Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OnzeFons1

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:39

Ik ken Margriet als een erg beschaafd iemand.

Kan alleen maar gissen naar de achtergronden maar het lijkt me dat het slecht zaken doen is met vuurwapengevaarlijke wietkwekers die lak hebben aan de wet en afspraken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:46

OnzeFons1 schreef:

Kan alleen maar gissen naar de achtergronden maar het lijkt me dat het slecht zaken doen is met vuurwapengevaarlijke wietkwekers die lak hebben aan de wet en afspraken...

Wel aanhang dus?

Nogmaals, er is niet bewezen dat er geschoten is, 14 man vast die met de mede eigenaresse mee waren? (Kwam in P&W naar voren) Die zelf de confrontatie opzoeken? Wie heeft er dan lak aan de wet en afspraken?
Dit had makkelijk voorkomen kunnen worden door een advocaat in te schakelen ipv een knokploeg.

OnzeFons1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:58

dees_daan schreef:
OnzeFons1 schreef:

Nogmaals, er is niet bewezen dat er geschoten is, 14 man vast die met de mede eigenaresse mee waren? (Kwam in P&W naar voren) Die zelf de confrontatie opzoeken? Wie heeft er dan lak aan de wet en afspraken?
Dit had makkelijk voorkomen kunnen worden door een advocaat in te schakelen ipv een knokploeg.

Ik vind niet dat iemand voor eigen rechter moet spelen en dat vindt Margriet ook.
Maar ik kan me niet voorstellen dat dit uit het niets ontstaan is. Ik vermoed dat er vooraf al gedreigd is door de familie Visser en dat ze bang was dat er accuut iets met haar paard zou gebeuren.
Met mensen die vuurwapens hebben is het lastig procederen... als je het al zou winnen pakken ze je op een andere manier terug. Dat is de kampersmentaliteit.... pure maffia

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:02

Iedereen praat over een knokploeg maar in hoeverre is er bewijs dat mensen met kettingen en andere zaken geslagen zijn?
Kan zijn dat ik het gemist heb hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:03

Dat zijn nogal wat aannames..
Ten eerste is het niet bewezen dat er een vuurwapen gebruikt is, als ze al gedreigd hebben om iets te doen had ze gewoon aangifte kunnen toen, en Tommie Visser maffia noemen? Ik denk dat je je dan maar moet verdiepen in wat de maffia nou echt doet..
Daarnaast is een kwekerij hebben nou niet iets waar de maffia zich mee bezig houd..

OnzeFons1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:06

dees_daan schreef:
Ten eerste is het niet bewezen dat er een vuurwapen gebruikt is, als ze al gedreigd hebben om iets te doen had ze gewoon aangifte kunnen toen, en Tommie Visser maffia noemen? Ik denk dat je je dan maar moet verdiepen in wat de maffia nou echt doet..
Daarnaast is een kwekerij hebben nou niet iets waar de maffia zich mee bezig houd..

Wat een naïeve stellingname zeg... neem van mij aan: het zijn geen lieverdjes en ze zitten al jaren in de wiet!
Tommie Visser wellicht niet persoonlijk maar hij profiteert er wel mooi van en het gebeurde allemaal onder zijn neus!
Maar goed... we gaan de komende weken wel merken dat ik gelijk heb.
(en er is wel degelijk geschoten door Visser!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:09

Ja? Was je er bij?:( .. ik vind het voor beide partijen sneu.. dit was vast nooit hun plan geweest op deze manier.. hoop echt dat ze er uit komen en met afspraken verder kunnen waar ze geëindigd zijn!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:16

Zwartje07 schreef:
Iedereen praat over een knokploeg maar in hoeverre is er bewijs dat mensen met kettingen en andere zaken geslagen zijn?

Dat wordt nergens bevestiging, politie spreekt enkel over dat beiden partijen elkaar beschuldigen en dat het zo moeilijk na te gaan is wat er gebeurd is. Naar wat ik ervan begrijp...
En bokkers hoorde mensen roepen.

