Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:08

Suliko schreef:
Ik vind het wel bijzonder hoe elk topic met enige speculatie direct wordt ingedamd en gesloten en hier kan pagina’s lang alles voorbij komen van analyses tot psychoses, zelfmoord, of dat hij zelf een moordenaar is, tot doen alsof hij ergens anders zou zijn, etc. Bijzonder.

Ik vind het ook een raar verhaal, maar er zijn gewoon mensen, veel mensen zelfs, die compleet anders in het leven staan dan ik. Die zich volledig anders articuleren, anders kijken naar morele kwesties. Die zal ik ook nooit begrijpen, hoe ik ook mijn best doe (en dat met een achtergrond in psychologie en humanistische wetenschappen). Dat betekend niet dat zo iemand een slecht of compleet egoïstisch mens is of gestoord of psychotisch.

Ja, die knal tegen zijn neus vond ik absoluut gemeen en zulk gedrag veroordeel ik. Het vervoeren van een dier in zo’n toestand vind ik ook erg lastig, toch hoop ik en dat denk ik ook te zien, dat hij echt om dat paard geeft op zijn manier (wat niet manier is, maar wie ben ik om daarover te oordelen?). Maar misschien zou het fijn zijn om de vergezochte speculaties een beetje achterwege te laten, er wordt een hoop geroeptoeterd op basis van niets namelijk.

Hij zegt dingen nogal raar, en ja, dat kan soms luguber opgevat worden, tja, hij heeft de schijn tegen, gezien de onbevangenheid waarmee hij is begonnen met "even" een paard aanschaffen, nog hengst ook, en de manier waarop hij ermee omgaat strijkt een groot deel van Bokt tegen de haren, en dan is het voor Unas moeilijk om nog iets goeds te doen, in de ogen van sommige Bokkers.

Ik vind hem meer een Bohemien dan een massa-moordenaar hoor. :D Alleen zet hij dingen soms erg hard aan: de grap dat hij mensen doodschiet als ze zich niet met hun eigen paard gaan bezig houden in plaats van zijn paard te willen laten doden. En ja, hij was foetsie (waarschijnlijk de stad in, omdat de operatie uren duurde) maar kwam dus gelukkig toch terug.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:12

journee schreef:
cariena1 schreef:
Nieuw filmpje arm dier strompelend naar de stal

Nog half versuft na de operatie, en gelijk met zijn neus in het stro. Echt een super stoer paardje. Hoe dit paard omgaat met nieuwe situaties, tijdens de tocht door hitte, regen en sneeuw, waden door water en op een pond over het water, echt een top karakter!

Ik denk dat dat paardje zo goed met nieuwe situaties omgaat, doordat hij niet eeuwig opgesloten zit in een stal plus paddock met postzegelweilandje , plus eeuwig hetzelfde rondje in het bos. Juist in zijn onbenulligheid heeft Unas dat paard onbewust aan nieuwe situaties gewend, gewoon door hem overal mee naar toe te nemen. Dat deed men vroeger met íeder paard!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:15

Mijn mening over de behandeling hou ik voor me, daar is al genoeg over gezegd.

Ik verwonder me wel dat het gedrag van bepaalde personen hier wordt toegestaan ondanks TEM’s.
De diagnoses en aannames vliegen om je oren. Dit topic is inmiddels niet meer en minder dan ordinaire roddelpraat.

FennyPower

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:17

Het filmpje gezien. Die arme lieverd.. zo strompelend.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:17

Tazzey schreef:

Ik verwonder me wel dat het gedrag van bepaalde personen hier wordt toegestaan ondanks TEM’s.
De diagnoses en aannames vliegen om je oren. Dit topic is inmiddels niet meer en minder dan ordinaire roddelpraat.

Ik heb Popcorn :Y)

Maar soms gaat het idd wel wat ver

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:20

Ik zie dat een aantal mensen moeite hebben met het feit dat ik heb gezegd dat ik zijn gedrag en gespreksonderwerpen vergelijkbaar vind met wat ik ken van personen met schizofrenie en/of psychose.

