piepenfiets schreef:joyce B schreef:wat heeft training voor stierenvechten te maken met een voorbeeld van hoe klassieke dressuur zou moeten zijn? En dressuur om je paard te verbeteren, te trainen als atleet ipv vechtmachine?
LDR rijden noem ik geen misstand, Hoog dubbelklappen met trek en plukwerk en daar fixeren wel. En daar mogen mensen gerust op aangesproken worden...
Bij de western sprak men toch ook schande dat men hun paarden liet stoppen op een muur en andere "kunstjes" uit haalde om hun paarden hun oefeningen te laten doen?
Oliveira is zoals eerder gezegd niet mijn voorbeeld(en zeker niet in dit filmpje wat vooral de iberische tradities toont)
Klassiek bestaat in vele stromingen waar bij de meesten ruiterego ondergeschikt is aan het paard.
Absolute oprichting is een kwalijke zaak en bij praktisch elke LDR-ruiter waar te nemen;logisch gevolg van dat systeem.
Daarmee zeg ik niet dat klassiek heilig is geen fouten maakt of dat er geen misstanden zijn.Uitgangspunt en doelstelling zijn echter dusdanig dat
het vele malen minder voorkomt.Ook al omdat bv een Steinbrecht een systeem heeft gezet wat biomechanisch te verantwoorden is.tov LDR wat dit op geen enkele manier is en dus per definitie niet correct uitgevoerd kan worden
Van mij mag elke vorm van "mishandeling",fysiek danwel mentaal ,aangesproken worden. De "verdediging"van het LDR komt vaak aan op "maar bij de klassiekers...etc"dat slaat kant nog wal.
Dit topic gaat over LDR waar de L weggelaten is:Rath en Totilas
Wat ook kant noch wal slaat is de opmerking dat LDR op geen enkele manier biomechanisch te verantwoorden zou zijn. Dat is het wel degelijk, dat is me niet alleen tijdens het Global Dressage Forum gebleken, maar me ook verteld door mensen die biomechanica daadwerkelijk als beroep hebben.
Dus hoe kom je erbij dat LDR op geen enkele manier biomechanisch te verantwoorden is?
Terug ontopic: ik vind het geweldig dat het eerste schaap van de "Balkenhol clan" over de dam is, en hoop dat er nog vele mogen volgen. Eindelijk heeft Matthias het licht gezien, en Totilas weer laten schitteren.
Ik verheug me nu al op Londen!
Je hebt geen idee vrouw. Als jij Anky het bewijs vind voor wat biomechanisch verantwoord is...tja...
ik zie het...sorry..
Jij weet helemaal niet wat mij bezigt.