Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
YouthReiner schreef:Ik maak me niet druk om de 'geliefde naam' (die we zoiezo niet hebben), maar om het feit dat wanneer je straks zegt dat je een western ruiter bent je meteen gezien wordt als een of andere dierenbeul. Nogal kort door de bocht.
Elliebelle schreef:Ik weet niet of jij weet wat de FEI inhoudt, en hoe het er op de wedstrijden aan toe gaat, maar de FEI is heel erg streng en wanneer er iets fout gaat zitten ze er gelijk bovenop. Zelfs bij de stallen is er controle, en wanneer je geen badge oid bij hebt zodat je kan bewijzen dat het jouw paard is die op stal staat,dan kom je gewoon de stallen niet in. Om maar als voorbeeld te geven.
YouthReiner schreef:Wel jammer dat de westernsport nou in het kwade daglicht wordt gezet. Er staan bijna nooit artikelen over de westernsport op de voorpagina en nou 2 negatieve artikelen in 2 dagen tijd. Dat is ook geen goede reclame voor de westernsport lijkt mij.
Lamar schreef:Moet je eens nagaan... stel dat zo'n paard met 3 jaar wordt ingereden en met 15 jaar stopt en op de wei mag. Dan moet zo'n dier dus waarschijnlijk ongeveer 3x per week 12 jaar lang zo in zijn mond gesjord worden.
Wat een leven
YouthReiner schreef:Is nu ook al zo...Als ik als gewone recreatieve westernrijdende bos,- en bakhobbelaar zeg dat ik western rij zijn er altijd wel mensen die denken dat je met meterslange scherpe sporen, al bekflossend met ijzerdraad je paard in de rondte ragt...Zal met zo'n filmpje wel niet minder worden...Ik maak me niet druk om de 'geliefde naam', maar om het feit dat wanneer je straks zegt dat je een western ruiter bent je meteen gezien wordt als een of andere dierenbeul. Nogal kort door de bocht.
savanna04 schreef:frannyc schreef:en ik maar denken dat western rijden betekend dat je zonder druk op het bit rijdt...........![]()
gatver zeg!
dat kwam ook als eerste bij me op waar is de losse teugel
Ayasha schreef:inderdaad! Ik weet zeker dat vergelijkbare misstanden voorkomen in de dressuur en springen maar daar gaat het niet om: het blijft even erg, of het nu een spring, dressuur of westernpaard is!YouthReiner schreef:Ik ben zelf een reining ruiter en ik heb nog nooit een paard kei hard tegen een muur aan zien lopen. De paarden zien die muur ook wel en rennen er echt niet dwars doorheen. Fencen is bedoeld om inderdaad het beste uit je paard te halen. Je stopt namelijk op driekwart van een lange lijn ongeveer, telkens wanneer je dus in de buurt van de driekwart komt, gaat je paard al langzamer lopen omdat hij weet dat hij daar moet gaan stoppen. Wanneer je hem dus helemaal door laat lopen naar de muur, zal hij niet meer gaan inhouden op driekwart van de lange lijn en wordt je stop 10.000 keer beter.
Van Nico Hörmann ben ik nooit een fan geweest, ben het absoluut niet eens met zijn trainingsmethodes. Van Craig Schmersals trainingsmethode weet ik eigenlijk niet veel vanaf, maar het ziet er niet echt fraai uit op de video.
Maar niet alle reining ruiters zijn zo, dat weet ik heel zeker. Ook bij de dressuur en springsport heb je er ruiters tussen zitten die te hard zijn voor hun paarden. Heeft dus niks met reining zelf te maken vind ik...
Wel jammer dat de westernsport nou in het kwade daglicht wordt gezet. Er staan bijna nooit artikelen over de westernsport op de voorpagina en nou 2 negatieve artikelen in 2 dagen tijd. Dat is ook geen goede reclame voor de westernsport lijkt mij.
ik vind het vooral jammer dat westernruiters zich drukker maken om hun geliefde naam dan om de misstanden.
Ikima schreef:YouthReiner, vertel ons dan maar eens waarom dit paard gecorrigeerd moest worden om de 2 stappen?
Ik zie geen paard dat aan de teugels gaat hangen, omhoog komt met het hoofd, neus naar voren doet of wat dan ook. Het paard blijft de hele tijd in dezelfde houding lopen en krijgt om de paar passen een ruk in de mond, misschien heeft die ruiter een zenuwtic? Iets anders kan ik er niet van maken.
Dit paard is al zo stuk gereden (geestelijk) die weet niet meer hoe ze haar hoofd kan optillen, die is in deze houding geforceerd.
laura1986 schreef:Ik ben voor plastic plaatjes tussen de teugel en het bit die breken bij een bepaalde druk.
Of op zijn minst drukmeetapparatuur. Dat wordt schrikken voor sommigen.... (net goed) En dan hier ook op afrekenen (diskalificeren)
Cowgirl schreef:laura1986 schreef:Ik ben voor plastic plaatjes tussen de teugel en het bit die breken bij een bepaalde druk.
Of op zijn minst drukmeetapparatuur. Dat wordt schrikken voor sommigen.... (net goed) En dan hier ook op afrekenen (diskalificeren)
Daar zat ik ook net aan te denken. Die kunnen vast wel ingebouwd worden in dat 'bit beschermer ding' wat niet zo lang geleden op bokt verscheen. Uitgevonden door een 4 span menner.