Ik heb eerder al gezegd dat ik daarmee niet bedoel te diagnosticeren. Het spijt me als ik mensen het gevoel heb gegeven dat wel te doen.

Zeggen dat je mensen doodschiet als ze zich niet met hun eigen paard bezig houden is overigens geen grap maar een bedreiging :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:24

Je gaat voorbij aan het feit dat hij een vertaal app gebruikt, vanuit zijn taal naar het Engels vertalen geeft vaak bijzondere resultaten.
Ik doelde inderdaad ook op jouw opmerking, die gaat echt over de grens. Je oordeelt aan de hand van een scherm over een persoon die je nog nooit gezien hebt, dat is echt niet okay.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:26

Ze heeft hem niet gediagnosticeerd, alleen gezegd dat zijn gedrag haar aan andere mensen in haar omgeving doet denken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:26

De Heer heeft rare kostgangers.

Voorop gesteld dat hij keuzes maakt die ik nooit zou maken.

Volgens mij moet hij moet wel een goede band hebben met Furion. Dat kan niet anders na zoveel tijd samen op pad te zijn. Dag en nacht, door heel Europa.

Wat betreft geld, vergeet zijn 185.000 volgers in China niet.
Er is meer dan Facebook en Instagram, die bestaan niet in China.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:40

Suliko schreef:
Ik vind het wel bijzonder hoe elk topic met enige speculatie direct wordt ingedamd en gesloten en hier kan pagina’s lang alles voorbij komen van analyses tot psychoses, zelfmoord, of dat hij zelf een moordenaar is, tot doen alsof hij ergens anders zou zijn, etc. Bijzonder.

Ik vind het ook een raar verhaal, maar er zijn gewoon mensen, veel mensen zelfs, die compleet anders in het leven staan dan ik. Die zich volledig anders articuleren, anders kijken naar morele kwesties. Die zal ik ook nooit begrijpen, hoe ik ook mijn best doe (en dat met een achtergrond in psychologie en humanistische wetenschappen). Dat betekend niet dat zo iemand een slecht of compleet egoïstisch mens is of gestoord of psychotisch.

Ja, die knal tegen zijn neus vond ik absoluut gemeen en zulk gedrag veroordeel ik. Het vervoeren van een dier in zo’n toestand vind ik ook erg lastig, toch hoop ik en dat denk ik ook te zien, dat hij echt om dat paard geeft op zijn manier (wat niet manier is, maar wie ben ik om daarover te oordelen?). Maar misschien zou het fijn zijn om de vergezochte speculaties een beetje achterwege te laten, er wordt een hoop geroeptoeterd op basis van niets namelijk.

Dank u. Dit was wat ik idd probeerde te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:41

Tazzey schreef:
Je gaat voorbij aan het feit dat hij een vertaal app gebruikt, vanuit zijn taal naar het Engels vertalen geeft vaak bijzondere resultaten.
Ik doelde inderdaad ook op jouw opmerking, die gaat echt over de grens. Je oordeelt aan de hand van een scherm over een persoon die je nog nooit gezien hebt, dat is echt niet okay.

Ik reageer aan de hand van de informatie die ik lees. Ik vind verheerlijking van geweld opvallend. Of je dat nu wel of niet door een vertaal app heen gooit.

Dreigen mensen dood te schieten, trots vertellen dat je iemand hebt neergestoken en dat je boven de wet staat.

Dat is geen normaal gedrag. Ik vind dat zorgelijk.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:47

Nyaleti schreef:
Zonder harnas zo in z'n stal..

Wat had je dan precies verwacht?
Zo'n harnas gebruik je in principe alleen als er sprake is van een verlamming. De risico's en gevaren daarvan zijn bijzonder groot.