Maar beide partijen zullen vast niet braaf geweest zijn. Uiteindelijk horen we alleen de kant van tommie en de politie.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 07-04-14 00:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:21

OnzeFons1 schreef:
dees_daan schreef:

Wat een naïeve stellingname zeg... neem van mij aan: het zijn geen lieverdjes en ze zitten al jaren in de wiet!
Tommie Visser wellicht niet persoonlijk maar hij profiteert er wel mooi van en het gebeurde allemaal onder zijn neus!

En dat weet jij omdat?

Ik begin me steeds sterker af te vragen wie er achter deze boktnaam schuil gaat :=

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:27

Furrow schreef:
Zwartje07 schreef:

Dat wordt nergens bevestiging, politie spreekt enkel over dat beiden partijen elkaar beschuldigen en dat het zo moeilijk na te gaan is wat er gebeurd is. Naar wat ik ervan begrijp...
En bokkers hoorde mensen roepen.

Maar beide partijen zullen vast niet braaf geweest zijn

Dat bedoel ik maar.
Als het om een bekende goede ruiter gaat lijkt het wel of iedereen daar meer in gelooft dan de onbekende andere partij. Laatst ookal met die Bartels. Mensen gaan er voor het gemak maar vanuit dat de andere partij slechter is. Ze zullen beide hun aandeel hebben. En steekt mij nogal dat men elke keer spreek over een knokploeg wat dus helemaal niet bevestig is maar zodra er iemand over schoten of wapen begint word er gelijk geroepen dat is helemaal niet bevestigd. Beetje jammer dat er door sommige met 2 maten gemeten word.
Het ene mag je niet geloven en het andere wat verteld word nemen ze gelijk als waarheid aan.

Vind het best knap dat die vrouw haar mond nog niet open gedaan heeft tegen de media. En als ze wijs is doet ze dat ook niet. Gok zomaar dat mensen haar toch niet gaan geloven.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:38

OnzeFons1 schreef:
Met mensen die vuurwapens hebben is het lastig procederen... als je het al zou winnen pakken ze je op een andere manier terug. Dat is de kampersmentaliteit.... pure maffia

Haha dus NL zit vol maffia?
Een enorm deel van heeft vuurwapens. Denk aan sport schieten, jagen, dienstwapens. Allemaal legaal wapenbezit.
Grote kans dat ze vader van Tommie, als deze dan al geschoten heeft, gewoon een wapenvergunning had. Zoals een enorm groot aantal in NL.
Ik heb niks te maken met deze zaak en het is voor mij een ver van mijn bed show, maar deze opmerking raakt echt kant noch wal.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:54

Babel schreef:
OnzeFons1 schreef:

En dat weet jij omdat?

Ik begin me steeds sterker af te vragen wie er achter deze boktnaam schuil gaat :=

Ik kruip even uit de meelees-modus, maar inderdaad Babel.

Als OnzeFons1 de ballen heeft om zulke uitspraken te doen op Internet moet hij/zij ook niet te bang zijn om zichzelf bekend te maken. Buiten dat, als je zulke informatie over een of beide partijen hebt heb je er meer aan om er mee naar de Politie te stappen dan het op een forum te zetten en jezelf voor te doen als 'insider' die het allemaal weet te vertellen :n

Tot er concrete bewijzen zijn en een rechter uitspraak heeft gedaan kunnen we speculeren wat we willen, maar het lost toch niets op. Maarja, de paardenwereld zou de paardenwereld niet zijn als alles niet driedubbel verdraaid en aangedikt wordt en iedereen het beter weet.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 07-04-14 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:56

Uh die vrouw heeft zelf eigen rechter gespeeld.. Door het paard zelf op te (laten) halen. Ik snap wel wat je bedoelt met die kampersmentaliteit, maar je overdrijft wel nogal. Vooral met de vergelijking met de maffia :')

