Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Wat ik tot nu toe heb gezien, vind ik de paarden er behoorlijk goed uitzien.
Eerder in dit topic werd de voorzitter van de Fryske Gea aangehaald die toegegeven had dat de paarden er mochten blijven staan omdat het gras zo hoog stond. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat nu de waarheid is.
Karl66 schreef:Wat ik tot nu toe heb gezien, vind ik de paarden er behoorlijk goed uitzien.
Eerder in dit topic werd de voorzitter van de Fryske Gea aangehaald die toegegeven had dat de paarden er mochten blijven staan omdat het gras zo hoog stond. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat nu de waarheid is.
dees_daan schreef:maar het doet er verder ook niet toe, wie wel of niet schuldig is, het zijn de paarden van die man, en hij moet gewoon betalen vind ik..
X__Hardc0re_ schreef:Nou als mijn paard daar had gestaan was ik hem persoonlijk zelf wel gaan halen hoelang staan ze daar nou al.
En hoor ze dan zeggen ze maken het goed ze krijgen hooi blabla hoelang willen ze die beesten daar nog laten staan.
Al 18 paarden dood ik had zelf wel een boot gaan huren maar zeker me paard daar niet laten staan zou der niet aan moeten denken dat mijn paard de 19de zou moeten zijn.
Had der alles aan gedaan om mijn paard in ieder geval weg te krijgen van daar hoe is een raadsel maar vind dat ze wel eens mogen opschieten.
Met een beetje hooi redden ze het niet hoor had um in ieder geval 60 dekens op gegooit mij part ga ik der wel heen zwemmend
Chrystal-gek schreef:Uhm, er staat mij iets van bij dat als je een land huurt van een ander en een dier breekt los en richt schade aan, dat je dat kan verhalen op de eigenaar van het land.
Had hij maar deugelijker omheining neer moeten zetten of zoiets dergelijks.
Pin mij er niet op vast hoor, maar Nederlands recht is soms behoorlijk krom met al haar wetjes en regeltjes.
Maargoed, dit is sowieso een andere situatie, paarden zijn niet losgebroken en contracttermijn was al voorbij.
Hoe dan ook, ik vind de eigenaar verantwoordelijk (of NL's recht het nou met mij eens is of niet) voor het drama wat hij nu heeft aangericht en niemand anders.
Hij had moeten zorgen dat zijn paarden daar weg waren en ergens veilig stonden.
Het is niet dat hij niet wist dat dit kon gebeuren, als je daar woont en daar de paarden stalt/weidt, weet je dat volgens mij sowieso al dat zoiets kan voorkomen, maar hij is ook nog eens extra gewaarschuwd!
Diesel54 schreef:Iedereen die een PB heeft gestuurd, heel erg top!
Het is afwachten wat ze nu gaan beslissen, ik ben benieuwd.
Ik laat het jullie meteen weten als het bekend is.
(sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar ik had een vergadering van mijn vereniging en hebben we onze hoofden ook nog even gebogen over de kwestie)
Ik wordt wel een beetje moe van de media. Hoe ze je weten te vinden! Ik ben al geïntervieuwd door de Leeuwarder Courant, omop fryslan en nu belde ze net van de NOS. Morgen live op radio 1.
Uit het artikel van de volkskrant.Citaat:Boer Pieter Bouma uit Hallum heeft geen goed woord over voor deze ‘alternatievelingen’. ‘Waar waren deze dierenliefhebbers dinsdag?’, briest hij. ‘Toen konden we elke hand gebruiken. En nu staan ze toe te kijken en kritiek te leveren.’ Bouma kent collega Lootsma als een goede, hardwerkende boer. ‘Hij heeft niets verkeerd gedaan. Hij had al zijn paarden naar de hoogste dobbe gebracht. Het ging fout toen de paarden ’s ochtends naar een lagere dobbe zijn gezwommen.
SANEX schreef:Ja hoor, er is een meisje te paard, "waarom ben je hier ?"
"Gewoon even kijken, en even schone voetjes halen voor mn paard.."
"Durf je ze zelf te halen? "
"nee dat niet nee"
Blijf dan weg met je paard.....