Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:46

katiavl schreef:
Citaat:
De verschillende forums en blogs op het internet besteden geen aandacht aan mijn reactie, maar geven er de voorkeur aan om zelf conclusies te trekken. Dat is hun goedrecht, maar de conclusies zijn volledig onjuist.

Totaal mee eens, zie je hier goed genoeg. Mensen die de foto's zo goed kunnen analyseren, en dan beoordelen dat er de pony op meer dan één hand gelopen heeft Knipoog

ik zie idd de pony maar op 1 kant, maar wel meer dan 1 rondje in mijn ogen...
Dan nog vind ik het verschrikkelijk dat ze die pony zo kort hebben bijgezet.

Amy77

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Mw van Baalen zit overigens zelf ook op bokt als ik mij het goed herinner, dus die had dit allang allemaal kunnen volgen.
Wat mij wel opvalt uit haar bericht is de volgende zin

Citaat:
Ik en mijn leerling kijken naar de longe en concluderen snel dat de longe niet goed zit. We laten de pony een aantal seconden doorstappen en veranderen onmiddellijk de longe zodat deze normaal zit. Daarna hebben wij de pony fijn kunnen longeren, WAARDOOR de pony mooi los over de rug was met een fraaie deiningshouding.

hoezo waardoor? Door die rare manier van longeren? en het was toch Angela die hem zo ingesnoerd heeft volgens van Baalen, maar SAMEN concluderen zij dat het niet de juiste manier was...gelukkig dan maar Knipoog

Anoniem

Wie zegt dat ze nog maar net begonnen zijn met longeren. Ook al longeer je een paard een kwartier zo, een paard met een goede conditie zal dan echt nog niet zweten.

Ik blijf mijn twijfels er over houden..

Als ik niet zo ver weg woonde, zouik zeker vaak gaan kijken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-07 10:49, in het totaal 3 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:47

Ilzas schreef:
Cayenne schreef:
Pardon? Ik had het er over dat jij onnodig persoonlijk wordt tegenover bokkers, en iets mindere taal wordt ook niet gewaardeerd Lachen
Beschuldigingen mag je ook voor jezelf houden Lachen

En ik mag ze ook uiten he? Als Coby zelf hier zou posten zou ik haar ook beschuldigen en mensen die met haar mee leuteren ook...

Je mag ze uiten, maar wel op een normale manier Lachen

Edit: zie net dat Maya er al een modopmerking over heeft geplaatst Lachen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:47

arno88: idd, dat vind ik ook jammer. Maar goed, het is niet anders op die grote dressuurstallen. Weide kennen de paarden niet meer, gezellig met andere paarden spelen of grazen, elkaars schoft krabben... erg triest eigenlijk...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:48

knabbelgirl schreef:
Ilzas schreef:
Doe ik toch, die probeert haar "derriere" er leuk uit te redden. En jij bent kennelijk vriendjes met haar en probeert hetzelfde.

helemaal niet, maar ik kijk wel reeel naar wat er normaal ook gebeurd
als hij altijd zo gelongeerd werd zou hij echt niet zoveel voor angela doen als dat hij doet, en ook niet zo gek op haar zijn

Normaal? Ik vind dit niet normaal en Coby getuigende haar reactie ook niet. Zelfs Coby kan geen enkele andere reactie vinden dan dat dit verkeerd is en gooit het er dan op dat dit per ongeluk gebeurd is.Sure, ze is 50 ofzo, heeft 4 Olympische Spelen gereden en honderden paarden gelongeerd en ineens maakt ze een foutje met bijzetten???

Dat die pony zoveel doet, ach, die weet niet beter. O en ik heb hem nog niet horen zeggen dat ie zo gek is op Angela...maar jij kennelijk wel?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:48

arno8 schreef:
Weet iemand trouwens hoe dit zit?

Citaat:
Power and Paint is niet zielig. Hij krijgt de best denkbare verzorging en wordt, zoals ieder paard bij ons op stal, met respect behandeld.

Ergens op de eerste bladzijden las ik dat het beest NOOIT op de wei komt. Weet iemand of hij weleens contact heeft met andere paarden? Oftewel: wordt aan zijn basisbehoeften voldaan?

ja dat heeft hij zeker Ja hij staat naast Boss bunter, waar hij gewoon elk mogelijk contact mee kan hebben, wat hij ook zeker met andere pony's heeft. Verder wordt hij minstens 3x aan de hand gestapt per dag

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:49

Als je op een topstal zit mag of kan je echt geen fouten meer maken, te raar voor woorden Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:49

knabbelgirl schreef:
ja dat heeft hij zeker Ja hij staat naast Boss bunter, waar hij gewoon elk mogelijk contact mee kan hebben, wat hij ook zeker met andere pony's heeft. Verder wordt hij minstens 3x aan de hand gestapt per dag

wow wel 3x per dag!

Maar nooit op de wei dus

Boos!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:50

voor mij is de discussie hier afgelopen.............