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Het is niet zomaar een juridische zaak, maar er zit vooral emotie bij, het elkaar misgunnen en van daaruit handelen..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 01:09

Tot nu toe in 'meelees met popcorn op schoot' stand, erg gelachen om sommige reacties :') , maar wou hier dus wel even op reageren:
AnneXxX schreef:
Een enorm deel van heeft vuurwapens. Denk aan sport schieten, jagen, dienstwapens. Allemaal legaal wapenbezit.
Grote kans dat ze vader van Tommie, als deze dan al geschoten heeft, gewoon een wapenvergunning had. Zoals een enorm groot aantal in NL.

Anne heeft inderdaad een punt. Ik ken meerdere mensen die vuurwapens hebben maar waar je echt wel een goed gesprek mee kunt beginnen zonder dat je een auto met extra airco krijgt, hooguit een stel dooie eenden in je badkuip (lang erg off topic verhaal :') ). Zo'n vergunning krijg je niet zomaar bij een pakje boter. Als je al wat op je kerfstok hebt, geestelijk niet helemaal stabiel bent of geen duidelijke reden hebt om een wapen aan te schaffen krijg je zo'n papiertje niet. Het hebben van één of meerdere vuurwapens wil dus nog niet direct zeggen dat je maffia of kamper bent.
Als die vader inderdaad geschoten heeft kan het twee kanten op, lijkt me. Als hij ook weet van de wietplantage ben ik geneigd te denken aan illegaal wapenbezit, maar hij zou natuurlijk net zo goed een fanatiek sportschieter of jager kunnen zijn, op de bewuste avond finaal in de vlekken geraakt zijn en iets gedaan hebben wat ie normaal nooit zou doen, namelijk dat wapen gebruiken.
Maar goed, het blijft allemaal maar gissen totdat er meer zwart op wit tevoorschijn komt. Moet zeggen dat ik wel steeds meer benieuwd ben naar het hoe en wat en hoe het afloopt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 01:59

OnzeFons1 schreef:
dees_daan schreef:

Weer zo iemand die denkt er alles over te weten maar niet het lef heeft zich bekend te maken.
Als je wat te zeggen hebt, doe het dan eerlijk of hou je gewoon je mond.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 05:33

Pluizebolpum schreef:
Ik ken meerdere mensen die vuurwapens hebben maar waar je echt wel een goed gesprek mee kunt beginnen zonder dat je een auto met extra airco krijgt, hooguit een stel dooie eenden in je badkuip (lang erg off topic verhaal :') ).

Ja sorry hoor, maar hier wil ik dan toch wel meer van weten :')

Mijn vriend heeft een airsoftgun, zuiver voor de sport op niet-levende doelen (die dingen schieten plastic kogeltjes geloof ik). Maar om hem nou meteen als gangster te gaan zien. Hij laat zelfs muggen nog naar buiten omdat het sielugh is om die dood te slaan :')

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 05:35

Vergeet de hardwerkende juwelier niet :)*

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 07:25

Maar airsoft en een echt wapen is nog een groot verschil. Al wil ik ook geen airsoft tegen me krijgen :=
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar de wapenvergunning in België vond ik echt niks aan.
Natuurlijk moet je wel een goed gedrag en zeden hebben, maar die psychologische test en het examen kan iedereen slagen.

Maar misschien was er niet eens een wapen? Of een knokploeg, want de mensen zijn ook niet beschuldigd voor slagen en verwondingen volgens het politiebericht.

OnzeFons1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:53

Ik ken beide partijen ietsje beter dan alleen van wat er in de media staat en daarom ga ik me niet bekend maken!

Beiden zitten fout.
Voor eigen rechter spelen mag niet ook al is je recht halen (en krijgen) bij mensen die het niet zo nauw nemen met de wet vrijwel onmogelijk.

