Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:04

nou foryourneeds, overdrijven is ook een vak hoor Tong uitsteken

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:05

elllis schreef:
Nou nou ..... kan me best voorstellen dat dat niet gebeurd .... walgelijk is wel een heel groot voor hoor !

Over de dagelijks verzorging zou ik me geen zorgen maken dat zit wel goed Knipoog ...of je/we het met deze longeertraining een ander ding

nou het spijt me hoor... maar een paard hoort op de wei hoe goed of duur het dier ook is.
Dat je een paard geen paard laat zijn IS walgelijk.
Laatst bijgewerkt door RZDLover op 22-09-07 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:05

Gastenboekberichtjes hadden dus toch nut..!! Tong uitsteken

Ik ben blij dat ze erop gereageerd heeft en haar kant van het verhaal heeft kunnen vertellen. Of het verhaal klopt kunnen we toch niet nagaan, maar las dat het tijdens een training op de Europese Kampioenschappen waren. Nou ja, dan wil ik haar kant van het verhal best geloven..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:06

knabbelgirl schreef:
arno8 schreef:
Weet iemand trouwens hoe dit zit?

Ergens op de eerste bladzijden las ik dat het beest NOOIT op de wei komt. Weet iemand of hij weleens contact heeft met andere paarden? Oftewel: wordt aan zijn basisbehoeften voldaan?

ja dat heeft hij zeker Ja hij staat naast Boss bunter, waar hij gewoon elk mogelijk contact mee kan hebben, wat hij ook zeker met andere pony's heeft. Verder wordt hij minstens 3x aan de hand gestapt per dag

Heb zo het vermoeden dat wij van mening verschillen over wát de basisbehoeften zijn van een paard. Neem aan dat dat contact over het stalschot of tussen de tralies door is..? Of mogen ze lekker samen los spelen en elkaar kriebelen in de dressuurring? Clown Maar goed, dat wordt een off-topic discussie.

Op zich is het netjes dat Coby reageert en direct toegeeft dat deze manier van longeren niet klopt, al vind ik het wel een beetje een slap verhaal. Het gaat hier níet om mensen die voor het eerst een paard, een longe en een paar bijzets in handen hebben. Iedereen kan zien dat deze manier van bijzetten niet deugt. Daar heb je niet een paar passen voor nodig, dat zie je op het moment dat je je bijzet vastklikt. Dus ik denk dan, al was het maar een halve minuut, zo een fout moet gewoon nooit worden gemaakt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:06

Zo nog een ding he, wie riep er nou zo hard tegen mij dat coby niét zou reageren!
Wat zei ik Knipoog
Mailen werkt vaak wel

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:07

Dit is echt niet normaal, er loopt helemaal een band over zijn neus om hm gewoon te dwingen.. Op Youtube kun je ook veel van die filmpjes bekijken over 'rollkur'. Dit kan gewoon niet!

Peuk

elllis schreef:
Citaat:
Nooit op de wei?? Bloos!

Blegh wat walgelijk. Misselijk

Nou nou ..... kan me best voorstellen dat dat niet gebeurd .... walgelijk is wel een heel groot voor hoor !

Over de dagelijks verzorging zou ik me geen zorgen maken dat zit wel goed Knipoog ...of je/we het met deze longeertraining een ander ding

Vind ik niet.
Een paard hoort op de wei, niet in een hokje van 4x4.

greetjebee

sigrid1182 schreef:
voor mij is de discussie hier afgelopen.............

IMO is het verhaal van Angela en Coby op waarheid gebasseerd....!!!

Afgod

Voor mij geldt helemaal hetzelfde!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:08

greetjebee schreef:
sigrid1182 schreef:
voor mij is de discussie hier afgelopen.............

IMO is het verhaal van Angela en Coby op waarheid gebasseerd....!!!

Afgod

Voor mij geldt helemaal hetzelfde!

Amen.
Doei!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:09

Kimberley77 schreef:
nou foryourneeds, overdrijven is ook een vak hoor Tong uitsteken

wat is daar nu overdrijven aan?
Zie het topic hier ook op Voorpagina nieuws van de pony's in Geel. Die man heeft ook dierenbescherming en politie op z'n dak, + proces.
In mijn ogen blijft mishandeling juist hetzelfde. Of dat nu hoeven van 20cm lang zijn + hoefbevangenheid, of het express kort bijzetten.

