Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:15

russel schreef:
Dan moet het hele plaatje gaan veranderen met wat men wil zien en dat is een weg terug, willen ze die weg wel nemen?

Ik zou die weg een stap vooruit willen noemen die we maar al te graag zouden willen moeten nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:22

Dan wordt het minder spectaculair en is dat wat ze willen zien? Het is volgens mij nu alleen nog maar show en geen paardrijprestatie meer.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:10

het is wel minder show, maar daar komt meer dressuur voor terug. Veel mooier in mijn ogen... maar goed, weet niet of ze daar de tribunes mee vol krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:21

Vast niet, komen de boerenpummels ook weer aan bod. Lips are sealed

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:27

russel schreef:
Dan wordt het minder spectaculair en is dat wat ze willen zien? Het is volgens mij nu alleen nog maar show en geen paardrijprestatie meer.

Dan krijg je ook de mensen die er echt van houden en niet degene die met oogkleppen achter een 'topper' aan lopen.

Je krijgt wellicht een ander soort publiek en dat lijkt me ook niet slecht.

Zelf hou ik van correct gereden paarden. Die mogen van mij ook winnen en dat hoeven echt geen Nederlanders te zijn. Heb liever een 'buitenlander' correct boven aan dan een nederlander met een minder fijne trainingsmethode.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:52

Ik denk niet dat er nog een weg terug is, teveel financiele belangen, teveel mensen die dit systeem van onder af tot bovenaan op de schouders dragen...

Juryleden in de basis die Z rijden en zelf ook denken dat een bit net zoiets is als het handvat van een kruiwagen en dezelfde functie heeft....
en die beoordelen dus weer de Bproeven...

Toch denk ik dat er een tegenbeweging gaat ontstaan, zoiets als waar Klaus Balkenhol al mee bezig is.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:16

russel schreef:
Dan moet het hele plaatje gaan veranderen met wat men wil zien en dat is een weg terug, willen ze die weg wel nemen?

Als alle neuzen die kant op gaan wijzen wel. Momenteel smaakt de winst denk ik te zoet.

Overigens vind ik een correct gereden paard veel spectaculairder hoor.
Stel je voor dan ben je echt bezig met het skala der dressuur. Want de voorbeenweggooiers, of de alleen met de voorbeen piaffeerders of die de achterbenen achter de massa zetten en dus als een hobbelpaard gaan die hebben niet geluisterd naar hun paard laat staan gelezen hoe het skala gaat. Die weten niet hoe het moet die zijn gefrustreerd en laten hun frustraties los op het creatuur paard.
Je de tijd nemen en een paard correct trainen, sterker maken en het uiterste eruit halen is beter dan een paard laten werken op knopdruk. Natuurlijk is die medaille mooi maar als je hem niet eerlijk verdiend hebt is hij niet mooi.
Waarom reden ze vroeger wel via het skala en nu ineens niet meer? Alleen om te winnen dan moet je je toch schamen, een paard met talenten komt er met normale training ook wel die hoef je niet af te bluffen. Want eens komt de dag en eens komt het paard die zegt en dit pik ik niet.

Roepen we altijd halthouden is de basis waar is de basis dan als je niet eens meer onbewegelijk stil kunt staan, en dan hoeft het niet eens vierkant te zijn. Maar gewoon stil staan zodat je fatsoenlijk rustig af kunt groeten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:15

Het lijkt tegenwoordig alleen maar te gaan om het eindresultaat (wat nog slecht is ook), terwijl juist de weg erheen het leukste is.....

Iedereen wilt zo snel mogelijk in de Z rijden en alle "kunstjes" kunnen, terwijl het er juist om gaat om het paard een goede opleiding te geven, waardoor het steeds meer kan. De "kunstjes" zijn een middel, geen doel...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:50

De weg erheen is ook leuker. Hoe fijn voelt het als iets eindelijks goedschiks gelukt is, en hoe slecht als je boos geworden bent.
Maar ja tegenwoordig moeten paarden met 6 al minimaal Z zijn het liefst met 8 al grand prix ( en met 15 op de BBQ).