Nu zijn er alleen verliezers. Visser is zijn inkomstenbron kwijt en Van Beelen haar paard.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:54

OnzeFons1 schreef:

Wellicht dat jouw normen van 'beschaafd' wat anders zijn dan die van de gemiddelde Nederlander..
Hoe beschaafd ben je als je met een knokploeg iemands erf op gaat om op te halen wat je meent van jou is? En je evenmin aan afspraken houdt?

De pogingen om de éne partij zwarter dan zwart, en de andere partij als lelieblank af te schilderen zijn belachelijk. Misschien moet iedereen maar 's gewoon de mond houden en afwachten wat 'het recht' hierover te zeggen heeft.

En die interessant-doenerij van 'ik ken beide partijen wat beter' voegt niks toe !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:04

Heb begrepen dat zij er niet bij was, misschien hebben familie van haar eigen rechter gespeelt?

OnzeFons1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:08

Jannepauli schreef:
OnzeFons1 schreef:

Wellicht dat jouw normen van 'beschaafd' wat anders zijn dan die van de gemiddelde Nederlander..
Hoe beschaafd ben je als je met een knokploeg iemands erf op gaat om op te halen wat je meent van jou is? En je evenmin aan afspraken houdt?

De pogingen om de éne partij zwarter dan zwart, en de andere partij als lelieblank af te schilderen zijn belachelijk. Misschien moet iedereen maar 's gewoon de mond houden en afwachten wat 'het recht' hierover te zeggen heeft.

En die interessant-doenerij van 'ik ken beide partijen wat beter' voegt niks toe !

U kunt duidelijk niet lezen!
Ik verklaar herhaaldelijk dat beide partijen fout zijn en zeg dus niet dat van B beschaafd heeft gehandeld. Ik ken haar als een beschaafd iemand en er moet dus echt iets gebeurd of gezegd zijn voor zij tot deze wanhoopsdaad zijn gedreven.

Maar inderdaad: we moeten nu gewoon afwachten.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:23

Best grappig; dat zij kwam met een knokploeg is blijkbaar wel bewezen..?
En dat pa Visser geschoten zou hebben is dan weer niet bewezen?
En als je een wapenvergunning hebt dan is het nog goed te praten ook en ach, een wietkwekerij, dat is zo normaal, dat heeft niks met al dan niet beschaafd zijn te maken blijkbaar...

Hmmm... wat voor mensen zitten er eigenlijk op Bokt..?? :oo

Mijn voorstel: Maar gewoon afwachten wat de rechter er van zegt; het moet zo zijn dat beide partijen fouten gemaakt hebben, anders was het niet zo totaal uit de hand gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:26

Tja als die kogelgaten al in dat busje zaten? En je vind de hulzen niet, hoe bewijs je dan dat er is geschoten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:30

Lante schreef:
Best grappig; dat zij kwam met een knokploeg is blijkbaar wel bewezen..?
En dat pa Visser geschoten zou hebben is dan weer niet bewezen?
En als je een wapenvergunning hebt dan is het nog goed te praten ook en ach, een wietkwekerij, dat is zo normaal, dat heeft niks met al dan niet beschaafd zijn te maken blijkbaar...

Hmmm... wat voor mensen zitten er eigenlijk op Bokt..?? :oo

Mijn voorstel: Maar gewoon afwachten wat de rechter er van zegt; het moet zo zijn dat beide partijen fouten gemaakt hebben, anders was het niet zo totaal uit de hand gelopen.

Als jij met een man of 10 (of 14 als dat klopt) je paard gaat halen in de avond dan is het vast niet de bedoeling om met z'n allen even een bakje koffie te gaan halen..
Dat áls er geschoten is het goed te praten is lees ik nergens, dat een kwekerij hebben 'beschaafd' is ook niet, maar om nou met termen als onderwereld en maffia te gaan gooien, dat vind ik veel te ver gaan.