Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:29

Graag niet die lap tekst van JurybyZ quoten Knipoog Die lap tekst is ons immer allen bekend en gewoon naar referen is ook ruim schoots voldoende Ja

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:51

_angela_ schreef:
Voorbeeld: Florien de Graaf (ridder van Bent Branderup) rijdt met haar paard alle oefeningen tm de grand prix, maar heeft de paarden 24/7 buiten staan... (geloof zelfs zonder dekens)

In de achtertuin rijden we toch allemaal GP Verward Het gaat er juist om dat je die oefeningen in een proef aan elkaar kan rijden. En ongeschoren in het indoorseizoen in een warme hal. Zie je het voor je? De upperclass zit daar in zijn nette kloffie op de vip zonder jas onder het genot van een glas champagne te kijken naar een paard wat bijna bezwijkt van de warmte door zijn dikke wintervacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 07:47

Maar misschien moeten ze in dat soort gelegenheden gewoon de winter toelaten? Al die stallen waar overdag de verwarming hoog op moet staan om dat de "echte amazones" in hun t-shirtje moeten kunnen werken ipv een winterjas op paard. Als je de deur van de zadelkamer open doet, loop je tegen een muur van warmte op... De stallen moeten voortdurend van een zelfde temperatuur voorzien worden, dus de zomer evenaren anders krijgen ze een wintervacht en dat mag niet in de winter.

Je kunt ook grandprix in een goed gedraineerde buitenbak rijden in de winter, maar dat is niet chique voor de mensen met geld die aan hun champagne eerste rang mogen lurken in een chique dun pakje. Is het paardensport of is het cult, kun je je afvragen.

Maar dat is geheel off-topic en mag niet... Haha!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:23

Ach, mijn vriendin reed een paar jar geleden ook grand prix. haar paard stond gewoon de hele dag op het land met een ander paard.
Ze reed in een buitenbak en is toch ook grandprix geworden.
Zij reed haar paard no fair door de proeven heen.
Misschien was het niet zo spectaculair als een paard die de stang dwars in de mond heeft en
die door prikken met de sporen de benen nog hoger en verder weggooide.
Ja, die ruiters sotnden bovenaan en dat is niet te begrijpen.
Zolang juryleden op dat nivo deze ruiters niet aanpakt zal het paard de dupe blijven.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:17

Visconti schreef:
Maar wat word Power and paint er minder op? Het enige wat die man zwart maakt is Coby en haar leerling, ik denk dat hij alleen maar reclame maakt voor powers goede karakter want ik denk dat er weinig pony's zijn die dit zo maar pikken.

Vergis je niet, ik weet zeker dat er hééééél veel paarden en pony's op deze wereld rondlopen die zulk soort dingen en erger gewoon maar lijdzaam toestaan.
Ga nog even verder lezen in dit topic, maar is inmiddels al bekend wat er gaat gebeuren tegen mevrouw van Baalen? Aanpakken die hele handel; ze moeten veeeeel strenger worden tegen mensen die zo paardensport denken te kunnen beoefenen. Ze mogen van mijn part ook wel eens binnenvallen bij Anky en Sjef tijdens een trainingssessie...

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:51

@Aldewereld

volgens mij is dit al meerdere malen gebeurd. Anky heeft volgens mij destijds ook die duitser(van dat blad,die anky aanklaagde, ben de naam ff kwijt) uitgenodigd, om haar een training bij te laten wonen...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:53

Tjonge jonges, alsof de semi proff ruiters zo clean zijn. Heb vaak genoeg bij losrijden op ZZGP terrein dingen mogen aanschouwen die helemaal met geen een trainingsmethode te maken hebben. Stangen gebruiken als flostouwtjes als paard even niet luisterd. Kom op, we gaan nu niet alleen de top aanpakken omdat in jullie ogen alleen door verkeerde praktijken zo hoog zijn gekomen. Een gros van de groep daaronder is net zo erg, wel niet erger. Want als je dit soort praktijken op een losrij terrein toe laat, hoe erg zal het wel niet thuis zijn? Ken zo'n leerling van zo'n ruiter, die kan niet eens normaal rijden, alleen maar slaan en afstraffen met bit ff laten flossen door de mond. Denk dat leed van de paarden in die groep nog veel groter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:57

Zeker weten de semiprofs ook. Ik vind ook dat de jury meer te vertellen zou moeten hebben en veel meer hier op moeten reageren. Of je tutjehoteldemotel bent met vrachtwagen van een paar ton en dito paard moet niet belangrijk zijn.

