Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:06

Ik zou het niet durven zeggen. Maar ik begrijp uit het artikel dat ze nog niet mogen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:20

Trainingsvluchten mogen wel, families ook.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:10

1 luchtballon met 4 volgauto's :+ en dan 1 huishouden knap. _O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:51

Nou vanavond was het hier bal in de paddocks toen 2 balonnen veel te laag over kwamen. Zo laag dat ze in hun mandje hoiii tegen me zeiden! Paarden helemaal over de zeik.
Ik vind het best leuk die balonnen maar dit was echt not done zo laag. Ze gingen geeneens landen verderop.

Zie ze nu overigens steeds vaker weer sinds de Corona crisis.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:40

Popstra schreef:
Nou vanavond was het hier bal in de paddocks toen 2 balonnen veel te laag over kwamen. Zo laag dat ze in hun mandje hoiii tegen me zeiden! Paarden helemaal over de zeik.
Ik vind het best leuk die balonnen maar dit was echt not done zo laag. Ze gingen geeneens landen verderop.

Als je het nummer van de luchtballon hebt, dan kun je een klacht indienen en/of het bedrijf benaderen en vragen jullie plek te vermijden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:25

Daar heb ik natuurlijk niet op gelet :o

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:56

Popstra schreef:
Daar heb ik natuurlijk niet op gelet :o

Als je foto's hebt van de ballonnen dan weet bokker Rebecca (dacht ik) van welk bedrijf deze zijn.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:52

Popstra schreef:

Wat heb je terug gezegd?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:13

Hm, krijg ineens een inval voor een mogelijke legale overlastbestrijding.
Je mag drones vliegen boven je eigen terrein. En je kunt drones uitrusten met krachtige luidsprekers ( worden hier door sommige mensen gebruikt in de schapen roundup)..... }>

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:04

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:07

sneeuwpop schreef:
Popstra schreef:

Wat heb je terug gezegd?
niks, ik had de aandacht bij mijn paarden die uit hun kegel gingen! Heb er daarom ook geen fotos van.
Ze trokken ook gelijk weer op met een hoop kabaal van de gasbrander. Ze zagen denk ik zelf wel dat het niet zo een geslaagd idee was

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:11

Is het niet ergens na te vragen welke route een ballon heeft gevlogen?

Ja die branders nog even vlug open omdat ze zo dom zijn is ook niet echt een strak plan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:15

Er vliegen hier (tussen Woudenberg en Scherpenzeel) normaal in de zomer dagelijks savonds balonnen van verschillende bedrijven.
Heb daar ook geen moeite mee maar dit keer was het dus even niet zo leuk. Ben niet zo iemand die gelijk de telefoon pakt om daar beklag over te doen. Ik woon hier nog niet zo lang.

Zeker nieuwe trend dat laag vliegen!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:25

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:26

Popstra schreef:
https://www.facebook.com/24249092578225 ... 419533410/
Ze hebben echt een plaat voor de kop

Denk niet dat ze bewust zo dicht op de A44 uitgekomen zijn. Het is een gebied met meerdere grote wegen, spoorlijnen en hoogspanningsmasten, dus het zal wel kiezen uit meerdere kwaden geweest zijn. Lijkt me hels om daar ergens te moeten landen.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:28

Popstra schreef:
Er vliegen hier (tussen Woudenberg en Scherpenzeel) normaal in de zomer dagelijks savonds balonnen van verschillende bedrijven.
Heb daar ook geen moeite mee maar dit keer was het dus even niet zo leuk. Ben niet zo iemand die gelijk de telefoon pakt om daar beklag over te doen. Ik woon hier nog niet zo lang.

Zeker nieuwe trend dat laag vliegen!?

Weet je nog hoe de ballonnen eruit zagen? Kleuren of print? De kenners weten bijna van alle bedrijven hoe hun ballonnen eruit zien.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:35

Een was bordaux rood en daar stond iets op van ,,vlieg je mee,, kan ik me herinneren. De andere was donkerblauw met allerlij verschillende kleuren text. Ik denk reclame

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:16

Popstra schreef:
Een was bordaux rood en daar stond iets op van ,,vlieg je mee,, kan ik me herinneren. De andere was donkerblauw met allerlij verschillende kleuren text. Ik denk reclame

Bokker Rebecca of Ricie weten vast van wie die ballonnen zijn.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:42

Popstra schreef:

Als je op de site van Rob Wiegers kijkt, zie je een rode ballon met de tekst vlieg mee. Je zou ze kunnen bellen en vriendelijk doch dringend vragen jouw perceel te mijden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:44

Nou dat is dan toevallig want die Wiegers is ook diegeen die zo laag over de snelweg gaat!!
Die ballon op dat filmpje ging ook hier vlak over ons huis en paarden!

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:53

Popstra schreef:
Nou dat is dan toevallig want die Wiegers is ook diegeen die zo laag over de snelweg gaat!!
Die ballon op dat filmpje ging ook hier vlak over ons huis en paarden!

Wat een prutsers. Zulke mensen zijn levensgevaarlijk voor mens en dier. Je kan het ook nog melden bij de Knvvl en vragen of ze jullie perceel willen intekenen op de kaarten als gevoelige locatie. Zijn ze niet vlakbij jullie opgestegen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:53

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:07

Popstra schreef:
Dat die pannekoek uberhoupt nog mag vliegen! Hij is al vele malen eerder in het nieuws gekomen met zijn stun(tel) landingen lees ik in het AD
https://www.ad.nl/utrecht/luchtballon-s ... haring_web

Oh ja die is hier ook wel eens strak over de schoorsteen gekomen. :j
Toen moest hij nog heeel erg veel moeite doen om snel omhoog te komen om de bomen in het park te missen.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:30

Popstra schreef:
Dat die pannekoek uberhoupt nog mag vliegen! Hij is al vele malen eerder in het nieuws gekomen met zijn stun(tel) landingen lees ik in het AD

Ik zou het melden bij de knvvl. Kunnen ze hem er op aanspreken. Duidelijk een luchtcowboy.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 07:28

Popstra schreef:

Wat een idioot joh. Laten ze zo iemand door vliegen tot er doden vallen of zo...