Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:18

ik ben ook een stille meelezer van het eerste uur....
ik had serieuze plannen om op guus te gaan bieden echter wilde ik de prijs niet te hoog opdrijven vanwege de medische zorg wat er ook nog bovenop komt. Ik erger me er rot aan dat SPIN en pvdd er een media circus van maken. Ze geven particulieren die het ook echt goed voor hebben niet eens een kans meer. Loze berichten over de slacht.
Ook zag ik dat iemand vroeg of de paarden dan wellicht naar het buitenland vervoerd worden en daar naar de slager gaan omdat het daar wellicht meer opbrengt. Maar reken eens uit, de kosten voor de paarden vergis je niet wat er nog bovenop komt , daarna moet het transport nog betaald worden...een vrachtagen zuipt je wel heel wat benzine weg, niet winstgevend dus.

Spin en de pvdd zijn zich alleen maar zelf de zakken aan het vullen, er staat immers duidelijk op de site van omroep piep dat als de prijs hoog genoeg is zij stoppen met bieden, het overgebleven geld gaat dan naar SPIN...
Ja prachtig...dus ze maken de mensen al op voorhand gek...en er wordt al aardig gedoneerd voor deze paarden. Als je de veilingsite opent staan deze paarden meteen onder populair....

pvdd en SPIN willen als de helden voorkomen...jaja door mensen laten doneren voor hun uitgerekende maximale koop prijs ? maar waar is dat geld voor alle medische zorg die deze paarden nodig hebben? komt daarna zeker de volgende zielige oproep voor...terwijl er particuliere zijn die dit allemaal al zelf op zich wilde nemen.
Maar wij worden nu gewoon tegen gehouden door nota bene een partij en een stichting die alleen maar denken dat ze het zelf het beste kunnen zoals SPIN zei: wij geloven er niet meer in dat mensen die via de media roepen te gaan bieden want de praktijk leert dat dit toch niet gebeurt en de paarden dan alsnog aan hun lot worden overgelaten...

Voor KimD vindt ik het ook enorm sneu, ik denk dat Doortje het bij haar geweldig zou hebben ze doet er zo haar best voor , en dan wordt je zo gedwarsboomd alleen omdat hun een goede naam willen krijgen.
Triest triest triest.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:19

Silly1972 schreef:
sassefras schreef:
ok al hoort het hier niet ik moet het toch ff kwijt.

er staan zo,n 25 km van mijn huis wel 1500 zielige paarden, helaas heet hun leven natuur. en staan ze te verhongeren en weg te rotten achter een hek.

daar hoor je de partij van de dieren dan weer niet over ( en ook de meeste bokkers niet )

Helemaal mee eens Sas!

Hier ben ik t ook mee eens. Het komt mij over dat de PVDD dit als een reclame makkelijke project zien wat binen hen handbereik ligt. De OostVaardersPlassen drama daar zijn ze dan weer niet kundig tactiesch in, om tot een aanvaardbare oplossing tekomen.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:47

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:51

Nou, dan kunnen de PvdD en SPIN lekker oprotten. Wat een gebagger zeg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:53

Ook wil ik even vermelden dat de PVDD haar excuses heeft aangeboden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:54

Oh, dat is aardig van ze. Zouden ze dit topic hebben gelezen en doorhebben dat het voor jou net zo makkelijk is het mediacircus in te schakelen om HUN naam te schaden :))?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:55

KimD schreef:

*\o/*

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:01

Zo hé! Dat is tof!
heb ik alleen net dat persbericht van BVA zitten delen met de mededeling dat de pvdd de prijzen op gaan zitten jagen _O-

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:03

Haha, martinique, hadden ze dan eerder moeten bedenken om sorry te zeggen. Nieuws reist snel :P Vooral negatief nieuws.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:04

KimD schreef:

Aan wie, aan jou KimD? Of aan al die ongeruste mensen die al hun centjes aan SPIN e.d. geven om de paarden 'te redden'? Of aan de paarden zelf? /3

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:05

Aan jou persoonlijk kim? Dat is netjes!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:05

Nadua schreef:
Ik lees zojuist een persbericht op de Facebook pagina van BVA Auctions. Paardjes staan onder gunning en na afloop v/d veiling wordt er gekeken of hoogste bieder een geschikte eigenaar is!

https://www.facebook.com/BVAAuctions/po ... ed_comment

Dat is nog eens een mooi bericht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet anders had verwacht van BVA Auctions, ik ken ze als een net en zorgvuldig bedrijf.