IMO is het verhaal van Angela en Coby op waarheid gebasseerd....!!!

kivas

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:50

Cayenne schreef:
Citaat:
Foto’s Power and Paint

Beste lezers van ons gastenboek,

Gisteren, vrijdag 21 september, werd ik al door diverse mensen benaderd dat er op het internet van Power and Paint foto’s circuleerden (tijdens het longeren op de Europees Kampioenschappen

Reactie

In het kort, komt mijn reactie aan het Zweedse tijdschrift op het volgende neer. De foto’s vertellen niet het gehele verhaal, aangezien de fotograaf de foto’s heeft genomen in de eerste minuut van de longeersessie. Dat is op de foto’s ook te zien omdat de pony staat of stapt en dat hij niet zweet van de oefening. Ik en mijn leerling kijken naar de longe en concluderen snel dat de longe niet goed zit. We laten de pony een aantal seconden doorstappen en veranderen onmiddellijk de longe zodat deze normaal zit. Daarna hebben wij de pony fijn kunnen longeren, waardoor de pony mooi los over de rug was met een fraaie deiningshouding. Helaas vond de fotograaf het niet interessant om hier foto’s van te maken, wat ik betreur.

Het dient geen enkel doel om een paard/pony te longeren op de manier zoals op de betreffende foto’s wordt getoond. Wij longeren altijd op de normale manier en dit voorval is dan ook een éénmalig incident waar mijn leerling van geleerd heeft, dat in totaal nog geen halve minuut heeft geduurd.

De verschillende forums en blogs op het internet besteden geen aandacht aan mijn reactie, maar geven er de voorkeur aan om zelf conclusies te trekken. Dat is hun goedrecht, maar de conclusies zijn volledig onjuist.

Power and Paint

Power and Paint is al jarenlang de meest succesvolle pony van Nederland met drie verschillende amazones van Dressuurstal Van Baalen. Onze trainingen zijn openbaar en iedereen mag elke dag komen kijken, wat ook vaak gebeurt.

Power and Paint is niet zielig. Hij krijgt de best denkbare verzorging en wordt, zoals ieder paard bij ons op stal, met respect behandeld.

Angela Krooswijk

Over Angela Krooswijk wil ik graag het volgende zeggen. Angela is een ongekend talent en een zeer goed geconcentreerde westrijdamazone. Angela heeft respect voor haar paarden en pony’s en heeft ontzettend veel gepresteerd voor haar leeftijd.

Duidelijkheid

Ik hoop door middel van deze reactie duidelijkheid te hebben verschaft over de achtergrond van de foto’s en onze manier van trainen. Voor alle duidelijkheid: het dient geen enkel doel om een paard/pony te longeren op de manier zoals afgebeeld op de foto’s, het was een éénmalig incident dat onmiddellijk gecorrigeerd is en het is absoluut niet onze dagelijkse trainingsmethode. Iedereen kan dat ook dagelijks aanschouwen bij ons op stal in Brakel en lezen in onze boeken.

Mochten er nog vragen en/of opmerkingen zijn naar aanleiding van het bovenstaande, dan nodig ik de betreffende persoon uit om mij te mailen in plaats van allerhande onjuiste verhalen te verspreiden.

Met vriendelijke groet,

Coby van Baalen

http://www.dressuurstalvanbaalen.nl

Op mij komt haar verklaring niet geheel geloofwaardig over, maar wie ben ik..
Ik hoop voor p&p dat dit idd maar heel kort geweest is (wat al te lang was) en dat dit niet meer gebeurt.. Wat ik echter wel heel kwalijk vind is dat haar leerlinge schijnbaar niet veel (lees niets!)van longeren af weten! Mij is altijd geleerd, wat je niet kunt of snapt, niet doen zonder begeleiding en uitleg.. Ook dan kan iets verkeerd gaan, maar is de "redding" nabij..
en dat dan zo`n "top"ruiter eerst nog een (aantal) rondje(s) moet bekijken of hij danwel niet goed of wel goed is bijgezet vind ik ook kwalijk.. Coby stond zoiezo niet hoog bij mij in het Vaandel, nu al helemaal niet meer!

Coby ik hoop dat je in de gaten hebt wat je teweeg hebt gebracht! en je voortaan bedenkt voordat je iets doet!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:52

Arabesk schreef:
knabbelgirl schreef:

wow wel 3x per dag!

Maar nooit op de wei dus

Boos!

Nooit op de wei?? Bloos!

Blegh wat walgelijk. Misselijk

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:53

leuke reactie van van Baalen, maar feit blijft dat Power daar wel in eerste instantie vol opgeknoopt staat... dat heeft niets met training te maken. Iedere kip zonder kop ziet al dat Power er absoluut niet blij mee is...

lesilla

Foryourneeds schreef:

Dat het verschrikkelijk is helemaal mee eens, maar verschrikkelijk kan ook zonder alle speculaties en dat de persoon in kwestie in waarde blijft.