Geduld is een schone zaak.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:24

haalde gisteren horse&hound op bij the tesco en ja hoor groot artikel over de hel kwestie met foto's en verslag van zowel de fotograaf als de tegenpartij.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:12

Nagelbijten / Gniffelen Mischiens kunnen we met zijn allen wat bijeen leggen,kan ze een curses bij Lammert gaan volgen.

Of heeft ze het daar juist zo geleerd? Nors opkijken

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:03

Haha! Haha! oooohhhh jij bent erg zeg....

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 00:21

silvana schreef:
Nagelbijten / Gniffelen Mischiens kunnen we met zijn allen wat bijeen leggen,kan ze een curses bij Lammert gaan volgen.

Of heeft ze het daar juist zo geleerd? Nors opkijken

hij bindt de paarden dan wel niet zo kort op de borst, maar ik vind zijn manier van trainen slecht. Paarden worden bijgezet mbv het bit dat met al die touwtjes door het bit, bij elke stap die het paard zet, in z'n bek getrokken wordt.

Is er al nieuws over het onderzoek naar de P&P foto's?

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:45

Die touwtjes schuiven als het ware door de bitringen en trekken niet! Bovendien doen de touwtjes niks meer, zodra het paard in de juiste houding loopt. Die touwtjes werken in ieder geval stukken beter dan bijvoorbeeld een halsverlenger of andere elastische troep. Daar kan een paard op gaan hangen en dat zware elastiek blijft altijd een beetje trekken, ook als het paard in de juiste houding loopt. En bijzetteugels zijn ook kwalijk, want die zitten "vast" en schuiven niet door de bitringen.

Waar zou jij een paard dan wel mee willen bijzetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:15

Mbt het onderzoek : viewtopic.php?f=11&t=845888

Over de methode van Longeren volgens Haanstra nodig ik jullie uit om een topic op LO te starten Lachen

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:04

Veel mensen met paarden weinig paardenmensen
Eerst even verder denken, misschien een onderdeel van een training ?
Als dit echt niet zou mogen , dan moeten we denk ik alle sporten uitsluiten.
Wel eens gezien hoever een atleet zich kan "buigen" bv van Gelder, dat komt alleen maar door taining en nogmaals training
In elke sport zul je verder moeten gaan dan "normaal" om topprestaties te krijgen, werkelijk in elke sport.
Mevr. van Balen weet zeer goed waar ze mee bezig is, en de meesten die negatief antwoord hierop hebben
zijn inderdaad diegene die ook een paard hebben en zich dan proberen te vergelijken ?
Les krijgen van iemand die toevallig ook een keertje in een M ring gereden heeft, in de rijbak bij boertje van putten, in het zware klapzand, en na de les lekker nat terug zetten in de wei, met een handje brok, en lekker nat kuilgras, en we gaan 2 dagen later maar weer eens kijken hoe het ermee is. Hoe zou het toch komen dat de Dierenartsenpraktijken zoveel werk hebben de laatste jaren. Omdat iedereen zo goed bezig is ? Niet omdat er meer paarden zijn nee, want er zijn er minder dan bv 10 jaar geleden.

Ieder heeft een idee hoe het zou moeten, maar laat de professionals maar werken,die hebben de opleiding en de ERVARING
en de anderen zouden moeten kijken en luisteren kunnen ze misschien er nog iets van leren.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:10

Beetje erg kort door de bocht, of niet? Ook ervaren mensen maken fouten! En van iemand die nog maar kort met paarden bezig is, kun je ook wel degelijk iets leren!

Je moet je oren en ogen open houden en daarbij vooral zelf goed blijven nadenken!! Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en je moet voor jezelf de beste zoeken.