Hoeveel van jullie heeft zelf voor de keuze tot een bijzonder prijzige operatie gestaan en een keuze moeten maken wat beter was voor je paard/pony? En een lang revalidatie traject? Pony lange tijd in het gips? Mijn pony is nu ruim 10 jaar verder en het was pittig maar het zeker waard.
Mijn pony sprong met een gipsbeentje haar staldeur over := ze mocht toen dat been niet belasten. Daarna toch maar op een 3 x 3 weilandje.

Zoals hij terug loopt naar stal ziet er prima uit. Beter kan je na zo'n ingreep ook echt niet verwachten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:52

Froukje_J schreef:
cariena1 schreef:
Nieuw filmpje arm dier strompelend naar de stal

Nou echt hartverscheurend

Ja, ieder ander dier is na een operatie fris en fruitig en danst vrolijk de stal rond :+
Lente schreef:
Tazzey schreef:

Ik reageer aan de hand van de informatie die ik lees. Ik vind verheerlijking van geweld opvallend. Of je dat nu wel of niet door een vertaal app heen gooit.

Dreigen mensen dood te schieten, trots vertellen dat je iemand hebt neergestoken en dat je boven de wet staat.

In de comments van die post blijkt duidelijk dat het niet goed vertaald is. Er vraagt iemand: you'll shoot everyone who doesn't agree with you?
Antwoord van Unas: I just block them.

En goh, ik kan me ook wel voorstellen dat iemand mensen gaat blokkeren na zoveel negativiteit over zich heen te hebben gehad. Ik vind dat niet perse zorgelijk of abnormaal.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:54

Lente schreef:
Tazzey schreef:

Waar lees jij dat geweld verheerlijkt wordt dan?
Ik denk niet dat je begrijpt hoe een Chinese taal in een vertaal app naar het Engels wordt omgezet, daar komen heel bijzondere resultaten uit.
Als voorbeeld, ik kreeg eens van een PR bureau uit China een mail die nergens op sloeg en eindigde met de zin dat ze mijn zus zou vermoorden. Dat bleek dus iets totaal anders te moeten zijn. Je oordeelt dus zonder dat je gehinderd bent door enige kennis, dat vind ik dan weer zorgelijk.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:57

fransje23 schreef:
De Heer heeft rare kostgangers.

Voorop gesteld dat hij keuzes maakt die ik nooit zou maken.

Volgens mij moet hij moet wel een goede band hebben met Furion. Dat kan niet anders na zoveel tijd samen op pad te zijn. Dag en nacht, door heel Europa.

Wat betreft geld, vergeet zijn 185.000 volgers in China niet.
Er is meer dan Facebook en Instagram, die bestaan niet in China.

Mee eens, ik denk ook dat hij die band anders ziet dan wij. Hij noemt het paard zijn "kleine broertje". En ik heb het idee dat hij Furion ook vaak als een klein broertje behandelt.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 00:06

hagelslag schreef:
Tazzey schreef:

Ik heb Popcorn :Y)

Maar soms gaat het idd wel wat ver

Ik ook! Dit topic is nog tenenkrommerder dan de gemiddelde soapserie. Maar dan origineler, blijft steeds een verassing wat de volgende plotwending is. :+

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 06:28

Fijn om te zien dat Furion de operatie goed doorstaan heeft. Verder val ik erover dat hij het paard imo diverse keren in gevaar heeft gebracht en hoe hij soms met het dier omgaat. Sommige mensen die hem irl hebben ontmoet en tijd met hem hebben doorgebracht schijnen dat ook te vinden. Natuurlijk moest hij alles nog leren, maar na enige jaren samen optrekken zou je wat meer inzicht verwachten.
Laatst bijgewerkt door Ann op 30-04-24 07:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 07:01

Ik vind er van alles van, maar ben blij dat t paard in een kliniek staat en hoop , dat hij daarna in ieder geval een grasmaaier zonder pijn kan zijn.
Die eigenaar...raar persoon.