Maar de semiprofs lessen allemaal bij de profs, waar is de africhting dan niet goed gegaan dat de semiprof zich met losrijden hun paard met blauwe tongen moeten rijden e.d.?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:00

Russel, in een aantal gevallen heb ik daarover mijn twijfels. Ken er eentje die thuis rijdt zoals je het niet wilt meemaken, maar in de les als een voorbeeldige ruiter gedraagd. Ondertussen legio instructeurs versleten, tot zelfs hoogste niveau waar maar steeds de zogenaamde klik niet zou zijn geweest. Amahoela!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:12

Die zijn er idd en dat is al schrijnend genoeg. Ook die zouden eigenlijk willekeurige controle moeten krijgen, gewoon vanwege dierenwelzijn. Desnoods met de smoes, we hebben een melding gekregen Clown .

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:24

Net even de fotos bekeken van onze dressuurkoningin in de topic waarin ze eraf gevallen was. Pfffffff hopelijk stelt de KNHS daar dan ook een onderzoek naar in. Want die zijn minstens zo erg.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:34

Kafue schreef:
Net even de fotos bekeken van onze dressuurkoningin in de topic waarin ze eraf gevallen was. Pfffffff hopelijk stelt de KNHS daar dan ook een onderzoek naar in. Want die zijn minstens zo erg.

Mmmm denk het niet. Dhr. Janssen is natuurlijk bondscoach en zal er wel voor zorgen dat ze buiten schot blijft. Al hoop ik dat natuurlijk niet.

Kun je nagaan dat het een 'clinic' is, waar mensen dus gaan kijken hoe het moet. Meest lachwekkende blijf ik nog vinden dat mevrouw Van Grunsven dit rijden voor clinics in het buitenland af doet als ontwikkelingswerk.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:37

ontwikkelingswerk??? zeker om haar eigen bankrekening te ontwikkelen...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:41

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:53

uit het artikel waar ik het helemaal mee eens ben:

"Want de dressuur kan nog uitgelegd worden." - idd, geen idee wat je met deze manier van rijden wilt bereiken...

"De reacties zijn overweldigend'- tja, schrikken he....

"In Nederland is het allemaal vrij normaal wat ik doe. Mensen kijken er niet meer van op" - tja, helaas wel.... ze zouden er wat vaker iets van moeten zeggen...

"het feit dat mensen me achternalopen om te vertellen dat ze met kippenvel hebben gekeken." - tja, de haren gaan er bij mij ook recht overeind van staan

"De toeschouwers ervaren dan dat het helemaal niet zo ingewikkeld is" - nee, als je dit je paard aandoet durft hij vast bij niets meer tegen je in de gaan

Oke, is creatief knippen Haha! Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:56

_angela_ schreef:
Oke, is creatief knippen

Clown maar je dacht wel bijna hetzelfde als mij Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:57

Echt overbeterlijk dit...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:14

Ach ik krijg tranen in mijn ogen van ontroering, zoveel opofferingsgezindheid

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:35

Mireille1970 schreef:
Echt onverbeterlijk dit...

Typfoutje...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:28

Eleonoor schreef:
Heb vaak genoeg bij losrijden op ZZGP terrein dingen mogen aanschouwen die helemaal met geen een trainingsmethode te maken hebben.

Daar zit toch een uitdaging in voor bokt-reporters, niet? Vork
Er zijn het hele winterseizoen wedstrijden, over het hele land en op alle niveau's. Daarbij kunnen bokt-schrijvers over het algemeen ook nog eens goed digitaal uit de voeten. Als iedereen nu gewoon zijn cameraatje meeneemt naar de inrijring en zijn best doet om gewoon een paar eerlijke overzichtsfoto's te maken.. 5000 foto's verder heb je toch een beetje een beeld van wat er nu eigenlijk echt gebeurt daarbuiten(binnen) en hebben we weer wat verse stof voor discussie Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:29

ehh.. misschien moeten we dan wel eerst even een donatie gaan doen voor een extra bokt-server zodat alle foto's erop passen Haha!

Ik ben trouwens bang dat er meer erg foute als goede foto's gemaakt gaan worden, en dat dat niet aan het selectief fotograveren gaat liggen...

Maar goed, wie weet, valt het zomaar ineens allemaal heel erg mee... zou fijn zijn Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:14

Als c.van baalen wel op de vingers getikt wordt vanwege dit longeren en A. van Grunsven niet dan is er toch weliets heel erg mis met de dressuursport.
Nou ja hopelijk gaan de amazones en de ruiters hun ontwikkelingswerk niet imiteren want ik geloof niet dat het op de lange duur effect heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:19

Het zou een mooie eerste stap zijn, dan volgt A van Grunsven vanzelf.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:38

russel schreef:
Het zou een mooie eerste stap zijn, dan volgt A van Grunsven vanzelf.

Mischien mits de KHNS niet te erg hangt aan het onwezenlijk grote sucses van haar diensten.
Ik denk dat er ook heel kritisch gekeken moet worden naar het echte in de houding rijden en het opgeprikte van sommige persoonlijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:08

Dan moet het hele plaatje gaan veranderen met wat men wil zien en dat is een weg terug, willen ze die weg wel nemen?