Peetjuh

Citaat:
Duidelijkheid

Ik hoop door middel van deze reactie duidelijkheid te hebben verschaft over de achtergrond van de foto’s en onze manier van trainen. Voor alle duidelijkheid: het dient geen enkel doel om een paard/pony te longeren op de manier zoals afgebeeld op de foto’s, het was een éénmalig incident dat onmiddellijk gecorrigeerd is en het is absoluut niet onze dagelijkse trainingsmethode. Iedereen kan dat ook dagelijks aanschouwen bij ons op stal in Brakel en lezen in onze boeken.

Ik vind het alleen een beetje raar dat ze eerst zegt dat het maar eenmalig was en dus verder nooit gebeurd en later zegt ze dat het niet dagelijks gebeurd! Daar lijd ik dan weer uit dat het dus wel degelijk vaker gebeurd, maar dat is hoe ik het intepeteer!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:54

knabbelgirl schreef:

Hoe zou mevrouw van Baalen het vinden als ze de hele dag gezellig op een wc mag zitten waarbij ze welliswaar andere mensen kan zien, maar ze mag er behalve de training maar drie keer per dag uit

Gestoord

Het wordt tijd dat de wereld eens veranderd

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:54

Precies Peetje, kijk maar naar mn vorige post, het woordje WAARDOOR geeft imo al het 1 en ander aan..

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:55

maar ook zo iets de foto's zijn genomen de 1e min van het longeren. dus dat betekend paard van stal hup kin op de borst..
ik geloof er ook niet veel van dat dit een foutje is iedereen weet toch wel dat je je paard niet zo strak vast moet maken?
en dat zie je toch bine 2 sec niet na n aantal rondjes?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:56

Citaat:
Power and Paint is niet zielig. Hij krijgt de best denkbareverzorging en wordt, zoals ieder paard bij ons op stal, met respect behandeld.

knabbelgirl schreef:

Best denkbare verzorging... misschien voor haar dan... wel knap van mezelf dat ik zomaar binnen een halve minuut een betere verzorging kan bedenken dan een topruiter.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:57

nou ik heb nóg eens naar de foto's gekeken, maar :
1) ze maken zelf die bijzet vast en zíen dat hij met de kin op de borst staat
2) coby heeft de longe vast en kijkt ernaar
3) angela heeft de longe vast en kijkt ernaar

........

één rondje? vraag het me af.... en ik blijf erbij dat iedere gek toch ziet als je een bijzet vastmaakt hoe je pony erbij staat.... ik kijk juíst naar het hoofd als ik mijn bijzet vastmaak, wanneer ik het voldoende vind om hem vast te zetten!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:59

Joh die Angela zei 1 rondje toch gisteren? Coby zegt een paar seconde..kan ons nou wat schelen hoeveel rondjes het waren, het is sowiezo een kwalijke zaak en getuigd van gemakszucht imo..

magicunicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:01

Ik ben erg verbaasd dat iemand van zo'n topniveau de pony eerst nog moet laten stappen en dan ziet dat het niet goed zit. Zelf ik met mijn leken ogen kan zien dat dit paard onmogelijk goed gelongeerd kan worden op deze manier.

Mevrouw zou zich moeten schamen en haar leerlingen eerst eens een cursus longeren moeten aanbieden dan worden dit soort fouten ook niet gemaakt

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:01

katiavl schreef:
Foryourneeds schreef:

Dat het verschrikkelijk is helemaal mee eens, maar verschrikkelijk kan ook zonder alle speculaties en dat de persoon in kwestie in waarde blijft.

het zou maar eens een onbekende ruiter moeten zijn... Die had nu al de dierenbescherming en politie op z'n dak, paarden waren al weggenomen geweest en proces aan z'n been...
Voor mij is zo'n topruiter net hetzelfde als gewone mensen hoor.
Ok chapeau dat ze al zoveel bereikt heeft, zou ik ook wel willen. Maar dat hoeft niet ten koste ten gaan van mijn paard. Als dat moet, stop ik er meteen mee...

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:02

De best denkbare verzorging, zonder dat een paard ooit maar eens ff lekker los mag en de wei in, die 2 gaan toch niet samen! Maar dat is met de meeste top sportpaarden zo, die zijn gedoemd hun vrijheid op te geven Huilen

En een foutje met longeren, dat vind ik n rare uitleg hoor. Je weet/ziet zelf toch hoe strak hij opgebonden is?! daar heb je niet een paar rondjes voor nodig om dat te zien.....

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:03

Citaat:
Nooit op de wei?? Bloos!

Blegh wat walgelijk. Misselijk

Nou nou ..... kan me best voorstellen dat dat niet gebeurd .... walgelijk is wel een heel groot voor hoor !

Over de dagelijks verzorging zou ik me geen zorgen maken dat zit wel goed Knipoog ...of je/we het met deze longeertraining een ander ding