De reacties en bemoeienissen van sommigen hier vind ik echt niet kunnen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 07:27

Zoolgangster schreef:
Ik denk dat dat paardje zo goed met nieuwe situaties omgaat, doordat hij niet eeuwig opgesloten zit in een stal plus paddock met postzegelweilandje , plus eeuwig hetzelfde rondje in het bos. Juist in zijn onbenulligheid heeft Unas dat paard onbewust aan nieuwe situaties gewend, gewoon door hem overal mee naar toe te nemen. Dat deed men vroeger met íeder paard!

Bovenstaande vind ik erg interessant. Zou het ras van het dier (AV) ook meespelen? Het lijkt me sowieso een slim paard, ook al komt hij weleens in benarde situaties te zitten omdat hij nog hengst is en zijn instinct volgt. Denk dat als hij een ruin was geweest het een stuk relaxter was gegaan op hun reis.
Laatst bijgewerkt door Ann op 30-04-24 07:30, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 07:29

Ik vraag me door een rits laatste berichten af wat er mis is met speculaties.
Ik lees die in dit verhaal niet als overdreven- roddels- opruiing of wat dan ook maar meer als bezorgdheid en betrokkenheid bij het paard.

En natuurlijk weet niemand!! Van ons wat er in real life afspeelt of wat de gedachten achter de diverse gebeurtenissen is of is geweest, maar ik zie geen rede waarom men eigen gedachten daarover niet mag laten gaan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 07:31

Zo lees ik het ook, maar het is typisch Bokt dat er ook mensen zijn die daar weer over vallen imo.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 07:55

Er zitten inderdaad uitspraken tussen die voortkomen uit bezorgdheid, daar heb ik weinig problemen mee. Er zitten echter ook heel veel uitspraken tussen die volkomen respectloos zijn en die in andere topics absoluut niet getolereerd zouden worden.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 08:09

Ann schreef:
Zoolgangster schreef:

Bovenstaande vind ik erg interessant. Zou het ras van het dier (AV) ook meespelen? Het lijkt me sowieso een slim paard, ook al komt hij weleens in benarde situaties te zitten omdat hij nog hengst is en zijn instinct volgt. Denk dat als hij een ruin was geweest het een stuk relaxter was gegaan op hun reis.

:j Ik ken Arabs niet anders dan ontzettend dapper, nuchter en intelligent. Dan ook nog eens samen met een eigen mens op pad versterkt dat nog eens. Maakt ook dat ze uit loyaliteit echt enorm ver gaan voor hun mens, ook over eigen grenzen heen...
Kruisingen zijn qua karakter vaak wat, ehm, bijzonderder en er zijn ook zeker wel bepaalde bloedlijnen die je qua karakter (en algehele gezondheid) beter kunt mijden :=

Maar het ras zal hier denk ik zeker ook een rol in spelen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 08:17

Suliko schreef:
Er zitten inderdaad uitspraken tussen die voortkomen uit bezorgdheid, daar heb ik weinig problemen mee. Er zitten echter ook heel veel uitspraken tussen die volkomen respectloos zijn en die in andere topics absoluut niet getolereerd zouden worden.

Zelfs dat kan gezegd worden uit een emotie.
De man zelf doet ook uitspraken op social media waar je je vraagtekens bij kan zetten.
En daarmee praat ik het andere niet goed……. Het is wel een gevolg.

En eerlijk gezegd vind ik het wel goed dat dit topic nog loopt zoals het loopt.
Geen mod die zich geroepen voelt om in te grijpen of te waarschuwen…….en bokkers onder elkaar doen het ook behoorlijk netjes.

Je hoeft het niet eens te zijn met een ander.
En soms zeg of denk je daar wat van……. En soms niet.
Prima toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 08:26

Ik vind dit topic ook prima lopen.
Ja er komen uitspraken voorbij maar die worden ook weer besproken en een eventuele andere kant van belicht. Dus mijn inziens reguleert het best goed.

Maar het belangrijkste: fijn dat Furion goed uit de narcose is gekomen.
Nu duimen voor een wonder.