Ik ken mensen die tuigpaarden hebben. Zij hadden geen beter idee dan hun paarden elke dag 1uur in de weide te laten rondlopen met bijzetteugels. Niet overdreven strak, gewoon dat ze in een normale rijhouding stonden (aan de loodlijn dus).
Volgende dag stond de politie en dierenbescherming er al. Als ze het niet meteen losmaakten, dan kregen ze er een proces bij en werden hun paarden in beslag genomen..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:11

ja ja,geef er maar weer een draai aan coby,het is zeker de eerste keer dat je longeerd,ach ja,je kunt het proberen z'on uitleg,er is altijd wel een dombo die het gelooft
nou ik niet....groetjes geerke

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:11

KWPN_FAN schreef:
De best denkbare verzorging, zonder dat een paard ooit maar eens ff lekker los mag en de wei in, die 2 gaan toch niet samen! Maar dat is met de meeste top sportpaarden zo, die zijn gedoemd hun vrijheid op te geven |(

En een foutje met longeren, dat vind ik n rare uitleg hoor. Je weet/ziet zelf toch hoe strak hij opgebonden is?! daar heb je niet een paar rondjes voor nodig om dat te zien.....

Net als topsporters niet op stap kunnen en zware trainingskampen hebben ....... voordeel dat deze paarden hebben is dat als ze met pensioen gaan lekker hun leventje met een kameraadje op de wei doorbrengen .....

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:12

elllis schreef:
KWPN_FAN schreef:
De best denkbare verzorging, zonder dat een paard ooit maar eens ff lekker los mag en de wei in, die 2 gaan toch niet samen! Maar dat is met de meeste top sportpaarden zo, die zijn gedoemd hun vrijheid op te geven |(

En een foutje met longeren, dat vind ik n rare uitleg hoor. Je weet/ziet zelf toch hoe strak hij opgebonden is?! daar heb je niet een paar rondjes voor nodig om dat te zien.....

Net als topsporters niet op stap kunnen en zware trainingskampen hebben ....... voordeel dat deze paarden hebben is dat als ze met pensioen gaan lekker hun leventje met een kameraadje op de wei doorbrengen .....

De mensen kiezen er zelf voor daarin tegen de paardjes niet!

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:13

Tsja we hebben een reactie...

Mischien omdat ik niet op dit niveau zit maar....
Als je paard aan komt lopen op deze manier opgetuigd heb ik geen rondje nodig om te zien dat dit niet de manier is.
Apart dat een ruiter van het Nederlands team dit paard dan nog een paar tellen moet zien lopen om tot deze conclusie te komen(en dan ook echt daar op de foto met het koppie schuin staat te kijken naar P&P Clown )

Jammer maar voor mij geeft de reactie op hun site geen Pling
Vind het juist nog triester.

Maar Coby en Angela zijn zich van geen kwaad bewust verder want het was maar een momentopname....ook goed.

Nog even en je mag waarschijnlijk niet meer met camera op de terreinen komen..probleem opgelost Haha!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:13

Ik zie dat jij van Belgie bent, daar gelden andere wetten dan blijkbaar, heb VPnieuws van Geel niet gezien..hier in Nl wordt er nl bar weinig aan mishandelingen gedaan, omdat de wet er niet naar is..vandaar dat ik zei overdrijven is ook een vak..omdat hier gewoonweg paarden die hun natje en droogje en hoefsmid krijgen als 'goed' verzorgd worden beschouwd...(ik weet er alles van , helaas)

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:14

coby l*lt zich er wel mooi onderheen
bestdenkbareverzorging? nooit dit, nooit dat..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:14

elllis schreef:
KWPN_FAN schreef:

als ze het geluk hebben zo oud te mogen worden en in pensioen te kunnen gaan, zoals Bonfire Ja Maar veel paarden halen de 20 niet meer...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:15

KWPN_FAN schreef:
De best denkbare verzorging, zonder dat een paard ooit maar eens ff lekker los mag en de wei in, die 2 gaan toch niet samen! Maar dat is met de meeste top sportpaarden zo, die zijn gedoemd hun vrijheid op te geven Huilen

Inderdaad.