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:28

Klopt ook ervaren mensen maken fouten, maar doordat ze de ervaring hebben kunnen ze hun fouten ook weer snel oplossen
Hoe je van iemand die met welke sport dan ook , kort bezig is , is mij onduidelijk, vooral wat je geleerd hebt (gemiddelde opleiding is dan toch wel 4 jaar) en de jaren daarna tellen toch wel heel zwaar mee.
Klopt zeer zeker , vele wegen naar rome, dus laat de mensen met de opleiding, ervaring etc hun werk doen, en als je niet snapt waarom vraag aan de persoon waarom die zus of zo doet ipv er commentaar op te geven. Ieder paard is weer anders, iemand met jaren lange ervaring heeft vaak zoveel verschillende paarden leren kennen, dat die vaak dan ook weet wat het beste te doen is.
Iemand die net begonnen is kan toch van een paar paarden trainen niet spreken "uitervaring"
Het lijkt mij dat je van die personen het meeste kunt leren, die met opleiding, ervaring etc etc. de professionele mensen

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:38

Ikke99: Als het een onderdeel van de training geweest was, wat ik overigens gezien het gebrek aan protest bij P&P wel vermoed, had het CvB m.i. mooi gestaan dat gewoon ronduit te zeggen, in plaats van de vinger naar AvK te wijzen en de zaak proberen af te doen als een foutje, waarbij ze zichzelf ook nog eens op een erg klungelige manier tegenspreekt. Dan was ze in mijn ogen een stuk geloofwaardiger gebleven.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:37

Ikke99: hoe lang iemand met paarden bezig is, zegt helemaal niets! Iemand die een jaar lang dagelijks heel intensief en kritisch met paarden werkt, kan meer geleerd hebben dan iemand die al 10 jaar met paarden bezig is!

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:01

Speedster: Klopt de antwoorden van CvB zijn twijfelachtig te noemen
Maar je weet onderhand ook niet meer wat je wel en niet kunt doen
er staat altijd wel iemand met een vinger te wijzen.
Maar haar antwoord had anders en beter moeten zijn.

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:04

Irish love:
Wat is 1 jaar tegenover iemand die al 10-tallen jaren WERKT met paarden
ik bedoel echt niet diegene die met een paard iets doen, ik bedoel diegene die PROFESSIONEEL
bezig zijn met meerdere paarden met opleiding en trainingen en rijden van , en niet bezig zijn met en of 2 paarden hobbymatig.
En het lijkt mij dat je in 1 jaar best wel ervaring kunt opbouwen, maar je dan toch zeker nog in de kinderschoenen staat.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:17

Nou ja, jij kijkt blijkbaar behoorlijk tegen die zogenaamde "professionele" ruiters op... Blijf dat dan maar vooral doen! De methodes die zij hanteren tijdens hun trainingen zijn voor de meeste minder ervaren ruiters niet bepaald geschikt. Dus ik blijf van mening dat je beter "dichter bij huis" je oren en ogen goed de kost kunt geven. Van echt iedereen kun je iets leren, mits je er maar voor open staat en dat doe jij blijkbaar niet...

Maar ieder zijn visie, hoor!

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:49

Irish Love
Er zijn zeker professionele mensen waartegen ik op kijk
en zeker zeer weinige amateurs. en al zeker niet naar mensen die ook een keer een dressuurproefje rijden en dan alles lijken te weten en dan ook nog commentaar erop geven ! Let wel ik heb niets tegen de amateurs in die zin, ieder wat hij of zij wil absoluut geen probleem, maar als je niet weet waarover je praat denk ik dat je commentaar ook voor je moet houden.
Niet geschikt zal zeker kloppen, ik denk dat je alles kunt leren onder de juiste begleiding als je het wilt
Niet iedere training is geschikt voor ieder, daarom ook meerdere wegen naar rome
Ik sta zeker open voor ieder. en zeker kun je van veel mensen iets leren, ik heb er echter problemen mee dat mensen zonder opleiding, gedegen ervaring etc hun mening, training etc willen opleggen. Ik luister liever naar iemand waarvan ik weet dat zij of haar trainingen ook zeker resultaat geven, let wel blijvend resultaat cq trainingsmethodes zijn er vele, maar op ieder paard toch weer anders.