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:11

ik heb even een chat gesprek gehad met BVA...ik hoop dat de biedingen na deze berichten eindelijk eerlijk kunnen verlopen zonder dat de prijzen opgejaagd gaan worden...

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:14

eszsie86 schreef:
ik heb even een chat gesprek gehad met BVA...ik hoop dat de biedingen na deze berichten eindelijk eerlijk kunnen verlopen zonder dat de prijzen opgejaagd gaan worden...

:j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:15

Ik zie het dadelijk al helemaal gebeuren dat geen enkele s stichting een paard in handen krijgt omdat ze allemaal naar particulieren gaan. Sta je dan met je inzameling.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:16

Fijn zeg Kim. Maar persoonlijk aan jou?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:17

Ja aan mij persoonlijk, ik heb fatsoenshalve ook mijn excuses aangeboden alhoewel ik nog steeds van mening ben dat ik niets fout heb gedaan.

Ik had ze gelijk op dat bericht geattendeerd van BVA. Dit was haar reactie "Haha ons doel is bereikt. Ze worden zenuwachtig, bang dat de staatssecretaris de veiling gaat verbieden nav kamervragen."

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:17

eszsie86 schreef:

Daar ben ik ook benieuwd naar. Wat vinden zij eigenlijk van deze heisa?

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:21

daar reageerde ze niet op. diegene die ik aan de chat had vroeg alleen : kan ik nog iets voor u doen
Ik had namelijk eerst een vraag gesteld , kreeg ik netjes antwoord op. Toen heb ik dus wel mijn mening gegeven , maar daar gaan ze niet op in haha ergens natuurlijk ook begrijpelijk dat ze zich niet mee laten slepen in de heisa.

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:21

KimD schreef:
Ja aan mij persoonlijk, ik heb fatsoenshalve ook mijn excuses aangeboden alhoewel ik nog steeds van mening ben dat ik niets fout heb gedaan.

Ik had ze gelijk op dat bericht geattendeerd van BVA. Dit was haar reactie "Haha ons doel is bereikt. Ze worden zenuwachtig, bang dat de staatssecretaris de veiling gaat verbieden nav kamervragen."

Ja zou dat echt hun doel zijn geweest ???

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:22

KimD schreef:

Heel netjes dat ze excuses hebben aangeboden. Nu maar afwachten hoe het morgen zal verlopen na de kijkdag wanneer de biedingen van start gaan.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:23

Iris82 schreef:
Ik zie het dadelijk al helemaal gebeuren dat geen enkele s stichting een paard in handen krijgt omdat ze allemaal naar particulieren gaan. Sta je dan met je inzameling.

En waar gaat al dat geld heen ??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:25

KimD schreef:

Wat een arrogantie :').

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:25

en nu ? gaan ze dan niet meer de prijs omhoog drijven?? wat gaan ze dan met al die gedoneerde centjes doen die in eerste instantie bedoelt waren voor deze paarden?? SPIN houd nog steeds vol dat de prijzen boven de slachtprijs moeten anders gaan hun dus toch bieden...Nu ontstaat er op de facebook site al discussie tussen BVA en SPIN en andere mensen. BVA zegt laat het bieden over aan particulieren...SPIN wil zich de rug vrijhouden dat zij enkel fungeren als vangnet

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:28

Jeja schreef:
Ik vind dat hier zoooo makkelijk geoordeeld word, weet je dan de toedracht waarom mensen paarden weg doen?
En nee de persoon die ik noemde in het verhaal vraagt niet om geld, want als ze al om geld moet gaan smeken dan kan ze ook geen paard onderhouden. :roll: O:)

Maakt dat uit dan?
Feit is dat ze een kapot paard "de handel in" gestuurd hebben. Of dat hun bedoeling was of niet (en dat was het duidelijk niet want het betreft een schenking), heeft het paard nu geen jota aan.