeggen. Ik ken het hele verhaal van A tot Z en alles erbij en er tussen. Er wordt niet alles uitgezonden wat er wordt opgenomen. Niet alles wat Rubis allemaal had is gezegd. Veel van bokt zijn druk bezig om wat te tikken hier dan te kijken en na afloop een reactie te plaatsen. De helft hebben ze gemist en de meest idiote dingen worden hier gespeculeerd. Kijk de aflevering nog een keer zonder op bokt te zijn en LUISTER!
Het gaat om een consumentenverkoop. Als iets kapot, ziek of wat dan ook, heb je het recht als koper om het artikel, dier, ding terug te brengen en je geld terug te eisen. De verkoper is verplicht het terug te nemen en geld terug te geven. Dit heeft Jytte meerdere malen geprobeert. Dit is te horen in de uitzending!
Kijk op uitzending gemist en oordeel daarna. Bokken en TV kijken gaat niet samen.
Rjansen11 schreef:PhiaBink schreef:Ik wil 1 dingen zeggen. Ik ken het hele verhaal van A tot Z en alles erbij en er tussen. Er wordt niet alles uitgezonden wat er wordt opgenomen. Niet alles wat Rubis allemaal had is gezegd. Veel van bokt zijn druk bezig om wat te tikken hier dan te kijken en na afloop een reactie te plaatsen. De helft hebben ze gemist en de meest idiote dingen worden hier gespeculeerd. Kijk de aflevering nog een keer zonder op bokt te zijn en LUISTER!
Het gaat om een consumentenverkoop. Als iets kapot, ziek of wat dan ook, heb je het recht als koper om het artikel, dier, ding terug te brengen en je geld terug te eisen. De verkoper is verplicht het terug te nemen en geld terug te geven. Dit heeft Jytte meerdere malen geprobeert. Dit is te horen in de uitzending!
Kijk op uitzending gemist en oordeel daarna. Bokken en TV kijken gaat niet samen.
Nee phia, dat recht heb je helemaal niet! Ik heb het zonder bokt gekeken. Ik kende het hele verhaal niet.
Het enige voordeel van een consumentenkoop is dat de BEWIJSlast niet bij de koper ligt maar bij de verkoper. En dan moet dat ook nog binnen een bepaalde termijn. Een fokker is niet per direct een handelaar.
Als het zo simpel was als jij het zou stellen, dan hadden ze deze zaak ala minute geschikt. Maar met grote kans heeft dhr van de Berg Stephan Wensing ff gebeld en die heeft hem het juiste advies gegeven ipv wat jij hier beweerd.
Citaat:Als u kunt bewijzen dat u het dier hebt gekocht van een handelaar of bedrijfsmatige fokker, en het dier mankeert iets in de eerste zes maanden na aankoop, dan moet de verkoper het dier “herstellen” of vervangen. Lukt dit niet, dan kan de koper vragen de overeenkomst te ontbinden (ongedaan te maken).