ElineS schreef:9) Minder leuk. Wat hooi wat gister gevoerd is, is door de harde wind in de sloot gewaaid. Twee hongerige heckrunderen hadden zo'n honger dat ze die sloot in zijn gegaan om erbij te komen en hebben de benen gebroken. Ze moesten afgeschoten worden door SBB. Ik heb echt bijna gejankt, want dat kwam door ons. Ik had daar gister met een groep gevoerd en nooit nagedacht over die sloot. Nu hebben we er overal goed op gelet.
10) Als laatste, fuck Britt Dekker. Vanavond bij Jinek. Wanvertoning. Zeggen dat ze hooi heeft gekocht en wol doneren. Ze word de hemel in geprezen. We proberen haar al dagen te bereiken maar worden genegeerd. Vervolgens is ze uitgenodigd bij Jinek, ondanks dat ze niet in het gebied is geweest, geen contact heeft met de actievoerders en het bericht niet weet dat we de wereld in willen. Dagelijks staan vrijwilligers te zwoegen bij ovp in de kou, maar zij heeft haar 10 minuten fame weer en na een korte discussie met iemand daar, was ze het er toch ineens mee eens dat ze niet gevoerd moesten worden. Ik word zelden boos en deze dagen blijf ik kalm en laat me niet emotioneren. Maar ik zag dat en ggrr.
Laat ik voorop stellen dat ik diep respect heb voor wat jullie doen. Mensen die echt de daad bij het woord voeren en in actie komen. Jammer dat SBB niet met jullie samen wil werken, maar jullie tegen werkt.
Ik heb het stukje van Britt bij Jinek gister gezien, en er is tenminste een platform en een gesprek. Die man sloeg een flink modderfiguur in mijn ogen. En we zijn het toch eens met Britt? (tenminste, ik wel). Bijvoeren is nu noodzaak, dat zegt zij ook, maar het is geen lange termijn oplossing. Er moeten dieren weg, er moet controle op de vermeerdering van dieren in de toekomst. Op zijn minst! Britt heeft veel fans en sympathie van het volk (it's the girl next door en heeft het hart op de tong). Dus ik denk dat het goed is dat zij gister in de uitzending zat. Dat doet meer dan een of andere politicus die niemand kent.
En over puntje 9. Het is allemaal met de beste bedoelingen, maar dit is dus wel waar SBB bang voor is. Omdat mensen die het gebied niet kennen gaan voeren, op mogelijk verkeerde plaatsen, gaan er dingen mis. Het is spijtig dat er geen samenwerking met SBB mogelijk is, dan was dit nooit gebeurd. Maar ik denk dat de actievoerders op moeten passen met dit soort dingen, dat kan alleen maar tegen je werken.
Graag sluit ik af met nogmaals een compliment. Diep respect voor jullie!