'De best denkbare verzorging....'

Ja voor een motorfiets misschien Clown

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:16

Ik vind het ook raar dat je een pony zo kort zet en dan erachter komt dat ie te strak staat...scheelt ook niet een paar centimeter ofzo! Dat zie je toch als je ermee bezig bent?
Daarnaast waren ze net begonnen? En dan al meteen zo opknopen? Waar is het lang en laag beginnen gebleven? Zo (not even close) begin je toch niet met een pony?
En de best denkbare verzorging? Ach kom toch; komt niet eens in de richting. Lekker leven zo voor dat beest; nooit op de wei mogen.

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:16

elllis schreef:
voordeel dat deze paarden hebben is dat als ze met pensioen gaan lekker hun leventje met een kameraadje op de wei doorbrengen .....

Ja
Wow....boffen ze even....(diegene die er aan toe komen dan toch).

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:17

Ik vind het een rommelig en slecht Nederlands geformuleerd excuus dat Coby hier heeft laten plaatsen.
Geen goede PR...
Daarbij heeft ze het ook helemaal niet over de te strakke bijzet, maar over de longe...

Lees nog eens goed!

Citaat:
Ik en mijn leerling kijken naar de longe en concluderen snel dat de longe niet goed zit. We laten de pony een aantal seconden doorstappen en veranderen onmiddellijk de longe zodat deze normaal zit. Daarna hebben wij de pony fijn kunnen longeren, waardoor de pony mooi los over de rug was met een fraaie deiningshouding. Helaas vond de fotograaf het niet interessant om hier foto’s van te maken, wat ik betreur.
Laatst bijgewerkt door Gerrie op 22-09-07 11:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:18

Kimberley77 schreef:
Joh die Angela zei 1 rondje toch gisteren? Coby zegt een paar seconde..kan ons nou wat schelen hoeveel rondjes het waren, het is sowiezo een kwalijke zaak en getuigd van gemakszucht imo..

Hoezo gemakszucht? Met zo'n houding van het paard bij het longeren train je juist ongewenste spieren en een ongewenste houding. Het paard staat hol in de rug.....

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:19

Citaat:
als ze het geluk hebben zo oud te mogen worden en in pensioen te kunnen gaan, zoals Bonfire Ja Maar veel paarden halen de 20 niet meer...

Voormij is de discussie ook afgelopen ........... ging over de foto`s en training ........ wordt nu zo`n penny gedoe Bloos ...........

Ga eens een pony longeren tis mooi weer Haha!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:19

Citaat:
Ik en mijn leerling kijken naar de longe en concluderen snel dat de longe niet goed zit. We laten de pony een aantal seconden doorstappen en veranderen onmiddellijk de longe zodat deze normaal zit. Daarna hebben wij de pony fijn kunnen longeren, waardoor de pony mooi los over de rug was met een fraaie deiningshouding. Helaas vond de fotograaf het niet interessant om hier foto’s van te maken, wat ik betreur.

dan begrijp ik niet dat iemand met zo veel ervaring niet eens fatsoenlijk een bijzet vast kan zetten sorry hoor maar met dit commentaar haal je jezelf in mijn ogen meer door het slijk.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:22

elllis schreef:

Wat een onzin zeg!
Dus een kind dat goed kan leren moeten we ook maar de hele dag op school en in een kamertje opsluiten en mag niet buitenspelen? Want stel je voor dat ie een griepje krijgt en niet naar school kan!
Maar bij mensen is het zeker onzin maar dieren mogen we dit wel aandoen?

Ik ben geen NH-aanhanger maar er zijn wel basisbehoefte voor een dier hoor! En dat is niet een hokje van 4x4 en dan 3 keer per dan aan de hand stappen.
En op de wei kan ie ook alleen als ze bang zijn voor zijn blijkbaar kostbare benen.
Dierenmishandeling om je paard zo te houden.